2014-03-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vad säger det om kvinnor att de gillar att läsa om våldtäkt och misshandel?

Om de kvinnor som gillar att läsa om sånt säger det att de gillar att läsa om våldtäkt och misshandel.

Citat:
Mannen kunde fortfarande våldta kvinnan när han ville. Under 2000+ år är det självklart att kvinnor blev våldtagna regelbundet det finns ingen anledning till att det inte skulle vara så. Därför att män som våldtog sina kvinnor hade fler avkomma än män som accepterade ett nej.

Konstigt nog så brukar folk som lever ihop vilja varandra väl och inte illa för det mesta, och män är inget undantag. Det finns ingen anledning att tro att män gärna våldtog sin hustru. Både män och kvinnor förr, trodde på att de hade en plikt att uppfylla jorden och att deras njutning var underordnad detta. Trots det, är det uppenbart att både gifta och ogifta har haft ömsesidigt njutbart sex och att det trots tappra försök, har varit omöjligt för kyrkan att göra sex till något människan har bara då de ska göra barn.

Visa gärna statistik på att män som våldtog sina kvinnor hade fler avkommor. Djinghis och liknande stormoguler räknas naturligtvis inte.
Citera
2014-03-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Jag är mest av åsikten att porr tvärtom MINSKAR risken för våldtäkter. Man ser på nakna kvinnor, blir kåt, drar en handtralla och sen är saken klar. Man har levt ut sin tillfälliga lust.

Det där är sunt förnuft, så utan några förvånande bevis på annat borde ju de flesta resonera som du kan man tycka,
men nej då....
Citera
2014-03-17, 11:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Om de kvinnor som gillar att läsa om sånt säger det att de gillar att läsa om våldtäkt och misshandel.

Om man blir sexuellt upphetsad av att läsa om våldtäkt och misshandel vad säger det då om kvinnor? Att de vill ha våldtäkt och misshandel. Det är som en kille läser om bög sex och blir upphetsad av det. Sen försöker han rationalisera det genom att säga "det är bara nåt jag läser. Jag skulle aldrig vilja ha bög sex på riktigt." Det är uppenbart att han är bög och vill ha bög sex på riktigt. Tillbaka till kvinnor, "bara för att jag blir upphetsad att läsa om våldtäkt och misshandel betyder det inte att jag vill bli våldtagen och misshandlad själv" det är klart att det är det det betyder. Det kan inte betyda något annat.

Här är ett till exempel,

Citat:
I guess this is a really weird fantasy, but I would like to act like it's real rape.
I mean he comes to my home unexpected, I'm screaming "no!, please leave me" , but he doesn't listen and is very rough, tells me to" shut up" and beats me, and it's completely not romantic, even without kissing.
I know how weird it sounds, I don't know if it's normal? is it OK to ask my boyfriend to do it or he will think I'm weird?

Citat:
it is scenario, yes it won't be real rape, but I want it to look real and want to feel like it's real. beating I mean spanking only, I can't explain what I like about it.

Citat:
but by beating I mean only spanking, I don't want him to do anything very painful . This part isn't ok? and I don't want anything romantic yes, like we are strangers and it's real rape.

http://www.girlsaskguys.com/sexual-health/q793334-i-want-my-boyfriend-to-rape-me--this-ok

Citat:
Konstigt nog så brukar folk som lever ihop vilja varandra väl och inte illa för det mesta, och män är inget undantag. Det finns ingen anledning att tro att män gärna våldtog sin hustru. Både män och kvinnor förr, trodde på att de hade en plikt att uppfylla jorden och att deras njutning var underordnad detta. Trots det, är det uppenbart att både gifta och ogifta har haft ömsesidigt njutbart sex och att det trots tappra försök, har varit omöjligt för kyrkan att göra sex till något människan har bara då de ska göra barn.

Visa gärna statistik på att män som våldtog sina kvinnor hade fler avkommor. Djinghis och liknande stormoguler räknas naturligtvis inte.

Det som gäller för Genghis Khan gäller för alla män. Det är det som är poängen. Ju mer en man våldtar desto mer avkomma kommer han att få.
Senast redigerad av Babianen 2014-03-17 kl. 11:22.
Citera
2014-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Men varför vill feminister göra vanliga män till våldtäktsmän i så fall?
Varför skall vanliga män som bjuder på berg- och dalbana, kunna spärras in och likställas med de mer sinnes-sjuka?
Ett "nej" betyder ofta ja. Varför skall det vara så svårt att erkänna?

