2014-03-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag anser att den är välskriven om det är det du undrar över.

Några svar fick jag inte men det kan göra detsamma, jag är inte personligen involverad i fallet.

Tids nog kommer tråden över till kriminalhistoria och då kan det kanske gå an att diskutera detaljer och annat.

Jag har bara hunnit läsa delar, men jag håller med. Det är rimliga antaganden som görs, men också en del som lämnas helt öppet.

16 år känns väl också ok.
Citera
2014-03-14, 18:15
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Vadå? Sitter med Quarrel nu.
Mina känslor för Fredrik ändras inte pga en dom. Vad ni tycker om F ändrat inte mina känslor för honom!

Det är ingen dom vilken som helst. Din pojkvän har blivit dömd för mordet på sin fd. flickvän och sambo. Säger inte det dej något alls? Att din pojkvän är en mördare, tragiskt att du inte vaknar upp i verkligheten. Är du rädd för mördaren fredrik sven*son? Du borde vara det, du kan vara nästa på tur, när han tröttnat på dej...

Nu tror jag att han kommer att hitta en annan kvinna som är mer stabil ekonomiskt och då kommer du att vara historia OM det inte är så att du vet för mycket eller tom. varit behjälplig med mordet på något sätt, vilket skulle kunna vara fullt möjligt. För du vet väl att han bara tog dej för att få tak överhuvudet, precis som han gjort i alla år med sina tidigare flickvänner, varav den sista som han mördade Tro inte att du är speciell, iallafall inte för mördaren fredrik sven*son
Citera
2014-03-14, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du och din man kan fortsätta med era liv i förvissningen att ni gjorde det som varje anständig medborgare förväntas göra, men som folk i praktiken inte alltid gör. Och detta gjorde ni trots att ni själva inte alltid, vad jag har förstått, har varit föremål för positiv uppmärksamhet från polisens sida.

Respekt! Stark respekt!
Håller helt med Hamilkar. MagganJ: Jag tror de flesta hade tänkt att det inte var deras problem. Särskilt som ni hade skäl att anta att ni skulle bli uthängda som knarkare och slödder av skribenter som inte ens drar sig för att ljuga om brottsregisterutdrag.
Ni gjorde det rätta istället för det lätta. Heders!
Citera
2014-03-14, 18:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.
Blir han lika glad vid beskedet om hur mycket han är ålagd att betala i skadestånd för
sitt mord på Marina?

Citat:
Mannen ska också betala drygt 250 000 kronor till Marina Johanssons familj.
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2946267

Hur ska han reda ut detta, tro?
Har han tillgång till så mycket kosing? Har älsklingen någon betalningsförmåga överhuvudtaget?
Eller vad tror du?

Ps. Du tycker Quarrel är snygg. Vad tror du Fredrik tycker om att du tycker så om en
annan karl? Månne svartsjukan rinner till hos honom?
Citera
2014-03-14, 18:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Håller helt med Hamilkar. MagganJ: Jag tror de flesta hade tänkt att det inte var deras problem. Särskilt som ni hade skäl att anta att ni skulle bli uthängda som knarkare och slödder av skribenter som inte ens drar sig för att ljuga om brottsregisterutdrag.
Ni gjorde det rätta istället för det lätta. Heders!
Instämmer tillfullo! All heder år Lennart och hans fru Maggan!

Det är skribenterna som lagt ner betydande ansträngningar på att misstänkliggöra
detta vittne L och i övrigt inte varit sena att skynda till försvar av denne nu dömde
kvinnomördare, som kan betraktas som rena slöddret faktiskt.
Som påstår sig vara så oerhört måna om rättssäkerheten i landet, men inte tvekar ett
ögonblick om att peka ut folk som tänkbara alternativa GM med namn och allt.
Och på inga grunder alls att tala om. Det är inget annat än hyckleri.
Och återkommande förtal av utredande polismän och tidigare åklagare i målet har också
som bekant kunnat noteras i trådens historia.

De har nu förlorat allt av trovärdighet på det här forumet.
Citera
2014-03-14, 18:51
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Blir han lika glad vid beskedet om hur mycket han är ålagd att betala i skadestånd för
sitt mord på Marina?

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.2946267

Hur ska han reda ut detta, tro?
Har han tillgång till så mycket kosing? Har älsklingen någon betalningsförmåga överhuvudtaget?
Eller vad tror du?

Ps. Du tycker Quarrel är snygg. Vad tror du Fredrik tycker om att du tycker så om en
annan karl? Månne svartsjukan rinner till hos honom?

Fredrik har gett " tillåtelse "att träffa Q, han har inget emot det med andra ord.
Citera
2014-03-14, 19:05
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Fredrik har gett " tillåtelse "att träffa Q, han har inget emot det med andra ord.

