Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Detta är ingen rättegång, så jag kan nog tycka att om Malaysiska myndigheter är väldigt intresserade i kaptenens förehavanden borde väl vi också vara det av naturliga skäl. Men min undran baseras på rent tekniska grunder, 777 är inte byggd för 45 000 fot, så kabinen klarar inte av att trycksätta till en nivå som är möjlig att sitta någon längre tid i. Syftet att samla in flaskorna är både nödvändigt och strategiskt vill jag tro. Säkerställer att den som kapar kärran har syre tills alla andra är medvetslösa och att inte någon i cabincrew grusar planerna. Tror nämligen inte att piloterna kan försätta trycksystemet ur funktion via någon manöverpanel. Då är det enklaste att stiga till en höjd där systemet inte klarar sin uppgift längre.
Måste för övrigt varit väldigt svårt att hantera kärran på den höjden. Den måste ha legat farligt nära stall.
Klart man ska vara intresserad av kaptens förehavanden. Ett flertal skribenter, dock inte du skriver som han redan var dömd.
Jag skulle bli förvånad om utredningen inte kommer ha ett flertal olika riktningar,
Jag vet att piloterna kan stänga av trycket.
Fartkurvorna för stall och overspeed möts,vid dvs overspeed och stall är samma vid för hög vikt och höjd.
Vill också nämna att MAS har rena fraktmaskiner, dvs maskiner med noll platser för passagerare och enormt lastutrymme.
Så de som tror att maskinen kapats för att användas för framtida bomb terrorbruk, ska ställa sig frågan.
Varför tog dom inte en fraktmaskin, större lastutymme och mindre eftersök.
Jag har skrivit det förr. Malaysia är ett aparheidland med aparheidlagar så vad som kommer från statliga myndigheter måste man vara skeptisk mot.