2014-03-17, 02:16
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetvandrare
Va?????

Har du förmåga att tänka ut mer än ett perspektiv?

Vad är det för fel nu? Utvecka är du vänlig. Kom med något hållbart själv istället för att kasta skit på mig.
Du har inte bidragit med särskilt mycket klokt, kan jag ju inte påstå.
Citera
2014-03-17, 02:18
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tror du verkligen det skulle ebba ut i tomma inte? Tror inte jag i alla fall. Sjävla tillvägagångsättet är ju helt unikt. Terroristerna forcerar ju "de goda" till att mörda åt de.

Tror du inte det hade blivit ett jävla liv från anhöriga? Vi pratar om över 220 pers, varav många kanske rika, inflytelserika osv. Det är ingenting man bara sopar under mattan utan konsekvenser.

Det kan bli ordentligt liv i stugan för betydligt mindre incidenter.

Med krig/världskrig menar jag naturligtvis inte att där kommer flyga kärnvapenmissiler kors och tvärs atlanden timmen efter planet blivit nerskjutet, utan snarare att det mycket väl skulle kunna leda upp till något sådant med tiden.
Små incidenter kan mycket väl skapa större, och större och större, och då är man där igen, krig osv.
Vi vet mycket väl genom att titta på historien, hur små skitsaker har kunnat starta krig.

Man kan bara gå ut på krogen och se hur skitsaker kan leda till att någon mördas. Någon råkar stöta till en annan så smått att den andra knappt känner det. Den som blir tillstött tittar upp och frågar den som stötte till "Va fan glor du på?", sen är skiten igång.

Små skitsaker kan bli väldigt stora när det är olika viljor inblandade. Så har det alltid varit och kommer att förbli.

Det beror pa vad du menar med att "ebba ut i tomma intet". Men ja, det kommer inte bli nagot stort utan det scenario du malar upp. Inget land skulle klandra ett annat land for att de skjuter ner ett plan utifran de premisser du raknar upp. Det skulle skapa rubriker ja, folk och "experter" skulle uttala sig i media och nyheterna skulle ta upp det ett par dagar. Men sen ? Nada.

Vad hande efter att USA skot ner det iranska planet, pa Iranskt luftrum och dar 60 barn var ombord ? Besattningen pa baten fick medaljer och USA betalade ut en (skit)ersattning till anhoriga.

Din teroi ar helt ute och cycklar helt enkelt.
Citera
2014-03-17, 02:21
Medlem
Citat:
Tror du verkligen det skulle ebba ut i tomma inte? Tror inte jag i alla fall. Sjävla tillvägagångsättet är ju helt unikt. Terroristerna forcerar ju "de goda" till att mörda åt de.

Tror du inte det hade blivit ett jävla liv från anhöriga? Vi pratar om över 220 pers, varav många kanske rika, inflytelserika osv. Det är ingenting man bara sopar under mattan utan konsekvenser.

Det kan bli ordentligt liv i stugan för betydligt mindre incidenter.

Med krig/världskrig menar jag naturligtvis inte att där kommer flyga kärnvapenmissiler kors och tvärs Atlanten timmen efter planet blivit nerskjutet, utan snarare att det mycket väl skulle kunna leda upp till något sådant med tiden.
Små incidenter kan mycket väl skapa större, och större och större, och då är man där igen, krig osv.
Vi vet mycket väl genom att titta på historien, hur små skitsaker har kunnat starta krig.

Man kan bara gå ut på krogen och se hur skitsaker kan leda till att någon mördas. Någon råkar stöta till en annan så smått att den andra knappt känner det. Den som blir tillstött tittar upp och frågar den som stötte till "Va fan glor du på?", sen är skiten igång.

Små skitsaker kan bli väldigt stora när det är olika viljor inblandade. Så har det alltid varit och kommer att förbli.

By the way, hur ska de lyckas med nästa steg i terroristattacken?
Citera
2014-03-17, 02:22
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Din teori går alltså ut på att planet blev kapat av terrorister för att vid något senare tillfälle återanvändas vid en terrorattack genom att flyga planet in i ett främmande territorium och bli nedskjutet av landets militär? Med syftet att orsaka högsta möjliga lidande och eventuellt starta ett tredje världskrig? Och att planet med besättning och passagerarna just nu befinner sig på en okänd plats i väntan på att terrorattacken ska gå in i nästa fas?

