Lånar detta konto lite..
Varför göra sig så extremt mycket besvär för att sedan sänka planet i havet?
Transpondern stängdes av exakt när planet var i radioskugga, mellan Malaysia och Vietnam, det krävs kunskaper för att kunna göra detta vid den exakta tidpunkten.
Jag förstår inte varför man skulle göra sig detta besvär för att sedan ta självmord, eller i huvud taget ta med sig 200+ passagerare i döden.
Det enda logiska som återstår är att planet är kapat och befinner sig på plan mark på hemlig ort. Dock ter sig även detta konstigt, ingen har tagit på sig dådet. Att ta på sig dådet är extremt viktigt då det annars finns risk för att en annan grupp tar på sig det för att få cred.
Och varför kapa ett flygplan med 200 personer i om man endast är ute efter själva planet för ett senare dåd? Det blir ju betydligt mer uppmärksamhet med 200 individer och två spädbarn än om planet skulle varit tomt.
Det är mycket som inte stämmer här.
Min gissning är enkel, en brand bröt ut på flighten och samtliga instrument slogs ut, planet störtade kort därefter. Varför man tagit emot signaler från planet efter det störtat kan jag inte svara på och möjligen om det varit signaler från något annat plan eller dylika.
Jag är nyfiken på en upplösning, om det nu kommer någon