2014-03-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Nej.
Sluta fylla tråden med dina sketna fantasier.

Bara för du TYCKER något, uppenbarligen tekniskt inkompetent, så betyder det inte att det är så i verkligheten.

Man kan konstatera två saker från denna tråd;
  • Det råder ingen brist på mänsklig fantasi.
  • Ett större mysterium än planets försvinnande är hur människor, år 2014, kan vara så jävla korkade och teknikokunniga.

haha , ja men vad skulle dom ha landat annars för , om dom har landat måste dom ju gjort något ,verkar ju inte som dom varit på land så länge i så fall ,tar väl ett tag tanka ett plan?
Citera
2014-03-14, 20:00
Medlem
Arngrips avatar
Ursäkta att jag citerar mej själv, men nu tycker jag att vi diskuterar detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
Visst stämmer det att "cargo manifest" (vad som var lastat som frakt) inte har offentliggjorts? Kan vi förvänta oss att det kommer att publiceras? Ni som har "bevakat" tidigare flygkatastrofer, brukar det dokumentet publiceras? Jag har sökt en del på nätet men hittar inget.

Nu har jag inte sett alla presskonferenser från Malaysia, men jag kan inte påminna mej att frågan ställts av någon journalist heller.
Citera
2014-03-14, 20:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Har det nånsin förr hänt att ett plan i denna storlek försvunnit och sen aldrig hittats? Inte ett spår av vad som hände alltså, likt det scenario vi befinner oss i nu.
Jag tror inte något så här stort plan har försvunnit för gott men AF 447 som var ett plan av motsvarande storlek tog fem dygn att hitta de första resterna av efter att det störtat i Atlanten.

Uruguayan Air Force Flight 571 (som filmen Alive baseras på) tog över två månader att hitta och sökandet hade avbrutits för länge sedan när några överlevande nådde civilisationen.
Citera
2014-03-14, 20:03
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Enligt Denis Giles,editor på Andaman Chronicle så är det omöjligt.
http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/bestoftv/2014/03/14/malaysia-andaman-chronicle-reporter-giles-beeper-newday.cnn.html

Så du känner att en journalist på en lokaltidning har totalkoll på vilka flygplan som landar där?

Ungefär som att ringa en journalist på expressen och utgå ifrån att han vet vilka plan som landar på Bromma.
Inte ens de civila flygledarna vet exakt vad för plan som går ner på Bromma. Då menar jag plan som är militärt/statlig.
Läs denna, så kanske du greppar saker.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/cia-flyg-for-terrormisstankta-i-skytteltrafik/

En nattlandning där piloten presenterar sig som ett Amerikanskt militärplan skulle inte Denis ha en jävla aning om.
Citera
2014-03-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Så du känner att en journalist på en lokaltidning har totalkoll på vilka flygplan som landar där?

Ungefär som att ringa en journalist på expressen och utgå ifrån att han vet vilka plan som landar på Bromma.
Inte ens de civila flygledarna vet exakt vad för plan som går ner på Bromma. Då menar jag plan som är militärt/statlig.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/cia-flyg-for-terrormisstankta-i-skytteltrafik/

En nattlandning där piloten presenterar sig som ett Amerikanskt militärplan skulle inte Denis ha en jävla aning om.

Jo det vet dom, det är civila flygledare som arbetar på bromma och dom har tillgång till information om bland annat flygplanstyp. Sen vet man kanske inte exakt vad syftet är men grundläggande data vet man även om det är statligt eller militärt.
Citera
2014-03-14, 20:13
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Nu är det ju lite skillnad på en Boeing 777 och ett litet Gulfstreamplan, för att inte nämna det faktum att typ HELA VÄRLDEN letar efter detta planet Om ingen reagerade på en 777 som landade just då så borde de definitivt gjort det den senaste veckan... jeez.
Citera
2014-03-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhotwire
http://www.pprune.org/tech-log/530541-electrical-systems.html

sen har vi han den 16 åringen som frågar om "hur el systemet funkar i 777 an"

det bör ju kollas upp vem det kan vara

Intressant!

Vässad 16-åring...

23rd Dec 2013, 22:01
TC-DCA

Probationary PPRuNer

Hi everyone !
First of all, I'm sorry for my level of English.
I'm 16 years old and I am an enthusiast of aviation, as you can guess.

