2014-03-15, 21:25
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Hade de gått med i Sd hade de blivit utkastade av de nolltoleranta. De bör söka sig till SvP istället.

Nu pratar jag rent allmänt och inte direkt till dig eller svpare här:

Oavsett vilket parti det än rör sig om, och vilken ideologi det än handlar om.

Så fort ett parti når kritisk massa och får inflytande kommer olika grupperingar med olika intressen att försöka få inflytande i partiet.

Det gäller alla partier. Det är bara att gilla läget. Och acceptera spelet för vad det är.

Att hela tiden ge upp, och starta nya partier, helt utan inflytande är totalt bortkastat.

Så istället bör alla organisera sig och bevaka sina intressen och sluta grina.
Citera
2014-03-15, 21:28
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejpabankkort
Blir det en röst på SvP eller blir det sofflocket?

Detta är iof en väntad utveckling om man har läst runt lite. SD verkar tyvärr vara en "controlled opposition"

För egen del så blev avgörande att GK inte blev valbar. Sedan varför bara ha en lista på 60 personer? Tänk om SD får runt 20% Men Tel Aviv kanske tyckte att 60 personer räckte?
Nej, SvP blir det inte. Det är inte ett seriöst alternativ för mig. Det skulle inte förvåna mig om SD splittras och att den nya delen blir mer konservativ och nationalistisk - det blir mitt val, fram till dess får vi se. Jag ska bl a se på Framstegspartiet...

Angående Kasselstrand, samma här...
Citera
2014-03-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Nej, SvP blir det inte. Det är inte ett seriöst alternativ för mig. Det skulle inte förvåna mig om SD splittras och att den nya delen blir mer konservativ och nationalistisk - det blir mitt val, fram till dess får vi se. Jag ska bl a se på Framstegspartiet...

Oseriöst med endast svenska intressen? Tänk dig själv Sverige åt svenskarna. NAZISM så det står härliga till ;-)
Citera
2014-03-15, 21:36
Medlem
– Om Jimmie Åkesson är nöjd så är jag nöjd. Om Jimmie tror på det här förslaget, då räcker det för mig, sade riksdagsledamoten Richard Jomshof.

Vad är detta om inte exemplifiering av sekttänkande? Ledaren vet alltid bäst?

Stefan Olsson från Skåne försvarade också valberedningens förslag och menade att det låg ett intresse av att få bättre positioner bakom den alternativa listan.
– Individualister som ser till sin egen plånbok har jag inte mycket till övers för, sade Olsson.

Det är alltså okej med personangrepp och misstänkliggörande av de som har andra åsikter än åkesson?

http://www.expressen.se/nyheter/de-vann-striden-om-sds-riksdagslista/

Aldrig mer sd.
Citera
2014-03-15, 21:38
Medlem
Det där var droppen, nu vet jag i alla fall vilket parti jag inte ska rösta på.
Citera
2014-03-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askochalm
– Om Jimmie Åkesson är nöjd så är jag nöjd. Om Jimmie tror på det här förslaget, då räcker det för mig, sade riksdagsledamoten Richard Jomshof.

Vad är detta om inte exemplifiering av sekttänkande? Ledaren vet alltid bäst?

Stefan Olsson från Skåne försvarade också valberedningens förslag och menade att det låg ett intresse av att få bättre positioner bakom den alternativa listan.
– Individualister som ser till sin egen plånbok har jag inte mycket till övers för, sade Olsson.

Det är alltså okej med personangrepp och misstänkliggörande av de som har andra åsikter än åkesson?

http://www.expressen.se/nyheter/de-vann-striden-om-sds-riksdagslista/

Aldrig mer sd.
Sofflocket eller Svp?
Citera
2014-03-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Det där var droppen, nu vet jag i alla fall vilket parti jag inte ska rösta på.
Sofflocket eller Svp? Jag antar att Du är en svensk nationalist likt mig!
Citera
2014-03-15, 21:39
Medlem
Citat:
Sofflocket eller Svp?

Jag vet inte, jag tar mig friheten att bestämma hur jag gör längre fram men fan alltså
Citera
2014-03-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail

Varför inte då? Svenskar är på väg att bli minoritet i sitt eget hemland, är inte det oroväckande?
Citera
2014-03-15, 21:40
Medlem
Alldeles utmärkt att SD har sionister på sin Riksdagslista. Andra partier har ju islamister i Riksdagen( Waberi-M, Kaplan-MP)
Citera
2014-03-15, 21:41
Medlem
Zalgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att bli ett parti på runt 20% kanske? Det enda som håller vanliga väljare borta från att rösta på SD är partiets dåliga rykte som man lättast tvättar bort genom att slänga ut tveksamma personer ur partiet. Hittills har partiledningen lyckats väldigt bra och valsedeln är möjligtvis ännu ett steg i den riktningen, och därmed också ännu ett steg mot ett högre väljarstöd.

Jag tror att resultatet av det blir raka motsatsen. Det finns ju redan 7 andra partier för de människorna. Det som har gjort SD så stora hitills är ju de som nu lämnar partiet som ett stort lämmeltåg.
Jag kommer INTE att rösta SD mer, vilket jag gjort i alla val de ställt upp i hitills.

SD kommer att öka något, men inte på långa vägar så mycket som de tänkte sig. Valet därefter kommer de kanske att börja sjunka då folket fått nog av ett 8:e liberalt parti. SvP kommer nog att gå framåt oerhört pga detta.
Senast redigerad av Zalgo 2014-03-15 kl. 21:44.
Citera
2014-03-15, 21:42
Medlem
Citat:
Sofflocket eller Svp? Jag antar att Du är en svensk nationalist likt mig!

Nationalist är ett täckord för nazist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in