2014-03-14, 19:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Varenda en skribent som idag tryckt på citera knappen till maskroos inlägg, oavsett om det
handlar om hennes glädje om påföljden eller vem hon umgås med är dom med problem och
er brist på sunt förnuft och klart tänkande är sorgesamt att bevittna. Hon driver med er!

Visst kan man önska att damen själv hade valt att hålla sig ifrån tråden, speciellt idag, men
nu gjorde hon tyvärr inte det valet.
Maskroos val har iallafall tillfört att du fått skriva av dig, utan hennes inlägg hade
din posthistorik idag legat på noll inlägg.
Och hur kan du veta det så bestämt att hon "driver med oss"?
Det är väl inte så säkert att hon gör?

Menar du att hon driver med oss när hon påstår sig fortfarande ha starka känslor för
Svensson? Ska vi inte ta henne på allvar alls menar du?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-14 kl. 19:23.
Citera
2014-03-14, 19:27
Medlem
Grandiosos avatar
Marinas mamma: "Hoppats på livstid"

Citat:
GÖTEBORG. Marina Johanssons mördare döms till 16 års fängelse.

– Jag är besviken, kommenterar Marinas mamma, Laila Johansson, 68.

Hon och maken Rune, 69, hade hoppats på livstid eller åtminstone 25 års fängelse för mordet.
Citat:
Laila Johansson är nöjd med att det har satts punkt men hade önskat ett längre straff. Och att få veta vad det var som egentligen hände, när dottern mördades.

– Det hade jag önskat att han hade kunnat berätta för oss. Varför gjorde han det?

Hon hyser ingen förhoppning om att mystiken nån gång ska skingras.

– Nej, det kommer han aldrig att berätta. Det har han gömt i bakhuvudet på sig själv
http://www.expressen.se/gt/marinas-mamma-hoppats-pa-livstid/
Citera
2014-03-14, 19:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Bara för att vi är kända så hade dom ett rent intresse för oss istället för att göra sitt jobb. Dom missade att i huset för att nån annan ska hitta det. Är det rätt arbete tycker du? Vi hade dom i en veckas tid här på området utan att dom hittade bevis......Nä... Bättre argument på dig kanske eller har varit inlindad i bomull hela ditt liv?
Var LJ marijuanapåverkad när han gjorde iakttagelsen?
Citera
2014-03-14, 19:45
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var LJ marijuanapåverkad när han gjorde iakttagelsen?

Var mördaren fredrik sven*son marijuanapåverkad när han mördade Marina?
Citera
2014-03-14, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du och din man kan fortsätta med era liv i förvissningen att ni gjorde det som varje anständig medborgare förväntas göra, men som folk i praktiken inte alltid gör. Och detta gjorde ni trots att ni själva inte alltid, vad jag har förstått, har varit föremål för positiv uppmärksamhet från polisens sida.

Respekt! Stark respekt!
KH och hennes man gjorde som varje anständig, laglydig, medborgare förväntas göra. Respekt! Stark respekt!
Citera
2014-03-14, 19:54
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.

Bara hoppas att åklagaren överklagar ,så det blir livstid som han är värd
Citera
2014-03-14, 20:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Fredrik har gett " tillåtelse "att träffa Q, han har inget emot det med andra ord.

Oj, ungefär som en audiens hos konungen då.
Vem tror du bryr sig om vem han träffar? Det är ju pinsamt inget annat.
Det är ingen normal människa som önskar besöka den här typen av mördare. Den typen som står lägst i rang menar jag då. Ta nu för fan och sluta skriv som om det handlade om någon storfurste för det är det absolut inte.

Det finns en familj som saknar sin dotter som den här grisen tagit livet av för att han kände sig ratad och kränkt. Och att han inte kunde mjölka Marina på mer underhåll för hans tid va räknad så som att hon hade tröttnat på honom. En familj som lider oerhört av sin förlust. Och Marina fick inte leva vidare trots sina unga ålder. Så lägg av bara den här tråden handlar om Marina och inte Fredrik.
Citera
2014-03-14, 20:08
Avslutad
Så har rättvisan haft sin gång mot mördaren Fredrik Svensson. Mycket skönt att konstatera att sanningen till slut kom ikapp honom. Idag går en skarp gränslinje mellan de som står på brottsoffrets och sanningens sida och de som försvarar mördaren och hans lögner och gärningar. Var och en får välja sida utifrån tanken på om det var min anhörige det hade gällt. Hoppas du tänker på det Maskroos när du försvarar Fredrik och drygar dig i tråden - det hade kunnat vara ditt syskon som var mördat, och någon annan som drygat sig på ditt syskons bekostnad.

