Hade som de allra flesta hoppats på livstid men med tanke på att råttjäveln nästan klarade sig undan straff och att han nästan fick ett högt skadestånd är dagens alternativ helt klart godkänt. 16 år och råttan får själv betala ett fett skadestånd.
Ja precis, han kunde kommit undan och fått ett högt skadestånd men nu blev det inte så
Tror att mördaren fredrik sven*son trodde att det skulle gå vägen. Så att han är otroligt glad idag det tror jag inte ett spår på, han är förtvivlad, det blev ju inte som han tänkt sej och vad han gör när det inte blir som han tänkt sej det vet vi, han mördar
Fredrik har aldrig gjort något dom gjort att jag borde tvivla på honom. Klart jag tar hand om mig själv!
Ja du tror på han för att han har manipulerat dej. Precis som han gjort med de flesta som korsat hans väg genom livet. Det är det enda han kan och det är han duktig på, glöm aldrig det....
Ja, när detta, uppenbara, mordfall ändå dragit ut så länge på tiden så är det att beklaga att det inte kunde falla inom ramen för livstid.
Graden av nedrig uselhet är sådan att aktuellt straff ändå känns klart otillräckligt.
Vid straffutmätningen borde man använda en additiv metod istället för låta något "konsumera" det andra. Mord? Av detta usla slag? Säg 25-30 år minst. Brott mot griftefrid, t.ex. "transportkränkning" av den döda, säg plus 5-10 år. Slutsumma kring 40 års fängelse. DET skulle stämma mycket bättre med människors rättskänsla.
Det tycker jag också vore önskvärt för framtiden.
Det här tänket med "konsumera" i rättsliga sammanhang är faktiskt under all kritik.
Varför ska det vara så egentligen?
Varför just inte plussa på för allt vad man gjort sig skyldig till?
Här har vi också förutom det du tar upp här ovan, ren likplundring; stöld av drygt 10 000 kr
via bankomatuttag förmiddagen efter mordet. Sedan har han väl snott till sig diverse saker
ur hemmet som tillhörde Marina. Av inte obetydligt värde.
Därutöver tillkommer det oerhörda lidande som förövaren här utsatt de anhöriga för
under den långa tid de fick sväva i ovisshet om Marinas verkliga öde.
Ju mer man tänker på dagens domslut ju mer besviken blir man faktiskt. Det borde ha blivit livstid!
edit: Det här, i mitt tycke, högst beklagliga systemet med två tredjedelars avtjänande
av ett straff, borde också avskaffas snarast möjligt. 16 år eller 18 år SKA också
bokstavligen vara dessa utdömda år att avtjäna som straff i fängelse.
Det måste verkligen bli mera kännbart för en person som väljer att begå allvarliga brott
som mord och rån och annat kriminellt elände.
Det må låta som att man är värsta moderaten och ropar på hårdare tag, men annat än just
hårda tag bör inte gälla för folk som syndar på det här viset.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-14 kl. 21:11.
Jag hittar inget om det här, någon som kan länka eller kort berätta vad det handlar om?
Vilka droger tog han regelbundet? Jag letar efter svar som berättar vad, hur mycket och hur ofta och INTE "han var en jävla pundare" osv. Sen har jag egentligen ingen aning om han tog något alls, bara det när jag skummat igenom tråden så har jag sett att cannabis och tramadol nämnts.
Hade varit kul att veta om han kommer få gå igenom ett annat helvete än bara fängelset.
Jag hittar inget om det här, någon som kan länka eller kort berätta vad det handlar om?
Vilka droger tog han regelbundet? Jag letar efter svar som berättar vad, hur mycket och hur ofta och INTE "han var en jävla pundare" osv. Sen har jag egentligen ingen aning om han tog något alls, bara det när jag skummat igenom tråden så har jag sett att cannabis och tramadol nämnts.
Hade varit kul att veta om han kommer få gå igenom ett annat helvete än bara fängelset.
Jorå, abstinensen är igång sedan en tid, den fysiska har nog lugnat ner sig, men den psykiska efter så många år av bruk... Men häktet har förstås erbjudit en del, dock icke rökbara, narkotiska förskrivna alternativ. Och sådana här usla kvinnomördare möter ingen sympati precis från det gängse fängelseklientelet, backar på fängelsehelvetet en hel del. Drogbilden i övrigt är oklar, bland annat har här publicerats photoshoppade testformulär, sannolik källa: himself, eftersom "publicisten" var hans främsta megafon härstädes, där han testat "vitt" men så vitt man vet utifrån bla. FUP så är den verkliga bilden en annan, bland annat baserat på uppgifter som sambon låtit undslippa sig.
Jorå, abstinensen är igång sedan en tid, den fysiska har nog lugnat ner sig, men den psykiska efter så många år av bruk... Men häktet har förstås erbjudit en del, dock icke rökbara, narkotiska förskrivna alternativ. Och sådana här usla kvinnomördare möter ingen sympati precis från det gängse fängelseklientelet, backar på fängelsehelvetet en hel del. Drogbilden i övrigt är oklar, bland annat har här publicerats photoshoppade testformulär, sannolik källa: himself, eftersom "publicisten" var hans främsta megafon härstädes, där han testat "vitt" men så vitt man vet utifrån bla. FUP så är den verkliga bilden en annan, bland annat baserat på uppgifter som sambon låtit undslippa sig.
Klockrent svar tack! Är det främst cannabis och tramadol som han har missbrukat? Hur såg hans alkohol vanor ut? Hur många år har han missbrukat ungefär? Då han är 40, så kanske runt 15-20år?
Angående likplundringen fick jag svar av inlägget innan det jag skrev. ()
Klockrent svar tack! Är det främst cannabis och tramadol som han har missbrukat? Hur såg hans alkohol vanor ut? Hur många år har han missbrukat ungefär? Då han är 40, så kanske runt 15-20år?
Angående likplundringen fick jag svar av inlägget innan det jag skrev. ()
Något objektivt svar har man inte, utom det FS lämnat i en tidigare §7-undersökning. Sporadiskt bruk av cannabis, testat amfetamin och något mer, men aldrig intravenöst. Tagit Tram, men under ordnade former och på recept. Rent allmänt tenderar folk att underdriva sitt drogbruk, men det finns inga objektiva uppgifter om vad han missbrukat.