Hur ska mördaren fredrik sven*son, din pojkvän, kunna kontrollera dej nu när han sitter bakom lås och bom? Och hur ska du kunna kontrollera vilka som kontaktar han, brevväxlar med han och hälsar på han? Det måste svida rejält för mördaren
Citera
2014-03-14, 19:07
Medlem
Grillspetts avatar
Maskroos..Varför är ni ens "glada" för 16 år om han är oskyldig? hör du inte själv hur dumt det låter? och du gör långnäsa åt dom som skriver här.. och varför måste du få tillåtelse för att träffa andra människor, äger han dig ?
Citera
2014-03-14, 19:09
Bannlyst
Detta med Lenn*rt var väntat men ändå inte, hur domstolarna ser på olika vittnen och deras
trovärdighet håller väl i stora drag en någolunda röd tråd,men vad gäller just Lenn*rt så visste
man inte riktigt vad man skulle tro. Men tydligen har han gjort ett intryck på domarna,
helt otroligt av Lenn*rt och jag säger som jag sagt tidigare om Lenn*rt jag,
what a man, what a man.

Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Du är kanske inblandad i mordet på något sätt? Man börjar ju undra med hänsyn till ditt otrevliga och kaxiga beteende här i tråden. Möjligen är du naiv, har någon psykisk störning eller liknande för ditt agerande är allt annat än sunt, en frisk människa har ett helt annat beteende.

Får jag fråga, varför är du aktiv här i tråden? Du tillför inte något till tråden överhuvudtaget.

Varenda en skribent som idag tryckt på citera knappen till maskroos inlägg, oavsett om det
handlar om hennes glädje om påföljden eller vem hon umgås med är dom med problem och
er brist på sunt förnuft och klart tänkande är sorgesamt att bevittna. Hon driver med er!

Visst kan man önska att damen själv hade valt att hålla sig ifrån tråden, speciellt idag, men
nu gjorde hon tyvärr inte det valet.
Maskroos val har iallafall tillfört att du fått skriva av dig, utan hennes inlägg hade
din posthistorik idag legat på noll inlägg.
Citera
2014-03-14, 19:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du valde således att avstå från att kommentera det jag påtalade om skadeståndet på
en kvarts miljon kronor som Fredrik nu ålagts att betala till Marinas anhöriga.

Klart som fan att han inte kan punga ut med den summan. Det hade väl inte gått om det så
bara rört sig om 10 000 spänn.

Det blir naturligtvis brottsofferfonden som får rycka ut här och betala som vanligt.
Om det nu blir den här summan i slutändan så att det inte ändras senare till något
betydligt mindre.

Ja, det var ju för väl att din älskade Fredrik gett dig sin "tillåtelse" att träffa "mästerdetektiven" Q.
Får du göra någonting överhuvudtaget utan att han först kollat upp vad det rör sig om?
Citera
2014-03-14, 19:19
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Detta med Lenn*rt var väntat men ändå inte, hur domstolarna ser på olika vittnen och deras
trovärdighet håller väl i stora drag en någolunda röd tråd,men vad gäller just Lenn*rt så visste
man inte riktigt vad man skulle tro. Men tydligen har han gjort ett intryck på domarna,
helt otroligt av Lenn*rt och jag säger som jag sagt tidigare om Lenn*rt jag,
what a man, what a man.

Varenda en skribent som idag tryckt på citera knappen till maskroos inlägg, oavsett om det
handlar om hennes glädje om påföljden eller vem hon umgås med är dom med problem och
er brist på sunt förnuft och klart tänkande är sorgesamt att bevittna. Hon driver med er!

Visst kan man önska att damen själv hade valt att hålla sig ifrån tråden, speciellt idag, men
nu gjorde hon tyvärr inte det valet.
Maskroos val har iallafall tillfört att du fått skriva av dig, utan hennes inlägg hade
din posthistorik idag legat på noll inlägg.

Maskroos är ett litet flickebarn som söker uppmärksamhet, varför skulle hon annars skriva här?! Om hon driver med oss eller inte kan kvitta. Nåt fel är det på henne, en normalbegåvad tjej i hennes ålder hade agerat på ett helt annat sätt. Om hon bara är omogen eller hon har någon störning, det får framtiden utvisa, jag och många med mej hoppas på det förstnämnda såklart.

Bara det faktum att hon fortsätter ett förhållande med någon som misshandlat kvinnor och djur, knarkat ett helt liv och är allmänt missanpassad och tillhör samhällets botten och nu senast mördade han sin fd. flickvän och sambo och är även dömd till detta hemska mord. Det sammantaget hade fått de flesta att vakna upp och välja en annan väg i livet. Dock inte hon, inte än iallafall, men det kanske kommer, 10 år är en lång tid, tills dess har hon förhoppningsvis mognat, om inte, då borde hon söka hjälp.
Citera
2014-03-14, 19:20
Medlem
MeggieClearys avatar
[quote=Grillspett|47934943]Maskroos..Varför är ni ens "glada" för 16 år om han är oskyldig? hör du inte själv hur dumt det låter? och du gör långnäsa åt dom som skriver här.. och varför måste du få tillåtelse för att träffa andra människor, äger han dig ?[/QUOTE

För det första så tror jag att det inte står rätt till där uppe på M & Co.
För det andra så tror jag inte att FS & Co.är glad över straffet.
Det var nog det värsta som kunde hända är jag övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in