Citat:
Ursprungligen postat av
lisasjdin
Så de får vistas här under tiden men inte dagen beslutet tas?!
De är ju sjukt då man inte har en jävla aning när de tas, dom verkar ju göra precis som dom vill där.
Jobbar ju för fan långsammare än en timbetald hantverkare!!!
Exakt det beskedet fick jag idag när jag lyckades komma fram på telefon, eftersom de inte svarat på mejlet jag skickade i förra tisdagen, 3/3.
Eftersom min pojkvän inte behöver visum kan han komma hit, men han får inte befinna sig i Sverige när beslutet tas, för då kan det av någon anledning bli avslag. Inte för att jag fattar vad det har med saken att göra, vart någon är när i den stund beslut tas.
Frågade om det gick att på förhand få veta när beslut ska tas, så kan han lämna landet tills dess? Men nej, det gick inte, med andra ord MOMENT 22. Suck!
Men vi funderar ändå på att han kommer hit i nån vecka, för vi är snart uppe i 8 månader och det verkar inte hända nåt, då vi inte fått nån handläggare ännu. Tänkte om han kommer hit så kan man ju höra med dem ca 2ggr i veckan, om vi då får en handläggare kan man ju misstänka att nåt kommer hända snart å det bara för honom att åka över till Norge, eller Danmark.
Haha, ja, man skulle kunna tro att de är timavlönade