2014-03-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det beror på vilken funktion som undersöks. Till exempel "Hur tänker kvinnor som tar mans namn". Från det kan man dra slutsatser om alla kvinnor som har mans namn.

Om vi går tillbaka till våldtäkt och undersöker "Hur tänker kvinnor som lever ut våldtäkts fantasier" kan man dra slutsatser om alla kvinnor som lever ut våldtäkts fantasier.

Exakt, och det säger INGENTING om huruvida majoriteten av kvinnor vill ta mansnamn, eller vill bli våldtagna.
Citera
2014-03-15, 14:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Min fru vet att de flesta kvinnor inte vill bli våldtagna. Och jag vet att inte alla män vill ha ffmsex.

Det är inte sant eftersom funktionen "man tänder på sex med 2 kvinnor" och "kvinna tänder på våldtäkt" är generell hos 100% av män och kvinnor därför att det är en evolutionär anpassning.
Citera
2014-03-15, 14:41
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på din fråga flera gånger.

Det är en korrekt slutsats därför att funktionen "man tänder på 2 nakna kvinnor" är giltig för 100% av männen.

Nej, det är en felaktig slutsats.

Tex,

Alla människor säger att dom vill andas, och alla människor andas faktiskt.

Från det faktumet kan vi inte konstatera att alla människor gör allt dom vill.
Citera
2014-03-15, 14:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Exakt, och det säger INGENTING om huruvida majoriteten av kvinnor vill ta mansnamn, eller vill bli våldtagna.

Nej men det säger något om alla kvinnor som tar mans namn. Håller du med om det?

Om mekanismen som gör att kvinnor vill leva ut våldtäkt är till exempel "jag tänder på sexuellt tvång". Då är det samma mekanism som hos kvinnorna som konsumerar våldtäkts porr som handlar om sexuellt tvång. Då mekanismen är densamma hos båda grupperna är slutsatserna giltiga för båda grupperna.
Citera
2014-03-15, 14:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, det är en felaktig slutsats.

Tex,

Alla människor säger att dom vill andas, och alla människor andas faktiskt.

Från det faktumet kan vi inte konstatera att alla människor gör allt dom vill.

Om 60% av männen säger att de fantiserar om FFM sex kan vi dra slutsatsen att de vill ha FFM sex i verkligheten. Varför? För att mekanismen att tända på flera nakna kvinnor är en evolutionär anpassning till att män som historiskt hade sex med fler kvinnor fick mer avkomma.

På samma sätt kan vi dra slutsatsen att kvinnor vill bli våldtagna för att kvinnor som blev våldtagna historiskt och tände på det hade fler avkomma än kvinnor som blev våldtagna och inte tände på det.
Citera
2014-03-15, 16:57
Medlem
Citat:
Nej men det säger något om alla kvinnor som tar mans namn. Håller du med om det?

Om mekanismen som gör att kvinnor vill leva ut våldtäkt är till exempel "jag tänder på sexuellt tvång". Då är det samma mekanism som hos kvinnorna som konsumerar våldtäkts porr som handlar om sexuellt tvång. Då mekanismen är densamma hos båda grupperna är slutsatserna giltiga för båda grupperna.

Visst, dock är gruppen som vill leva ut det försvinnande liten. Och har ingen koppling till gruppen som fantiserar om det.

Vill du bevisa att det finns en koppling så måste du göra det på något annat sätt än att komma med ett tiotal exempel, eller hänvisa till dig själv.
Citera
2014-03-15, 16:58
Medlem
Citat:
Om 60% av männen säger att de fantiserar om FFM sex kan vi dra slutsatsen att de vill ha FFM sex i verkligheten. Varför? För att mekanismen att tända på flera nakna kvinnor är en evolutionär anpassning till att män som historiskt hade sex med fler kvinnor fick mer avkomma.

Visst, men då är din slutsats inte det minsta baserad på fantasierna, utan på evolutionen.

Därav säger kvinnors fantasier inte heller något om vad de vill leva ut.
Citera
2014-03-15, 18:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Visst, dock är gruppen som vill leva ut det försvinnande liten. Och har ingen koppling till gruppen som fantiserar om det.

Vill du bevisa att det finns en koppling så måste du göra det på något annat sätt än att komma med ett tiotal exempel, eller hänvisa till dig själv.

Alla kvinnor vill leva ut det precis som alla män vill leva ut sex med 2 kvinnor.

Jag har bevisat det genom att visa att båda grupperna resonerar på samma sätt.

Citat:
Visst, men då är din slutsats inte det minsta baserad på fantasierna, utan på evolutionen.

Därav säger kvinnors fantasier inte heller något om vad de vill leva ut.

Att kvinnor fantiserar om våldtäkt är en konsekvens av evolutionen.

Det är klart att det gör. När kvinnor säger att de fantiserar om något betyder det att de vill göra det. Belägg för det finns i de exempel jag postade en kvinna säger "jag fantiserar om att bli våldtagen" sedan säger hon "hur kan jag leva ut detta" det visar det kvinnor fantiserar om är det de vill göra.

Om en man säger "jag fantiserar om sex med 2 kvinnor" är det självklart att han vill ha sex med 2 kvinnor. Detsamma gäller för kvinnor.
Citera
2014-03-15, 18:33
Medlem
Citat:
Om en man säger "jag fantiserar om sex med 2 kvinnor" är det självklart att han vill ha sex med 2 kvinnor. Detsamma gäller för kvinnor.

Nej, för i verkligheten finns andra aspekter som inte existerar i fantasin.

Kvinnor fantiserar inte om att bli psykisk och fysiska traumatiserade, vilket är resultatet av en våldtäkt.

Därför vill inte heller kvinnor bli våldtagna irl.
Citera
2014-03-15, 18:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, för i verkligheten finns andra aspekter som inte existerar i fantasin.

Kvinnor fantiserar inte om att bli psykisk och fysiska traumatiserade, vilket är resultatet av en våldtäkt.

Därför vill inte heller kvinnor bli våldtagna irl.

1) Vilka aspekter då?

2) De flesta kvinnor som blir våldtagna får orgasm. Låter det som att de blir traumatiserade? Kvinnor har blivit våldtagna så många gånger under evolutionen att våldtäkt har blivit normalt sex för kvinnor. Därför blir kvinnor inte traumatiserade av våldtäkt. Tvärtom de mår dåligt om de inte blir våldtagna på samma sätt som män som inte får ligga mår dåligt.

3) Kvinnor har blivit våldtagna under flera 1000 år. Det betyder att de kvinnor som tyckte om att bli våldtagna förde vidare sina gener mer än de kvinnor som inte tyckte om det. Det betyder att idag har alla kvinnor generna för att tycka om våldtäkt. Det förklarar varför kvinnor konsumerar våldtäkts porr medan män inte gör det.
Citera
2014-03-15, 18:48
Medlem
Citat:

2) De flesta kvinnor som blir våldtagna får orgasm. .

Inte sant. Vänligen styrk detta om du vill fortsätta hävda det.

Och som vanligt, några exempel, eller dina ord som kvinna är inte att styrka det.
Citera
2014-03-15, 18:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Inte sant. Vänligen styrk detta om du vill fortsätta hävda det.

Och som vanligt, några exempel, eller dina ord som kvinna är inte att styrka det.

Jag har postat om det här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? du kan se att siffran kommer från en kvinna som jobbar med kvinnor som blivit våldtagna hon säger att den är under rapporterad för att många kvinnor skäms över att de fick orgasm när de blev våldtagna den verkliga siffran är därför högre än 50%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in