2014-03-16, 01:35
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo , men det var någon som hade blivit ombedd kontakta planet och fråga om dom var i kinesiskt luftrum ,för dom tyckte det var märkligt det var försenat , och då hörde han ba nå mummel

Kan ju mycket väl ha varit piloten som mumlade med sig själv? Denna information har jag inte hört talas om tidigare, måste ju finnas inspelat? Hur kan inte kineserna lyckats översätta något av mumlandet under samtalet
Citera
2014-03-16, 01:36
Medlem
Funkydudes avatar
Mycket skumt som framkommer om den ena piloten. Börjar allt kännas mer och mer som att han trots allt ligger bakom skiten.

Men samtidigt finns det så oerhört mycket som talar mot det. Som någon nyss skrev: Oavsett om det var ett utökat självmord p.g.a. sorg eller om det var politiskt motiverat så förklarar det inte varför utförandet var så konstigt. Varför inte störta rakt ner i havet bara? Varför inte göra någon inspelning eller liknande innan där han bespottar regeringen? Varför göra en U-sväng och köra x antal timmar extra åt helt fel håll än den ordinarie rutten, utan nytt mål?

Sedan undrar man ju också vad den andra piloten höll på med? Dödades han kallblodigt och sedan kvävde mördaren övrig besättning plus passagerarna? Möjligt men va fan, krascha skiten bara! Skulle han ha gått från laglydig pilot till fullkomligt empatilös massmördare p.g.a. en skilsmässa eller en fällande dom mot en politiker? Och när han väl bestämt sig för att döda nästan 250 oskyldiga människor så ska det dras ut på och de anhöriga ska helst aldrig återfå kropparna. Helst ska ingen i hela världen veta vad fan han håller på med då han girar kraftigt med planet, tar bort all möjlighet till kommunikation och spårning (som han kontrollerar) samt kör rakt ut i Ingenstans...

Börjar som sagt också tro på att piloten är skurken i dramat men fyfan vad ologiskt och stört beteende på vägen till "målet" isf.
Citera
Medlem
checkthisout.s avatar
Tiden från att ATC-kommunikationen ("Alright, Goodnight") slutar tills transpondern slås av (också i "rätt" ögonblick) kan dessutom inte ha varit lång.

Inte särskilt lång tid för att kapa planet.
Senast redigerad av checkthisout. 2014-03-16 kl. 01:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Kan ju mycket väl ha varit piloten som mumlade med sig själv? Denna information har jag inte hört talas om tidigare, måste ju finnas inspelat? Hur kan inte kineserna lyckats översätta något av mumlandet under samtalet

Men det kanske inte stämde heller haha , var bara något det pratades om i början.
Citera
2014-03-16, 01:38
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men det kanske inte stämde heller haha , var bara något det pratades om i början.

Tror inte det, hade varit mycket mer omtalat i media. Alla kommunikationsmedel var ju inaktiva.

Sista man hörde var "Uppfattat, god natt".
Citera
2014-03-16, 01:38
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Det är en enorm prestige förlust att en av deras egna kan ha gjort det här. Därför har de av naturliga själ velat följa alla andra spår först. När dessa inte har gett någonting alls då börjar den hemska sanning gå upp för dem och de måste gå in på djupet och granska den egna personalen i varenda detalj

Efter alla dessa presskonferenser och uttalande från Malaysia som minst sagt varit pajaserier. Är det helt enkelt så att de har från början fruktat att piloten låg bakom allt? Har de mörkat och dessutom skapat dimridåer för allmänheten?
Citera
2014-03-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du glömmer inte att komma tillbaka och erkänna din missbedömning om det visar sig inte ligga ekonomisk vinning bakom va?

Det är INTE MIN åsikt. Jag är ingen aviation expert eller pilot eller säkerhetsanalytiker. Jag har följt denna tråd och ingen verkar ha en helhetsbild med både motiv och möjlighet som överensstämmer med verkligheten.

Några av er pratar fortfarande om att piloten ville begå självmord. Ni anser att planet fortfarande kan ha kraschat nånstans. Verkligheten tyder på något helt annat och många av oss skrev av det för länge sen. Men det vill folk inte se förrän Aftonbladet skriver om det.

Ni kan fortsätta med sökandet efter bråte, men jag tror hellre på personen som ständigt har varit 6 dagar före CNN. Som från dag ett sa att DHS misstänkte piloten. Som för fyra dagar sen började prata om Iran. Ni är en vecka sena bara.

Hoppas ni hittar planet som kraschats av en självmordsbenägen pilot i indiska oceanen. Lycka till!
Citera
2014-03-16, 01:40
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Mycket skumt som framkommer om den ena piloten. Börjar allt kännas mer och mer som att han trots allt ligger bakom skiten.

Men samtidigt finns det så oerhört mycket som talar mot det. Som någon nyss skrev: Oavsett om det var ett utökat självmord p.g.a. sorg eller om det var politiskt motiverat så förklarar det inte varför utförandet var så konstigt. Varför inte störta rakt ner i havet bara? Varför inte göra någon inspelning eller liknande innan där han bespottar regeringen? Varför göra en U-sväng och köra x antal timmar extra åt helt fel håll än den ordinarie rutten, utan nytt mål?