Detta är ju en möjlighet. Man måste medge att det är fullt möjligt. Passagerarna behöver inte ens vara vid liv, de kan ligga och ruttna i planet.

9/11 blev ju historiskt och skapade enormt mycket lidande för väldigt många. Detta här hade inte gett samma sorts effekt, men det hade skapat en annan sorts oro världen över.
Citera
2014-03-17, 02:23
Medlem
Var sitter de där transpondrarna förresten? Kan man skruva ut en sån ur planet och placera den i ett nytt?
Citera
2014-03-17, 02:26
Medlem
Citat:
Detta är ju en möjlighet. Man måste medge att det är fullt möjligt. Passagerarna behöver inte ens vara vid liv, de kan ligga och ruttna i planet.

9/11 blev ju historiskt och skapade enormt mycket lidande för väldigt många. Detta här hade inte gett samma sorts effekt, men det hade skapat en annan sorts oro världen över.

Du inser väl att det finns många andra mer troliga förklaringar till varför planet försvann?
Citera
2014-03-17, 02:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Varför skulle kineserna skjuta ner ett kommersiellt passagerarplan som flyger enligt rutt till Beijing?

Det flog inte enligt rutt. Planet "forsvann". Om piloten?kaparna hade velat bli historiska sa skulle dom ha gjort en ""9/11" och helt enkelt upprepat just 911 men nu med Peking i focus.

Att fa Kina att skjuta ner ett plan med 200+ kinerser ar inget historiskt i den bemarkelsen, likasa att fa USA att skjuta ner ett plan ubder samma premisser.. Ingen skulle klandra dom, utom mojligen de anhoriga saklart.
Citera
2014-03-17, 02:27
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
By the way, hur ska de lyckas med nästa steg i terroristattacken?

Pratar vi om teorin där de lyfter igen för att ett land skall skjuta ner planet. Så skulle de teoretiskt bara kunna starta motorerna och lyfta. Har de kunnat landa så lär de ha sett till att de kan lyfta med i sådana fall.

Så fort de har kommit upp i luften och transpondern åker på så sköter sig resten automatiskt.

Det är ju det som diskuteras idag, om det är möjligt att de landat någonstans och i så fall var. Svaren idag är samtidigt att ja, teoretiskt sett är det faktiskt möjligt att de har landat, men man vet ju inte var för det finns ju en del ställen där det skulle kunnat ske.

Det är ju ingen som vet om planet skulle vara kärnvapenbestyckat efter en ny takeoff, så det är helt säkert att planet skulle skjutas ner förr eller senare.
Citera
2014-03-17, 02:28
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Du inser väl att det finns många andra mer troliga förklaringar till varför planet försvann?

Jag är inte mentalt störd, så svar ja. Detta är alltså en teori, av väldigt många. Men likförbannat möjlig - skulle jag vilja påstå.
Citera
Medlem
Bara att hyra en.liten kärra.och ställa in dess.transponder.på.samma kod som den aktuella flighten.
Den uppmärksamhet som skapas kan säkert omvandlas i pengar på något sätt.
Man bör.väl dock kunna flyga i 777 marchfart
Citera
Medlem
Orkos avatar
Rätta mig om jag har fel. Men krävs det inte MINST två kapare för att klara av en sådan här sak?

Om vi förutsätter att kaptenen flyger planet och med eller utan andrepiloten ändrar kurs. Förr eller senare kommer detta uppmärksammas av cabin crew och passagerare. Då gäller det att samla in alla telefoner innan någon hinner få iväg ett SMS, eller ringa. Eller går inte det på den höjden?

Jag tänker att någon måste ha samlat in alla telefoner. Och jag har svårt att se att kaptenen skulle döda andrepiloten för att sedan ge sig ut i gångarna med ett vapen och hota till sig 200 telefoner utan att någon gör motstånd. Eller tänke jag fel?
Citera
2014-03-17, 02:29
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Det fetade...

Vilken oro ? Plan har blivit kapade under en lang tid, det ar liksom inget nytt. Sa varfor skulle detta (ditt scenario) skapa oro ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in