2014-03-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Man gjorde det precis. Vinst för VB:s förslag med 99-49.
Uppseendeväckande liten marginal faktiskt. Hade väntat mig en större marginal. Det finns nog skäl för ledningen att tänka till lite inför fortsättningen.
Citera
2014-03-15, 17:04
Medlem
Kalkon för VB och detta kommer enbart leda till att förfallet ökar i SD!
Citera
2014-03-15, 17:15
Medlem
Slickswedes avatar
Valberedningens förslag gick igenom med röstsiffrorna
99 för
49 emot
7 som avstod
Citera
2014-03-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Kalkon för VB och detta kommer enbart leda till att förfallet ökar i SD!

Så då var det slutröstat på SD. Sofflocket från och med nu. Ledningen har klara problem i övre delen av kroppen.
Citera
2014-03-15, 18:01
Medlem
chainmails avatar
Japp, jag ger nog också upp SD nu... Har partiledningen och valberedningen inte mer respekt för väljarna och sitt uppdrag så förtjänar de inte min röst.

Jag skrev detta till ett antal ombudsmän inför omröstningen:

Citat:
Sverigedemokraterna har infiltrerats av liberaler
Inför fastställandet av Sverigedemokraternas valsedel till riksdagsvalet i september finner vi Sverigevänner ett par anmärkningsvärda kandidater som skulle passat bättre i Folkpartiet eller Miljöpartiet. Runtom om på internet kan man nu läsa svidande kritik mot valberedningens förslag till riksdagslista. Det är därför på sin plats att denna diskuteras noga innan den fastställs annars riskerar Sverigdemokraterna att förlora många röster.

Första liberal kommer redan på plats nr 6 Paula Bieler. Namnet är säkert bekant efter kuppförsöket mot SDU:s ledning (Kasselstrand/Hahne) men nu också för sin chefsredaktörspost på SD-kuriren.

I en ledare i just SD-kuriren skriver Bieler om sin syn på nationalismen: ”För mig, och för Sverigedemokraterna, är denna definition baserad på identitet där nationalitet hänger ihop med ditt inre – inte var du är född, vilket ursprung du har eller hur du ser ut.”

[…]”…vår nationalism är öppen, välkomnande. Vi tror på assimilering, på möjligheten att bli en del av den svenska nationen.” skriver Bieler.
En mer förvanskad bild av nationalism är svår att hitta, definitionen är ju precis som USA:s som räknas som världens största mångkulturella land. Hur kan någon Sverigevän acceptera denna mångkulturvurmande ”nationalism” - en nationalism som helt enkelt inte är nationalism utan mångkultur? Hur dumma tror SD vi är?

Bieler går också på tvärs med partilinjen i frågan om homoadoptioner. Bieler menar att det viktigaste är att barnen kommer ”till en kärleksfull familj”, inte att det har en mor och en far.

Bieler säger själv en intervju med podcasten Synfält Framåt att hon tillhör ”den liberalare delen” av Sverigedemokraterna.

Det bästa vore om Paula Bieler själv avsade sig sin plats på valsedeln men sådan tur har vi Sverigevänner antagligen inte, hon är nämligen inte bara en liberal infiltratör utan även en karriärist som känner vittring av en gratis riksdagsplats. Det skulle inte förvåna mig om Bieler ganska kort in i mandatperioden blir politisk vilde och röstar med sina ideologiska fränder i Folkpartiet och Miljöpartiet.

Nästa namn jag tycker inte hör hemma i Sverigedemokraterna är Falkenbergs Sara-Lena Bjälkö. I en intervju på SVT.se framkom följande om Bjälkö:

Vem är din politiska förebild?
- ”Nelson Mandela, Obama, Jimmie Åkesson”

Om du var aktiv i ett annat parti, vilket skulle det vara?
- ”Liberal”

Att hon dessutom verkat för att Falkenberg ska ta emot ”ensamkommande” stick i stäv med den officiella partilinjen är ytterst problematiskt. http://www.falkenbergsposten.s...

Även Bjälkö måste strykas från listan. Jag väljer Sverigedemokraterna för att slippa 7-klöverns nyanser av vänsterliberalism och vänster. Sverigedemokraterna måste visa ansvar gentemot sina väljare som förväntar socialkonservativ politik på nationalistisk grund representerad av de bäst ämnade annars kan de likaväl rösta på valfritt parti i 7-klövern...
Senast redigerad av chainmail 2014-03-15 kl. 18:08.
Citera
2014-03-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Så då var det slutröstat på SD. Sofflocket från och med nu. Ledningen har klara problem i övre delen av kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Japp, jag ger nog också upp SD nu... Har partiledningen och valberedningen inte mer respekt för väljarna och sitt uppdrag så förtjänar de inte min röst.

Det tragiska i sammanhanget är ju att de sju andra partierna i riksdagen är värre. Visst är det ett härligt land vi lever i.
Citera
2014-03-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail

Jag skrev detta till ett antal ombudsmän inför omröstningen:
Blir det en röst på SvP eller blir det sofflocket?

Detta är iof en väntad utveckling om man har läst runt lite. SD verkar tyvärr vara en "controlled opposition"

För egen del så blev avgörande att GK inte blev valbar. Sedan varför bara ha en lista på 60 personer? Tänk om SD får runt 20% Men Tel Aviv kanske tyckte att 60 personer räckte?
Citera
2014-03-15, 18:55
Medlem
Även jag kommer avstå att rösta på SD pga riksdagslistan.
De har svikit sina principer och i min syn blivit en del av sjuklövern, patetiskt.
Vilka alternativ finns?
Citera
2014-03-15, 18:57
Medlem
Hur är det med självförtroendet egentligen? Ses 17 % som helt omöjligt att få i valet eller? Vad är tanken bakom bara 60 namn? Vill man inte ha stöd över det? Vill man sitta som ett litet parti på sidan av eller vill man ta makt ifrån sjuklövern?

SD har helt ignorerat det faktum att något oväntat kan ske i valrörelsen som faktiskt ger SD en skjuts. Det var EU-valet som skjutsade SD över 4 % på heltid 2009 och det är EU-valet som kommer höja lägstanivån 2014. Räkna med mätningar på och omkring 15 % efter Eu-valet.
Citera
2014-03-15, 19:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Jag hoppas verkligen att någon i ledningen går in och läser här nu!
För även jag kommer härmed att avstå att rösta på Sverigedemokraterna. Det funkar inte att ledningen gör som de vill, och fullkomligt skiter i sina väljare. Nog är fan nog! Lär er det!!

Jäkligt synd att det blir såhär, men vad bli nästa steg om det fortsätter i denna riktning?
Citera
2014-03-15, 19:10
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jäkligt synd att det blir såhär, men vad bli nästa steg om det fortsätter i denna riktning?

Att bli ett parti på runt 20% kanske? Det enda som håller vanliga väljare borta från att rösta på SD är partiets dåliga rykte som man lättast tvättar bort genom att slänga ut tveksamma personer ur partiet. Hittills har partiledningen lyckats väldigt bra och valsedeln är möjligtvis ännu ett steg i den riktningen, och därmed också ännu ett steg mot ett högre väljarstöd.
Citera
2014-03-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att bli ett parti på runt 20% kanske? Det enda som håller vanliga väljare borta från att rösta på SD är partiets dåliga rykte som man lättast tvättar bort genom att slänga ut tveksamma personer ur partiet. Hittills har partiledningen lyckats väldigt bra och valsedeln är möjligtvis ännu ett steg i den riktningen, och därmed också ännu ett steg mot ett högre väljarstöd.

Tror nog inte att du skall vara så stor i truten ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in