Jag svarar för mig och inte för feminister.

Utgå ifrån att ett nej betyder nej. Kvinnor som ev blir besvikna av detta får fan lära sig att prata ur det skägg de förhoppningsvis inte har.
Citera
2014-03-17, 11:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag svarar för mig och inte för feminister.

Utgå ifrån att ett nej betyder nej. Kvinnor som ev blir besvikna av detta får fan lära sig att prata ur det skägg de förhoppningsvis inte har.

De kommer inte att bli besvikna de kommer att bli avtända och gå med en man som inte respekterar deras nej.
Citera
2014-03-17, 11:49
Medlem
Citat:
Nej så är det inte för det finns ingen logik i att tända på en fantasi figur. Det hon tänder på är män som är som Hulken alltså stora muskulösa män som blir våldsamma när de blir arga.

Somliga kvinnor kan inte bara tända på fantasifigurer i svart/vitt, alltså text i en bok, utan också på gröna. Det är helt logiskt.

Citat:
Det är porr för kvinnor. Det innehåller a) verklig våldtäkt b) verklig misshandel. Om man blir sexuellt upphetsad av verklig våldtäkt och verklig misshandel så vill man bli våldtagen på riktigt. Det är som att en straight kille skulle ha bög porr som underhållning. Om han sa att "det är bara fantasi" skulle ingen tro honom.
Påstår du att böckerna handlar om verkliga händelser? Det gör de inte. Kvinnorna blir upphetsade av fiction.

Citat:
Precis det centrala är tvånget. Om man tänder på tvång då spelar det ingen roll om det är "samtyckande tvång" eller "riktigt tvång" för det är tvånget man tänder på.

De vill bli tvingade till sex men det är det sexuella tvånget i sig som de vill ha. Därför finns det inget fake sexuellt tvång för att man vill ju bli tvingad.

Alltså om en kvinna blir tvingad under trygga former eller otrygga former är det samma sak för det är tvånget som räknas inte formerna.
Du tror alltså att en kvinna som blir tvingad att äta glass och se på Glamour i tretton timmar i sträck kommer att tända på det, eftersom formerna kvittar då det är själva tvånget hon tänder på.

Det tror inte jag.
Citera
2014-03-17, 11:55
Medlem
Citat:
1) Att tända på våldtäkt är en läggning ungefär som att vara hetro. Om en kvinna förnekar att hon är hetro är chansen fortfarande 99% att hon är det. Därför är det sannolikt att hon ljuger.

2) Hur är det med kvinnor som har blivit våldtagna och fortfarande tänder på våldtäkt? De borde veta skillnaden mellan fantasi och verklighet. Här är 2 exempel på det,

http://www.emandlo.com/2012/10/dear-em-lo-are-rape-fantasies-normal-if-im-a-rape-survivor/

http://dearauthor.com/features/letters-of-opinion/of-rape-and-rape-fantasies/

3) Underkastelse är en sak och våldtäkt är en annan sak. Eller skulle det vara OK om en man som våldtog en kvinna sa att "det var bara dominans"?

4) Hur går våldtäkts-män i kvinnors porr ihop med,

Om kvinnor gillar vanliga hyggliga män borde kvinno-porr handla om vanliga hyggliga män men det gör det inte istället handlar det om män som kidnappar och våldtar kvinnor.

2. Tjejen vill ha det med sin fästman, som hon förhoppningsvis litar på. Inte samma sak som hennes tidigare erfarenheter.
Läste du ens den andra länken? "What I can tell you is that rape fantasy fiction is just that: fantasy and fiction. For me, rape fiction is nothing like rape and maybe that’s why it is acceptable to me."

Så likheten för båda tjejer är att det här är annorlunda.

3. Det är skillnad på att ha gått med på att underkasta sig någon och en riktig våldtäkt.
Du kanske kan hitta en länk där kvinnor berättar om att de söker efter en främmande man som ska binda de, trycka in hela sin kuk i deras röv utan uppvärmning eller glidmedel/spott, och tjejen vill ligga där och inte vara säker på om han ska slå sönder henne eller döda henne.

