Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
KJ var "nattaktiv" dvs han hade snott på dygnet och såg på tv långt in på morgonkvisten och sov därför dagtid.
Enligt uppgift från KJs bror hade KJ sågat sönder en säng för att göra "ett fodral" till airsoftvapnen. Tror att det var vad han gjorde.
Tror också att det misslyckades och kastades när föräldrarna städade ut feb/mars.
Min gissning.
Är det med i FUPen, och relaterat till vittnesmålet? Hade för mig att "snickrandet" inträffade i närheten av mordet, men jag kan minnas helt fel.
Sen vill jag även påpeka att jag inte förstår resonemanget "kroppen skulle vara för tung för att KJ skulle kunna bära den 160 m (eller vad det nu var)". Torson, om jag förstod det rätt, vägde 33 kilo. Tänk att du är adrenalinkickad, du har obestämt med tid på dig (eller finns det ett tidsspann på hur länge det tog för iallafall torson att flyttas från punkt A till punkt B?) och du vet att det inte är på kartan att du kan skita i det. För mig låter det inte
alls otroligt att man (alternativt KJ) skulle kunna bära 33 kilo i det läget.
Som sagt, jag förstår inte resonemanget att det skulle vara en omöjlighet. Det är liksom inte en vardagssituation vi snackar om, då man kan tänka "oj, fan vad tungt det här blev, jag tror inte jag ids bära".