2014-03-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villdemar
Kommer inte åt internet.

Oj vad krångligt!
Det jag behövde göra var att sätta in kortet, ange PIN, titta på två reklamfilmer och sen var det igång. Fast jag har en iPad, så det är möjligt att Wifog har gjort det lite lättare för den.
Citera
2014-03-13, 19:28
Medlem
logKexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Då har du haft tur. Man brukar få vänta längre.
Åfan, jag fick mitt efter 2-3 veckor bara Fick mitt igår förresten.

Trivs bra med detta än så länge, har inga problem med att titta reklamfilmerna som tar max en minut för att dunka igång surfen!
Citera
2014-03-13, 23:08
Medlem
Vet ej hur windows mobilen funkar med wifog men på Android eller Iphone är det bara att sätta in simkortet.
I några fall måste man kolla att APN är korrekt

Bredband.tre.se eller data.tre.se funkar för mig.

Om mobilen är "seg" kan det ta tid att få upp videon.
På min Galaxy S2 funkar det bra.

Lycka till .. !

Citat:
Kommer inte åt internet.

Rätta mig därför gärna när jag med stor sannolikhet nu har gjort fel.

För att alltså få tillgång till internet via Wifog så måste man i en HTC Touch Pro med Windows Mobile 6.1 Professional göra följande:

•Gå till Start och Inställningar

•Välja fliken Anslutningar och därefter Anslutningar

•Klicka på “Hantera mina befintliga anslutningar”

•Ta bort eventuella anslutningar som listas.

•Välja “Ny”.

•Följa guiden “Skapa anslutning”.

•Ange ett valfritt namn för anslutningen samt välj modemet “Mobillinje (GPRS, 3G).

•Trycka nästa.

•Ange åtkomspunktens namn: data.tre.se eller bredband.tre.se

•Trycka nästa.

•Lämna alla fälten tomma för användarnamn, lösenord samt domän.

•Trycka slutför.

Efter att jag har gjort allt detta borde det väl fungera? Men det gör det inte.

Jag kommer visserligen in på Wifogs hemsida med mobilen, men där står bara ordet "ansluter", plus att en liten rund ikon snurrar i botten på den gulfärgade webbsidan. Har försökt i tre dagar nu.

Wifog:s support säger när man ringer till dem att webbsidan fungerar.

Jag använder Opera Mobil som webbläsare.

Vad gör jag för fel? Någon?

PS: Att ringa och SMS går utan problem.
Citera
2014-03-14, 08:07
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Kommer inte åt internet.

Rätta mig därför gärna när jag med stor sannolikhet nu har gjort fel.

För att alltså få tillgång till internet via Wifog så måste man i en HTC Touch Pro med Windows Mobile 6.1 Professional göra följande:

•Gå till Start och Inställningar

•Välja fliken Anslutningar och därefter Anslutningar

•Klicka på “Hantera mina befintliga anslutningar”

•Ta bort eventuella anslutningar som listas.

•Välja “Ny”.

•Följa guiden “Skapa anslutning”.

•Ange ett valfritt namn för anslutningen samt välj modemet “Mobillinje (GPRS, 3G).

•Trycka nästa.

•Ange åtkomspunktens namn: data.tre.se eller bredband.tre.se

•Trycka nästa.

•Lämna alla fälten tomma för användarnamn, lösenord samt domän.

•Trycka slutför.

Efter att jag har gjort allt detta borde det väl fungera? Men det gör det inte.

Jag kommer visserligen in på Wifogs hemsida med mobilen, men där står bara ordet "ansluter", plus att en liten rund ikon snurrar i botten på den gulfärgade webbsidan. Har försökt i tre dagar nu.

Wifog:s support säger när man ringer till dem att webbsidan fungerar.

Jag använder Opera Mobil som webbläsare.

Vad gör jag för fel? Någon?

PS: Att ringa och SMS går utan problem.

Tråkigt att det krånglar för dig.
För Android och Iphone så räcker det med att stoppa in SIM-kortet men när det gäller Windows Phone så har jag ingen aning.

Du får nog testa kontakta supporten igen...
Citera
2014-03-14, 14:47
Medlem
Kanske OT men finns det något script så man kan köra reklamen på en annan enhet så man kan surfa hela tiden? liknande http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=46XXXXXXXXXX
Citera
2014-03-14, 21:32
Medlem
Villdemars avatar
Hallå igen.

Nu har jag löst problemet med internetuppkopplingen mot Wifog med min gamla HTC Touch Pro med Windows Mobile 6.1 Professional från 2008.

Att använda telefonens webbläsare (Opera ) för att se Wifog:s reklamfilmer går inte.

Deras webbsida är helt enkelt inte anpassad för detta då företaget förmodligen inte tror att så gamla telefoner som min fortfarande existerar... Än mindre dagligen används...

Nåja. Tack vare att min telefon även kan användas som modem går det att komma runt problemet.

