2014-03-16, 13:39
Medlem
Har försökt sälja min däck via blocket men får inget napp. Var lite sent ute visserligen eftersom vintersäsongen hann gå ut. Det är fyra vinterdäck med dubbar Nordfrost med alufälgar.

Någon som vet ett bra ställe att sälja sådana här däck?
Citera
2014-03-16, 13:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWolf179
Har försökt sälja min däck via blocket men får inget napp. Var lite sent ute visserligen eftersom vintersäsongen hann gå ut. Det är fyra vinterdäck med dubbar Nordfrost med alufälgar.

Någon som vet ett bra ställe att sälja sådana här däck?
Finns nog inget bättre än Blocket. Får du dom inte sålda har du helt enkelt begärt ett för högt pris.
Citera
2014-03-16, 13:49
Medlem
Är väl inte alltför konstigt att ingen hör av sig då du inte skrivit till vilken bil fälgarna passar eller har suttit på.

Lycka till.
Citera
2014-03-16, 13:52
Medlem
carlpetersen73s avatar
Priset lite i överkant då det inte är säsong, sedan måste du som andra påtalat skriva ut till vilka bilar däcken passar.
Citera
2014-03-16, 13:56
Medlem
Äh men skärp er. Det är inte annonsering, det är info. Jag behöver råd.

Kan jag få reda på vilka fler bilar däcken passar till?
Citera
2014-03-16, 13:58
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:

Ta åtminstone bort din annons från Flashback, annars kommer det resultera i en tillsägelse / avstängning.

Men då du gått ner 6100 kronor känns väl det priset rätt så rimligt? vänta någon dag och se om någon nappar, annars får du väl ta och sänka priset.. kan väl inte vara svårare än så?
Citera
2014-03-16, 14:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Marknaden verkar mättad med alufälgar och däck man får inte en bråkdel av vad en omgång nya kostar.
Vinterdäck är kanske lite lättare än sommardäck.

Beror kanske på att bilar skrotas men däck blir kvar i förrådet och man vill bli av med dom.
Alufälgar är märkta med tillverkningsår och månad någon som vet om man ska passa sig för äldre fälgar eller om det beror på vad de varit med om? Och det känner man naturligtvis inte till om det inte syns.
Citera
2014-03-16, 14:05
Medlem
Echonators avatar
Om man inte anger vilka bilar fälgarna passar på, vilken bultdelning eller ens hur mycket mönster och dubb som är kvar så kan man knappast räkna med att få sakerna sålda, speciellt när det inte är säsong!

Bilderna är ju för övrigt helt värdelösa.

3 säsonger endast vinterväglag....hur många dagar per år finns något som ens kan klassas som vinterväglag i Malmö...
Citera
2014-03-16, 14:12
Medlem
Alright, men då måste jag få reda på vilka bilar däcken passar på. Cougar är lite ovanlig så måste skriva fler, har tänkt på det men hittar inte någonstans där jag kan kolla detta.
Citera
2014-03-16, 16:26
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
(censur)

Där är annonsen, är det för mycket? Vad är ett vettigt pris?
Där rök din anonymitet... Sänk priset ett par hundralappar.
Citera
2014-03-16, 17:58
Medlem
Citat:

Som sagt, en bra början är ju att skriva till vilken bil de har suttit på.

Ser nu i ett senare inlägg att du skrev "cougar" och då gissar jag på att du menar ford cougar.

Om så är fallet så är dessa de enda bilarna med samma bultcirkel/et/navhål:

Ford Fiesta IV Från år 2002
Ford Focus ( Ej RS
Ford Focus 4 Bult
Ford Fusion Från år 2002
Ford Mondeo 4 Bult

Vill du kolla själv söker du på ordet bultcirkel på exempelvis google.se och tittar på de 4 första länkarna.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in