2014-03-03, 19:27
Medlem
Går det att göra en psykopat snäll och empatisk med hjälp av hypnos?

Luddig fråga, men skit samma.
Förutsatt att psykopaten själv är med på det hela..
Citera
2014-03-03, 19:36
Medlem
Vet inte, men det vore häftigt att försöka.
Jag har alltid undrat hur en psykopat skulle reagera om han tog en empatiframkallande drog.
Jag skulle vilja se en psykopat testa LSD, MDMA, eller liknande. Det vore sjukt intressant.
Citera
2014-03-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Jag har alltid undrat hur en psykopat skulle reagera om han tog en empatiframkallande drog.
Jag skulle vilja se en psykopat testa LSD, MDMA, eller liknande. Det vore sjukt intressant.

jag tror att de flesta psykopater går att göra normala, om de själva är med på det. Om de inte bluffar sig genom det hela.
Citera
2014-03-03, 19:48
Medlem
nonameds avatar
Psykopater går inte att hypnotisera tyvärr. Alla svara inte på det.
Citera
2014-03-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin

Det här är ingenting nytt utan det finns omfattande studier av psykopater och sinnesförändrande droger - den gemensamma nämnaren är att psykopater i större utsträckning "snear" både på cannabis och på hallucinogener just eftersom att den känsla av kontroll de är vana vid försvinner.
Citera
2014-03-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pure.gold

För att lyckas med hypnos krävs det (bland annat) att den som ska hypnotiseras är "med på tåget" så att säga. Tror det är typ omöjligt att hitta en psykopat som känner sig motiverad till att hypnotiseras till att bli en mer medkännande person.

Omöjligt? Nej, säkert inte. Troligt? Nej.
Citera
2014-03-03, 21:43
Medlem
Vad är motivationen för att vara snäll. Normal som psykopat? Vad får en vanlig människa att vara elak alternativt snäll? Vart är skillnaden mellan normal och psykopat i det hänseendet?
Senast redigerad av Linksfairy 2014-03-03 kl. 21:51.
Citera
2014-03-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callistade
Det här är ingenting nytt utan det finns omfattande studier av psykopater och sinnesförändrande droger - den gemensamma nämnaren är att psykopater i större utsträckning "snear" både på cannabis och på hallucinogener just eftersom att den känsla av kontroll de är vana vid försvinner.
Har du några länkar till såna studier? När skedde det här, på 50-talet?
Om det finns någon MDMA-studie så vore det guld.
Citera
2014-03-17, 15:57
Medlem
Citat:
jag tror att de flesta psykopater går att göra normala, om de själva är med på det. Om de inte bluffar sig genom det hela.
å hur skulle de gå till? hela grejen för en psykopat är väll att de kan lura andra? de njuter av de helt enkelt,att bluffa
Citera
2014-03-17, 23:37
Medlem
Citat:

1. Alla psykopater är inte sadister.
2. nej det går inte att behandla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in