Jag kopplar helt enkelt ihop mobilen (nu som 3G-modem) med min stationära dator via USB, och då datorns webbläsare (IE version 11) klarar av att visa reklamfilmerna kan jag därmed fylla på Wifog:s surfkvot på 100 meg.

Sedan är det bara att köra mobilen som vanligt och koppla upp sig mot valfri webbsida.
Citera
2014-03-14, 21:51
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Hallå igen.

Nu har jag löst problemet med internetuppkopplingen mot Wifog med min gamla HTC Touch Pro med Windows Mobile 6.1 Professional från 2008.

Att använda telefonens webbläsare (Opera ) för att se Wifog:s reklamfilmer går inte.

Deras webbsida är helt enkelt inte anpassad för detta då företaget förmodligen inte tror att så gamla telefoner som min fortfarande existerar... Än mindre dagligen används...

Nåja. Tack vare att min telefon även kan användas som modem går det att komma runt problemet.

Jag kopplar helt enkelt ihop mobilen (nu som 3G-modem) med min stationära dator via USB, och då datorns webbläsare (IE version 11) klarar av att visa reklamfilmerna kan jag därmed fylla på Wifog:s surfkvot på 100 meg.

Sedan är det bara att köra mobilen som vanligt och koppla upp sig mot valfri webbsida.

Du behöver inte ens använda din mobil för att fylla på surfpotten. Du använder metoden som bl.a. visas i inlägget ovan ditt, i vilken dator som helst. Det funkar dessvärre inte med alla internetläsare. För mig funkar det med IE och Chrome.
Citera
2014-03-14, 22:16
Medlem
Villdemars avatar
Jag klistrade in scriptet i Firefox, men Wifog meddelade att de inte kunde avgöra från vilket abonnemang förfrågan kom?
Citera
2014-03-14, 22:37
Medlem
sebnies avatar
Fick mitt i måndags, UTAN bekräftelse på mailen att det skickats.

Iaf riktigt nice abonnemang. Fungerar ljusår bättre än Joors. Appen käkar inte lika mycket RAM. Påfyllningen fungerar smidigare.
Dessutom kraschar inte appen när man roamar mellan Wifi och Wifog, som den gör med Joors.

Dessutom himla smidigt att jag kan fylla på abbonemanget genom att titta reklam via min Wifi-uppkoppling (tex precis innan jag går hemmifrån), och sedan bara roama över snyggt från Wifi till Wifog utan avbrott!

Bättre reklamfilmer också. Fastnade faktiskt för den där Nivea In-Shower Body Lotion pga mina problem med torrspruckna händer efter dusch. Har redan köpt den och den ska testas i duschen imorgon :-)

Med joors fick man ju bara reklam för massa banklån, låna pengar, kreditkort och massa annan skit som man inte ens är intresserad av för 0.0000000000000000000000000000000000001 öre.

En sak som är lite negativt med Wifog är att ibland kommer det reklamfilmer för produkter som jag inte ens kan köpa/få/använda över huvud taget, även fast jag är intresserad av dem.
Tex fick jag en film om Eons smarta elmätare i mobilen. Kräver dock att man bor i villa eller liknande boende där man har tillgång till sin elmätare för att montera en liten avläsningenhet. Vilket gör att de som bor i hyresrätt och där elmätarna är inlåst i ett rum i källaren som bara värden har tillgång till - är uteslutna.

Vore ju faktiskt inte så svårt att kolla om adressuppgiften innehåller ordet "LGH" och då filtrera bort reklamfilmer som t.ex. inte lägenhetsinnehavare har någon nytta av - ex gräsklippare, elmätare etc. (och ersätta dessa med andra reklamfilmer som faktiskt kan fungera)

En sak jag kan säga är att appen fungerar bättre än webbsidan av någon anledning. Kör jag webbsidan i mobilen så dicar den inte till nästa reklamfilm när man tittat klart på en. Appen dicar däremot direkt så fort man tittat klart.
Webbsidan är nog mer menat att fungera bättre i en dator eller liknande. Eller om man använder en annan webbläsare i mobilen än Androids inbyggda.
Senast redigerad av sebnie 2014-03-14 kl. 22:45.
Citera
2014-03-15, 00:27
Avslutad
Är det ens värt att beställa Wifog? Fugerar det bra osv?
Citera
2014-03-15, 02:10
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Jag klistrade in scriptet i Firefox, men Wifog meddelade att de inte kunde avgöra från vilket abonnemang förfrågan kom?

Samma för oss med Firefox, men det fungerar helt perfekt med både Chrome och Explorer.
Citera
2014-03-15, 10:10
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brujeria
Är det ens värt att beställa Wifog? Fugerar det bra osv?

Om du klarar av att kolla på reklamsnuttar så är det värt att beställa, det är ju gratis. Hur det fungerar - WIFOG har haft lite driftproblem, men oftast så fungerar det felfritt. Om du är helt beroende av 100% fungerande abonnemang så skulle jag inte rekommendera WIFOG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in