2013-04-14, 19:58
Medlem
http://www.bytbil.com/bilar/ford/mondeo/qviq5rrg/QUABUDIAAYtoZ84gBi0AAA__

Vad tror ni? Korta mil. Kolla upp reg nr. den har haft 5 st ägare, låter väldigt mycket för en -01? Vad tror ni? Samt är ett företag som säljer kanske är lite bättre? Hellre lite dyrare men lite bättre. Ingår det 3 mån försäkring på alla begagnade från företag?
Citera
2013-04-16, 09:57
Medlem
Dimaks avatar
Är det billigare att köpa av en privatperson än t ex Holmgrens bil eller ligger det på ungefär lika om man prutar lite?
Citera
2013-05-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Är det billigare att köpa av en privatperson än t ex Holmgrens bil eller ligger det på ungefär lika om man prutar lite?

Ska vara billigare privat eftersom man inte får samma garantier då och kan ha svårare att få rättelse vid fel. Med dagens stora utbud av särskilt begagnat bör det vara bra läge för att pruta hos båda kategorierna.
Citera
2013-05-28, 23:44
Medlem
har någon av er gått i skolan
Citera
2013-06-26, 00:49
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
Handlar du begagnat på firma (usch, 30-50% dyrare än privat) så fungerar postväxel bra men du bör kunna lägga en handpenning. På firmor (de seriösa) är det minimal risk att något händer med bilen till nästa dag, och firmor är heller inte lika lätta att blända med kontanter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak

Se citat ovan av TS, som förövrigt verkar riktigt kunnig Skulle nog kunna muta tgbg för att haka på mig vid mitt första bilköp Bor du i Stockholm må tro?
Citera
2013-07-22, 15:15
Medlem
Rippless avatar
Är 18 år och har förhoppningsvis körkort innan 2013 är slut. Jag gillar BMW starkt, de känns rejäla, starka och lagom ungdomliga. Jag kollar Blocket lite då och då, och hittar ofta BMW 3- och 5-serie för runt 20 000.

Vilken BMW är bäst att köpa runt 20 000-snåret? 328i har 193hk, medan 520i har ca 149hk. Effekten på bilen är otroligt viktig.
Finns det liknande bilar som är billigare?
Vad kostar en BMW att äga totalt? Kommer inte köra så jättemycket, mest för nöjet. Tänker bensin, skatt...
Vad är maxgränsen på hur många bil en BMW ska ha gått?
Citera
2013-07-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Är 18 år och har förhoppningsvis körkort innan 2013 är slut. Jag gillar BMW starkt, de känns rejäla, starka och lagom ungdomliga. Jag kollar Blocket lite då och då, och hittar ofta BMW 3- och 5-serie för runt 20 000.

Vilken BMW är bäst att köpa runt 20 000-snåret? 328i har 193hk, medan 520i har ca 149hk. Effekten på bilen är otroligt viktig.
Finns det liknande bilar som är billigare?
Vad kostar en BMW att äga totalt? Kommer inte köra så jättemycket, mest för nöjet. Tänker bensin, skatt...
Vad är maxgränsen på hur många bil en BMW ska ha gått?

Många faktorer som spelar in vad det kommer kosta. Om du vet vilken typ av bil du är sugen på så ta den reg nr och ring runt till olika försäkringsbolag eller gå in på deras sida och skriv in reg nr så får du reda på månadskostnaden. Bensin kostnad får du googla på och få reda på ungefär va de drar per mil samt beror på hur mycket du kör. Det jag har lärt mig av personlig erfarenhet är att om bilen har blivit servad på rätt sätt och skött på rätt sätt så spelar milen inte så stor roll.
Senast redigerad av hecules 2013-07-22 kl. 23:42.
Citera
2013-10-26, 17:53
Medlem
http://www.blocket.se/lulea/Audi_A4_2_0_Tdi_Quattro_X_Edition_170hk_50246716.h tm?ca=1_9&w=0

Ska man slå till?
Citera
2014-02-19, 00:56
Medlem
katastrofernas avatar
Jag tänkte att vi skulle kunna skriva ut lite förkortningar som förekommer i annonser så att de som undrar får veta vad de betyder. Jag börjar med några som jag kommer på nu.

MoK - motor- och kupévärmare
SoB/BoS - skattad och besiktigad
PoK - prutat och klart
SoV - sommar- och vinterdäck
PS - power steering (styrservo)
PB - Power braking (bromsservo)

De två sista förekommer oftast på gamla bilar.
Citera
2014-02-20, 09:42
Medlem
lobstoks avatar
Är det någon ide när man köper (beg) bil att köpa sådan modell så att man kan använda sin gamla som reservdelsbil?? Är väl lättare att motivera om typ växellådan eller nåt rasar och det kostar lika mkt som en likadan bil
Citera
2014-03-18, 22:49
Medlem
Har en fråga om betalning vid köp av en dyrare bil med en privatperson.

Om han säljer sin bmw för 150k hur gör jag med betalningen då om man inte har samma bank?
Då det brukar ta ca 3dagar innan pengarna har förts över mellan bankerna.

Ska man fara in till sin hans bank och lösa det där eller ska jag betala och återkomma när pengarna har överförts eller ska jag betala och fara med bilen fast han inte har fått nått på sitt konto?
Citera
2014-03-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racing-Cat
Har en fråga om betalning vid köp av en dyrare bil med en privatperson.

Om han säljer sin bmw för 150k hur gör jag med betalningen då om man inte har samma bank?
Då det brukar ta ca 3dagar innan pengarna har förts över mellan bankerna.

Ska man fara in till sin hans bank och lösa det där eller ska jag betala och återkomma när pengarna har överförts eller ska jag betala och fara med bilen fast han inte har fått nått på sitt konto?

3 dagar för att skicka pengar till ett konto i en annan bank? Nästa dag ska pengarna vara inne. Vad har du för bank egentligen?
OT: Postväxel är ett smidigt alternativ jag själv använt mig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in