Nu måste nånting göras åt Sveriges rättssystem där det lönar sig att ljuga, gömma kroppar och förstöra utredningar istället för att erkänna och samarbeta med polisen. Straffrabatt om man erkänner och hård påbackning om man ljuger och saboterar. Norge o danmark lär ha såna system.
Citera
2014-03-14, 20:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ålevattnet och dess bilinnehavare som utgjorde fordonsförfrågan.
Mot den bakgrunden förefaller det som klart mer troligt att det var Fredrik Svensson som såg Mathias N*lssons bil när han promenerade vid Ålevatten och som skickade en fordonsfråga från Marina Johanssons mobiltelefon än att det var Marina Johansson som gjorde det.
HR tycks ha svalt FS:s promenadskröna – i stället för att sätta in den i sitt rätta sammanhang, nämligen att ”promenaden” kan ha varit avsedd att täcka de sms som vid samma tid avsänts från MJ:s mobil; i sin tur föranledda av ett inkommande samtal till MJ som FS var tvungen att besvara eftersom MJ var död. Närheten till fyndplatsen har också helt förbisetts.

HR tycks ej heller ha dragit några mer långtgående slutsatser av det faktum att 10.000 kr togs ut på fm den 28/7. Här hade man kunnat komma in på ett mer renodlat motiv till mordet, nämligen att haschkassan varit tom; såväl MJ:s bankomatkort som MJ själv skulle inom kort resa i väg, och att således mordet kan ha varit ett sätt (det enda sättet) att dölja ett ofrånkomligt bankomatuttag – vilket skall verka i skärpande riktning eftersom mordet då begåtts i syfte att dölja ett annat brott: bedrägeri; ett brott FS tidigare också dömts för (bankomatuttaget den 3/7 är heller inte till fullo utrett). Att missbrukares driftsmässiga beroende med tiden blir en drivkraft att skaffa droger även till priset av brott, är ett faktum - men berörs ej i domen.

HR:s dom är ett ypperligt exempel på att den fria bevisvärderingen är ett högst subjektivt hantverk.
Citera
2014-03-14, 20:11
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du valde således att avstå från att kommentera det jag påtalade om skadeståndet på
en kvarts miljon kronor som Fredrik nu ålagts att betala till Marinas anhöriga.

Klart som fan att han inte kan punga ut med den summan. Det hade väl inte gått om det så, och jag respekterar honom så pass mycket att jag r ar hans känslor på allvar.
bara rört sig om 10 000 spänn.

Det blir naturligtvis brottsofferfonden som får rycka ut här och betala som vanligt.
Om det nu blir den här summan i slutändan så att det inte ändras senare till något
betydligt mindre.

Ja, det var ju för väl att din älskade Fredrik gett dig sin "tillåtelse" att träffa "mästerdetektiven" Q.
Får du göra någonting överhuvudtaget utan att han först kollat upp vad det rör sig om?

Om jag har Fredriks tillåtelse eller inte, skiter jag i. Fredrik är öppen med sina känslor och jag respekterar honom tillräckligt mycket för att ta hans ord/känslor på allvar.
Senast redigerad av maskroos 2014-03-14 kl. 20:19.
Citera
2014-03-14, 20:15
Medlem
Citat:
Om jag har Fredriks tillåtelse eller inte, skiter jag i. Fredrik är öppen med sina känskor och jag respekterar honom tillräckligt mycket för att ta hans ord/känslor på allvar.

Det tror jag du gör helt rätt i. Sköt om dig.
Citera
2014-03-14, 20:15
Bannlyst
Hade som de allra flesta hoppats på livstid men med tanke på att råttjäveln nästan klarade sig undan straff och att han nästan fick ett högt skadestånd är dagens alternativ helt klart godkänt. 16 år och råttan får själv betala ett fett skadestånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in