I am studying the systems of various aircraft as the A320, B737 NG, and the B777, I have already studied with details the Hydraulic systems, the Air Systems and others systems of these three types aircrafts.
I am now studying the ELECTRICAL SYSTEM but he raises me problem, I meet some difficulties.
Thus I write you to understand much better the Electrical System of the B737, 777 and A320.
I read the FCOM's of all these 3 planes, (the ELECTRICAL Chapter) and I also downloaded documents from "Smartcockpit" website but I didn't understand the systems.
The A320 does not raise me problem, but I do not understand well the 2 others aircraft.

osv osv...

http://www.pprune.org/tech-log/530541-electrical-systems.html
Senast redigerad av Mizunotpz 2014-03-14 kl. 20:20.
Citera
2014-03-14, 20:18
Medlem
Ska inte en svart låda sända ut signaler som kan snappas upp på några kilometers håll?
Citera
2014-03-14, 20:19
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tror inte något så här stort plan har försvunnit för gott men AF 447 som var ett plan av motsvarande storlek tog fem dygn att hitta de första resterna av efter att det störtat i Atlanten.

Uruguayan Air Force Flight 571 (som filmen Alive baseras på) tog över två månader att hitta och sökandet hade avbrutits för länge sedan när några överlevande nådde civilisationen.

Återigen, detta försvinnande går inte jämföra med andra, då här finns så mycket annat som inte stämmer och inte går ihop.

Det handlar inte om ett plan där man känner till var den försvann/crashade, och att man börjar leta i rätt område direkt vilket ändå tar 5 dagar innan det ger resultat, utan här finns det ju motstridande uppgifter, villospår, osv.

Mycket komplex försvinnande.

Sannolikheten att något har gjorts avsiktligt, vilket i sin tur orsakat försvinnandet, är helt klart överlägset mycket större än andra möjliga scenarior så som det ser ut idag. Och att det avsiktliga har med terror att göra är även det störst sannolikhet för.
Så någon terrorhandling är väl det man bör utgå från i dagsläget tycker jag helt klart. Allt annat är mycket mindre sannolikt i dagsläget om man ser till de fakta vi har idag.
Citera
2014-03-14, 20:21
Medlem
Jimbos avatar
Är det möjligt att pocka bort den låda som göra att man kan spåra ett plan via radar och sätta dit den någon annanstans?
Hur tung, stor är en sådan?

Mitt action-filmsförslag:

Lådan har monterats på en drönare på planet som lösgjorts över havet. Den mellanlandning som det pratats om är när drönaren landat och lådan har sedan flugits iväg med ett andra plan för att vilseleda.

Min realistisk frågeställning;

Varför går de inte in i den teknikfrälsta pilotens hem och kollar upp hans förmodade flygsimulator?
Med tanke på hans tekniska kunskaper skulle jag se honom som högintressant att kolla upp med tanke på alla märkligheter, men enligt CNN har man alltså inte gått in i hans hem.
Citera
2014-03-14, 20:21
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekongo
Ska inte en svart låda sända ut signaler som kan snappas upp på några kilometers håll?

Några kilometers håll hjälper föga här... sökområdet är väl runt Europas storlek idag eller något sådant? Gissning från mig baserat på de kartor med sökområden jag sett.
Citera
2014-03-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Är det möjligt att pocka bort den låda som göra att man kan spåra ett plan via radar och sätta dit den någon annanstans?
Hur tung, stor är en sådan?

Mitt action-filmsförslag:

Lådan har monterats på en drönare på planet som lösgjorts över havet. Den mellanlandning som det pratats om är när drönaren landat och lådan har sedan flugits iväg med ett andra plan för att vilseleda.

Min realistisk frågeställning;

Varför går de inte in i den teknikfrälsta pilotens hem och kollar upp hans förmodade flygsimulator?
Med tanke på hans tekniska kunskaper skulle jag se honom som högintressant att kolla upp med tanke på alla märkligheter, men enligt CNN har man alltså inte gått in i hans hem.

Du menar transpondern? Nej, det är ett integrerat system och inget man bara lyfter ur som en GPS till bilen eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in