Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Det är knappast vi i tråden som bestämmer vad evolutionsteorin innehåller och inte
Men du har nog missuppfattat det om du tror att det finns en gräns där evolutionen kickar in.
Det finns de som hävdar att olika ämnen och molekyler alltsedan Big Bang har evolverat och kämpat om att ha mest påverkan i urvalsliknande former.
Men det är inte detta som var frågan.
Frågan är vad man menar att evolutionsteorin skall omfatta.
Jag hade trott att den breda uppfattningen var att det är fr o m det första cellbundna livets uppkomst och att man inte velat vara så detaljerade vilken komplexitetsnivå detta liv skall ha haft.
Under tråden var de flesta förutom jag överens om att evolutionsteorin omfattar utvecklingen från den första självreplikerande RNA-strängen och framåt.
Och som jag skrev tidigare så har det ju inte någon betydelse i det stora hela om man har problemet inom evolutionsteorin eller om man överlåter problemet till abiogenes.
Jag kan tycka att det borde vara skönt för evolutionsteorin att slippa försöka svara detta problem.
Men jag blev kraftigt nedröstad.
Vad anser du själv? Tycker du att evolutionsteorin skall slippa förklara dessa svåra grundproblem eller inte?
stebe2