Sverigedemokraterna har infiltrerats av liberaler
Inför fastställandet av Sverigedemokraternas valsedel till riksdagsvalet i september finner vi Sverigevänner ett par anmärkningsvärda kandidater som skulle passat bättre i Folkpartiet eller Miljöpartiet. Runtom om på internet kan man nu läsa svidande kritik mot valberedningens förslag till riksdagslista. Det är därför på sin plats att denna diskuteras noga innan den fastställs annars riskerar Sverigdemokraterna att förlora många röster.
Första liberal kommer redan på plats nr 6 Paula Bieler. Namnet är säkert bekant efter kuppförsöket mot SDU:s ledning (Kasselstrand/Hahne) men nu också för sin chefsredaktörspost på SD-kuriren.
I en ledare i just SD-kuriren skriver Bieler om sin syn på nationalismen: ”För mig, och för Sverigedemokraterna, är denna definition baserad på identitet där nationalitet hänger ihop med ditt inre – inte var du är född, vilket ursprung du har eller hur du ser ut.”
[…]”…vår nationalism är öppen, välkomnande. Vi tror på assimilering, på möjligheten att bli en del av den svenska nationen.” skriver Bieler.
En mer förvanskad bild av nationalism är svår att hitta, definitionen är ju precis som USA:s som räknas som världens största mångkulturella land. Hur kan någon Sverigevän acceptera denna mångkulturvurmande ”nationalism” - en nationalism som helt enkelt inte är nationalism utan mångkultur? Hur dumma tror SD vi är?
Bieler går också på tvärs med partilinjen i frågan om homoadoptioner. Bieler menar att det viktigaste är att barnen kommer ”till en kärleksfull familj”, inte att det har en mor och en far.
Bieler säger själv en intervju med podcasten Synfält Framåt att hon tillhör ”den liberalare delen” av Sverigedemokraterna.
Det bästa vore om Paula Bieler själv avsade sig sin plats på valsedeln men sådan tur har vi Sverigevänner antagligen inte, hon är nämligen inte bara en liberal infiltratör utan även en karriärist som känner vittring av en gratis riksdagsplats. Det skulle inte förvåna mig om Bieler ganska kort in i mandatperioden blir politisk vilde och röstar med sina ideologiska fränder i Folkpartiet och Miljöpartiet.
Nästa namn jag tycker inte hör hemma i Sverigedemokraterna är Falkenbergs Sara-Lena Bjälkö. I en intervju på SVT.se framkom följande om Bjälkö:
Vem är din politiska förebild?
- ”Nelson Mandela, Obama, Jimmie Åkesson”
Om du var aktiv i ett annat parti, vilket skulle det vara?
- ”Liberal”
Att hon dessutom verkat för att Falkenberg ska ta emot ”ensamkommande” stick i stäv med den officiella partilinjen är ytterst problematiskt.
http://www.falkenbergsposten.s...
Även Bjälkö måste strykas från listan. Jag väljer Sverigedemokraterna för att slippa 7-klöverns nyanser av vänsterliberalism och vänster. Sverigedemokraterna måste visa ansvar gentemot sina väljare som förväntar socialkonservativ politik på nationalistisk grund representerad av de bäst ämnade annars kan de likaväl rösta på valfritt parti i 7-klövern...