4. Fortfarande skillnad på fantasier och verklighet.
Citera
2014-03-17, 12:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Somliga kvinnor kan inte bara tända på fantasifigurer i svart/vitt, alltså text i en bok, utan också på gröna. Det är helt logiskt.

Nej det finns inget logiskt i att tända på en fantasi figur. Det hon tänder på är muskulösa män med samma karaktär som Hulken. Detsamma gäller för andra påhittade män det är karaktären kvinnor tänder på.

Här är belägg för att kvinnor tänder på karaktärerna i böckerna,

Citat:
The list author says: "This is a list of those alpha male heroes who are deliciously over the top possessive, dominating, aggressive, and protective. These men epitomize the qualities of the ultimate, sexy, primal male.

http://www.amazon.com/The-Ultimate-Alpha-Males/lm/R3EMCA9UAG5HUZ

Citat:
Påstår du att böckerna handlar om verkliga händelser? Det gör de inte. Kvinnorna blir upphetsade av fiction.

I böckerna framställs våldtäkterna och misshandeln som verkliga, en del böcker skrivs även från kvinnans POV så att det ska kännas mer verkligt till exempel,

Citat:
The story is written with the voice of the heroine. Through Nora's narration, emotions and reactions we are more intimately connected to the story and the roller coaster it sends you on.

Citat:
Jeez this is off the scale for kidnap/Stockholm syndrome romance. I dare any one of you to not fall for Julian - because oh my exploding knickers! He's so dark and brooding and so friggin assertive he's just delicious!

Citat:
I loved the characters because Nora wasn't some whiny damsel in distress even though she was scared. Julian was definitely a strong, dominant male and had me shuddering and holding my breath at exactly what he was going to do to Nora at times. He's portrayed as a monster in Nora's mind at first for what he does to her and I felt the same way but even I couldn't help but be captivated by him. I wanted to hate him yet was hoping things would work out between them at the same time.

Citat:
Nora meets a sexy stranger at a club one day and only exchanges a few words with him. Weeks later on a date with long time crush Jake. Nora is later kidnapped and wakes up on an island. Julian is her captor and he flat-out tells Nora that she is his and he is not a good man. Nora must behave or Jake will be hurt.

http://www.amazon.com/Twist-Me-Anna-Zaires-ebook/product-reviews/B00IC8E3MI/ref=cm_cr_dp_see_all_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1& sortBy=bySubmissionDateDescending

Det framgår inte att kvinnorna i böckerna har samtyckt till att bli kidnappade/våldtagna/misshandlade tvärtom det är centralt att de inte samtycker men det slutar med att de tycker om det ändå.

Citat:
Du tror alltså att en kvinna som blir tvingad att äta glass och se på Glamour i tretton timmar i sträck kommer att tända på det, eftersom formerna kvittar då det är själva tvånget hon tänder på.

Det tror inte jag.

Man inte jämföra sex med andra saker. Om en kvinna blir sexuellt upphetsad av tvång då blir hon sexuellt upphetsad av samtyckande tvång, icke samtyckande tvång, alla sorters tvång. Det är som att en man gillar stora bröst det spelar ingen roll om kvinnan är blondin/brunett/redhead för att det är de stora brösten som han tänder på.
Citera
2014-03-17, 12:16
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det där är sunt förnuft, så utan några förvånande bevis på annat borde ju de flesta resonera som du kan man tycka,
men nej då....

.... men så har vi avarterna både inom porr och personer. Babianen driver ju hejdlöst här på forumet men en person som verkligen drar samma slutsatser ... som Babianen gör och seriöst tror att kvinnor vill bli våldtagna, torterade, gangbangade blir ju livsfarliga.
Citera
2014-03-17, 12:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
2. Tjejen vill ha det med sin fästman, som hon förhoppningsvis litar på. Inte samma sak som hennes tidigare erfarenheter.
Läste du ens den andra länken? "What I can tell you is that rape fantasy fiction is just that: fantasy and fiction. For me, rape fiction is nothing like rape and maybe that’s why it is acceptable to me."

Så likheten för båda tjejer är att det här är annorlunda.

3. Det är skillnad på att ha gått med på att underkasta sig någon och en riktig våldtäkt.
Du kanske kan hitta en länk där kvinnor berättar om att de söker efter en främmande man som ska binda de, trycka in hela sin kuk i deras röv utan uppvärmning eller glidmedel/spott, och tjejen vill ligga där och inte vara säker på om han ska slå sönder henne eller döda henne.

