Citat:
Ursprungligen postat av
karmaman
Nu måste man ju också förstå varför sökningen har varit i praktiken ogenomförbar - uppgifter har flyttat planet från öster om Malaysia till väster om Malaysia, och planet flög längre än vad man tidigare trott. Därför kan vraket ligga inom en oerhört stor area där ingen letade tidigare. Kapning med landning är troligt det med, ja. En sak är säker: fler saker kommer att komma upp till ytan och saker som vi tidigare trott kommer att ifrågasättas.
Jo men då är vi åter där igen. Varför denna fanatiska inställning till "crash" och "vrak"?
Om det nu är som du menar, att planet ändrat kurs, och som det har framkommit i media att transpondern manuellt har avstängts, så MÅSTE man ju rimligen förstå att kapten med mening har flygit bort planet någon annan stans.
Varför, VARFÖR, i hela världen skulle han då vilja crasha ett perfekt fungerande plan? Det finns ingenting som helst som tyder på att det ens har varit ett liiiitet litet fel på planet - ingenting.
Om han vill crasha planet kan han ju göra detta direkt efter takeoff, poof rätt ner i Kuala Lumpur för den delen så han kan ta med sig ännu fler offer, men om han nu är så mån om stadens invånare så hade han kunnat göra densamme ute till havs.
Men nej, planet försvinner åt helskotta, den ändrar kurs och GONE - borta.
Då måste man ju förstå att något annat är i görningen.
Så jag kan inte för mitt liv förstå var alla crash teorier kommer ifrån IDAG, med all den fakta vi har i handen nu. Obegripligt för mig.