Citat:
Ursprungligen postat av
Kommendanten
Sen när har han inte gjort det?
Om du hade haft rätt i detta påstående skulle du ha någon som inte lider av dunningkruger (menpalla) på din sida. Du som säger att du älskar vetenskap och läser det borde inte ha några problem att hitta detaljerad info om hur nya egenskaper som t.ex. ormars gift kom till och hur de senare effektiviserades av duplikationer och mutationer.
Eller har du tänkt bli den nya korsspindeln och hoppa vidare till nått "nytt" så fort du får mothugg?
Om du inte läst det den skriver så är det i praktiken "jag vet inte hur levern kunnat utvecklats, därför gud" när den fått svar "men njurarna vet jag inte hur dom utvecklats, därför gud" osv.
Jag har hört att den första ormen som utvecklade gift dog av sitt eget gift. sen dröjde det en miljon år till innan nästa orm utvecklade ett gift som den också dog av. Så fortsatte det med tusentals olika ormar som utvecklade gift.
Inte förrän en orm samtidigt hade utvecklat motståndskraft mot sitt eget gift kunde en orm utveckla sitt eget gift så att den kunde överleva och få ungar.
Jag skojar förstås. Men det är en tanke att ta hänsyn till.
Kom ihåg att detta gift måste uppkomma genom små små små små stegvisa förändringar där varje litet steg ger mer avkomma än alla andra liknande varianter.
För du tror väl inte på oreducerbara komplex där enzymer får en funktion först när ett visst antal aminosyror bildar en molekyl som reagerar på ett annat ämne på ett visst sätt.
Jag har inte studerat detta om ormars utveckling av gift. Men jag anar flera moment av oreducerbara komplex för att något sådant skulle fungera stabilt.
Har du någon lämplig läsning om detta?
stebe2