Citat:
Ursprungligen postat av
majk69
Ja att bära på "något" eller en helt synlig kropp död eller levande undgår ju ingen. Men man vet ju inte, bära eller brista och det rör sig bara om ett par minuters exponering. Bilen kan ha stått på gavelsidan och där kan ilastning ske helt ostört i skydd av en mindre garagebyggnad som står dryga metern från huset. Styckning bör ju egentligen ha skett innan ev, förvaring i värnet annars faller ju vitsen med transportstyckning. Har mordet skett i lägenheten är det också troligast att benen åkte av där. Men visst, är ju lättare att bära 150 m från bil till värn om benen avskiljs och då kan det ju ha skett precis var som helst efter vägen mot värnet. VB kan mycket väl ha legat i bilen vid besöket i föräldrar hemmet.
Har han exempelvis burit ut henne, ev. inlindad, mitt i natten, med bilen parkerad precis nedanför loftgången, kan han kanske haft sånt "flyt" att ingen hört eller sett det. Låter osannolikt att han skulle ha chansat att göra så, men vad vet jag... Jag känner mig samtidigt övertygad om att han
inte styckat henne i sin lägenhet. Teknikerna och hundarna borde hittat spår där då. Samtidigt tror jag att hon
mördats i, eller i närheten av lägenheten.
Vill helst inte ta död på teorin om att han mördat henne i lägenheten/närheten av lägenheten, lagt henne i bilen, kört till första bästa gömstället han kunde komma på, (läs: värnet) för att sedan stycka upp kroppen i mindre delar så att dessa blir lättare att gömma på andra, bättre platser. Han har sedan märkt att det var lättare tänkt än genomfört då det var jobbigare både fysiskt och framförallt psykiskt, än vad han tänkt sig. Så han vågade inte/klarade inte av att stycka färdigt och sen transportera bort delarna till bättre gömställen. Med andra ord blev det en ordentlig soppa av allt och han "spridde" ut de delar han hann stycka, för att sedan hålla tummarna att det skulle gå obemärkta förbi.
Ni som har erfarenhet av slakt, vad tror ni om att de inte hittade fler spår än de markeringar som hundarna gjort på filter/planka som var i värnet? Borde dom hittat ben/hud/kött-bitar om styckningen skett där?