4. Fortfarande skillnad på fantasier och verklighet.

2) Så hon har först blivit våldtagen av en främmande man och nu vill hon prova att bli våldtagen av en man hon känner det är logiskt. Men det är våldtäkt hon är ute efter i båda fallen. Om hon inte ville ha våldtäkt hade hon bara haft samtyckande sex. Oavsett en kvinna blir våldtagen när hon samtycker eller våldtagen när hon inte samtycker är det fortfarande våldtäkt objektivt sett därför att kvinnan blir tvingad till sex.

3) Våldtäkt är när kvinnan blir tvingad till sex. Underkastelse är när kvinnan har sex för att mannen säger det. Alltså är det 2 olika saker.

Det är det kvinnor är ute efter när de säger att de fantiserar om våldtäkt.

4) Om kvinnor blir sexuellt upphetsade av män som våldtar i fantasin hur kan de då bli upphetsade av vanliga snälla män i verkligheten? Det kan de inte.
Citera
2014-03-17, 12:21
Medlem
Citat:
Om man blir sexuellt upphetsad av att läsa om våldtäkt och misshandel vad säger det då om kvinnor? Att de vill ha våldtäkt och misshandel. Det är som en kille läser om bög sex och blir upphetsad av det. Sen försöker han rationalisera det genom att säga "det är bara nåt jag läser. Jag skulle aldrig vilja ha bög sex på riktigt." Det är uppenbart att han är bög och vill ha bög sex på riktigt. Tillbaka till kvinnor, "bara för att jag blir upphetsad att läsa om våldtäkt och misshandel betyder det inte att jag vill bli våldtagen och misshandlad själv" det är klart att det är det det betyder. Det kan inte betyda något annat.

Jag undrar om det är så att du helt enkelt inte har någon fantasi och därmed inte förstår skillnaden på det och verkligheten. Jag kan exempelvis läsa om en Himalayaexpedition och leva mig in i allt som sker, inklusive jublet när man når toppen, men det skulle aldrig falla mig in att delta i en sådan expedition för jag är höjdrädd som fan och tycker både höjdsjuka och förfrusna fingrar, tår och annat låter helläskigt.

Tror du likadant om drömmar? Jag vet flera män som har drömt att de har sex med sin mor, tror du att det betyder att de skulle vilja ha det i verkligheten?

Du är ett intressant fenomen men jag kan nog inte hjälpa dig. Jag försökte verkligen.
Citat:
Här är ett till exempel,

http://www.girlsaskguys.com/sexual-health/q793334-i-want-my-boyfriend-to-rape-me--this-ok

Ännu en kvinna som tydligt och klart skriver att hon inte vill att det ska vara våldtäkt, utan att man ska låtsas att det är det. "I would like to act..." Sluta omtolka sånt till det du vill att det ska vara, du har ju verkligheten rakt framför ögonen. Ta till dig den nu.

Citat:
Det som gäller för Genghis Khan gäller för alla män. Det är det som är poängen. Ju mer en man våldtar desto mer avkomma kommer han att få.

You wish! Nej du. Anledningen till att Djenghis ynglat av sig så är makten han hade som nästintill allsmäktig både fysiskt och andligt. Du har inte en aning om hur många han har våldtagit och inte. Han kanske var historiens bäste förförare och tillgången till kvinnor fick han automatiskt då diverse familjer givetvis gärna ville bli släkt med just honom och diverse kvinnor säkert också ville ha hans beskydd. Det vimlar inte direkt av såna tillfällen genom historien så att påstå att det som gällde för Djenghis är det som gäller för alla män är totalt verklighetsfrämmande.
Citera
2014-03-17, 12:26
Medlem
Citat:
De kommer inte att bli besvikna de kommer att bli avtända och gå med en man som inte respekterar deras nej.

Ja gud, vilken katastrof... Vet man inte garanterat med både livrem och hängslen att just denna tjej menar ja fast hon säger nej, så är det simpelt sunt förnuft att inte kliva på. Om man nu struntar i att man kan "råka" våldta en tjej som faktiskt menar nej när hon säger det, så kan man ju alltid tänka på sig själv och den våldtäktsanklagelse man borde råka ut för, med all rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in