Sedan undrar man ju också vad den andra piloten höll på med? Dödades han kallblodigt och sedan kvävde mördaren övrig besättning plus passagerarna? Möjligt men va fan, krascha skiten bara! Skulle han ha gått från laglydig pilot till fullkomligt empatilös massmördare p.g.a. en skilsmässa eller en fällande dom mot en politiker? Och när han väl bestämt sig för att döda nästan 250 oskyldiga människor så ska det dras ut på och de anhöriga ska helst aldrig återfå kropparna. Helst ska ingen i hela världen veta vad fan han håller på med då han girar kraftigt med planet, tar bort all möjlighet till kommunikation och spårning (som han kontrollerar) samt kör rakt ut i Ingenstans...

Börjar som sagt också tro på att piloten är skurken i dramat men fyfan vad ologiskt och stört beteende på vägen till "målet" isf.

Precis. Mycket, mycket märkligt..
Citera
2014-03-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Mycket pekar åt pilotens håll helt klart. Troligast har han begravt planet i södra Indiska Oceanien isåfåll. Ett helt enormt sökområde. Får verkligen hoppas att dom kan hitta spillrorna efter planet.

Det tror jag också, min teori om det hela

1. stänga av transponder och kommunikation
2. Sänka kabintrycket och stiga till 45000 ft för att kväva passagerarna
3. Vända planet och flyga västerut för att komma ut över öppet hav utan någon primärradar
4. Vända planet söderut och följa en flygkorridor, är lite mindre suspekt om ett oidentifierat plan följer en sån än att det är helt ute för sig själv.
5. Dra ner det i vattnet i någon djuphåla

Lär vara nästintill omöjligt att hitta de svarta lådorna sen som kanske ligger på 5-6000 meters djup, och enda indikationerna på en flygkrash lär vara bråte som strömmarna har dragit med sig i nån vecka eller två.

Lägg ihop en djupkarta över havet med kartan över flygkorridorerna och en karta över strömmarna, så borde man få ut en idealisk punkt där det är ett helvete att någonsin kunna finna planet igen och få reda på vad som hände.
Citera
2014-03-16, 01:44
Medlem
Citat:
Inte hört om något "mumlande", skicka gärna källa. Kan ju vara så att piloten som tog planet med sig ner mumlade även om han var ensam, känns som en grej människor gör i stressade situationer, mumla med sig själva alltså..

Där här vi problemet. Karmaman är en vecka efter alla andra men vill ändå visa att han kan! Mullenufs!

Mumlandet togs upp - ja, även på Aftonbladet, spring och titta! - redan första dag. Det var inte mellan cockpit och Vietnam eller Malaysia, utan med ett annat intillflygande plan som Vietnam (Ho chi minh) bad kontakta Mh370.
Citera
2014-03-16, 01:47
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexcc
Det är INTE MIN åsikt. Jag är ingen aviation expert eller pilot eller säkerhetsanalytiker. Jag har följt denna tråd och ingen verkar ha en helhetsbild med både motiv och möjlighet som överensstämmer med verkligheten.

Det är lika bra att ge upp vettu. Många gånger har man tagit upp information här som skrivits av tidningarna, dessutom färsk information. Då blir man bara idiotförklarad och folk börjar svamla om att man inte vet innebörden av ordet fakta. De själva däremot tror stenhårt på sitt nästan som om de kunde se in i framtiden.

Citat:
Några av er pratar fortfarande om att piloten ville begå självmord. Ni anser att planet fortfarande kan ha kraschat nånstans. Verkligheten tyder på något helt annat och många av oss skrev av det för länge sen. Men det vill folk inte se förrän Aftonbladet skriver om det.

Jag gjorde en kul grej och gick tillbaka till början av tråden och började kolla vad folk skrivit. Ända från början fanns ju de som hela tiden försökte avfärda alla "konstiga" teorier som om personerna bakom vore helt efterblivna. Samtidigt som storyn har ändrats i media har de följt efter. Det roliga är att många av de teorierna som fanns från början avfärdades av dessa besserwissrar, men som nu blivit "sanna" enl. media. Och då passar det att ändra sin story.
Detta visar ju bara på hur extremt naiva många är.

Citat:
Ni kan fortsätta med sökandet efter bråte, men jag tror hellre på personen som ständigt har varit 6 dagar före CNN. Som från dag ett sa att DHS misstänkte piloten. Som för fyra dagar sen började prata om Iran. Ni är en vecka sena bara.

Vad är det för person du pratar om där?
Citera
2014-03-16, 01:48
Medlem
Citat:
Precis. Mycket, mycket märkligt..

Det finns inget som tyder på att planet kraschat. Nu kommer jag inte ihåg vad det hette, men om ett plan faller för snabbt så ges ut en signal men det har då inte hänt här. Inget bråte, ingen olycksplats och ingenting hos piloten som tyder på självmordstendenser. Tom utländsk media har skrivit av självmordsteorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in