2014-03-13, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
souvenirer? Det måste väl ändå vara troféer som avses? Det är milsvid skillnad på souvenir och trofé.

Ja det kan man tycka men enligt MBoudine så är det souvenirer...för det har han sagt mååånga gånger nu
Citera
2014-03-13, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Det här är ju vad mina kulor ligger på. Eftersom jag tror att allt skett i affekt och mobilen verkar ha befunnit sig hos KJ när den slutade fungera(?) + den biten att inga textilfibrer hittades i ett enda av såren, vilket tyder på att hon varit avklädd om i alla fall överkroppen.

Hon mördas i eller i väldig närhet av lägenheten, läggs i bagaget och körs till det första, bästa stället han kommer på - värnet. Det som höjer oddsen i den här teorin är ju:

1. Hur han fått hela hennes kropp i bagageluckan, osedd.
2. Känns som med den här teorin att han i så fall styckat henne i värnet om det var första platsen han lagt henne på. Så då ska han ha fått ut kroppen ur bagaget, burit den (närmsta bilväg till värnet) ca 150 m och sedermera styckat henne utan att lämna efter sig några större bevis på att en styckning skett därinne.

Ja att bära på "något" eller en helt synlig kropp död eller levande undgår ju ingen. Men man vet ju inte, bära eller brista och det rör sig bara om ett par minuters exponering. Bilen kan ha stått på gavelsidan och där kan ilastning ske helt ostört i skydd av en mindre garagebyggnad som står dryga metern från huset. Styckning bör ju egentligen ha skett innan ev, förvaring i värnet annars faller ju vitsen med transportstyckning. Har mordet skett i lägenheten är det också troligast att benen åkte av där. Men visst, är ju lättare att bära 150 m från bil till värn om benen avskiljs och då kan det ju ha skett precis var som helst efter vägen mot värnet. VB kan mycket väl ha legat i bilen vid besöket i föräldrar hemmet.
Citera
2014-03-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Enligt FUP bar hon inga kläder när hon fick sticken i ryggen, då skulle fibrer från tyget fastna i såren.
Undersökningen säger att det inte var ett sexual mord. Väntade VB naken på någon? Vem kan ha haft sån makt över henne så hon väntade naken någonstans?

Det finns bara en hon skulle ta av sig kläderna för frivilligt. 1 person.
Så antingen var han i närheten, eller så var det ofrivilligt, och då tyder det på två personer.

För det kan väl inte vara så korkat att MB fick för sig att bjuda in VB i hemmet/garaget medan AN låg och sov? Det är ju lätt att AN vaknar och ser dem i akten... Tar tag i något och börjar hugga henne i ryggen. Nej det är långsökt.
Citera
2014-03-13, 10:22
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Enligt FUP bar hon inga kläder när hon fick sticken i ryggen, då skulle fibrer från tyget fastna i såren.
Undersökningen säger att det inte var ett sexual mord. Väntade VB naken på någon? Vem kan ha haft sån makt över henne så hon väntade naken någonstans?

Framgår den slutsatsen i FUP och i så fall var? Eller är det en tolkning skribenter här i tråden har gjort?
Citera
2014-03-13, 10:30
Medlem
MrFolds avatar
Vill påpeka att hela hypotesen om att Vatchareeya måste ha varit naken eller åtminstone avklädd delvis när hon knivhöggs såvitt jag vet bara är en trådsanning och bygger på interna spekulationer här om att det "borde" ha funnits fibrer i såren. Det känns visserligen som en hyfsat intuitiv gissning, men det är inte alltid den intuitiva gissningen är den rätta.
Citera
2014-03-13, 10:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det finns bara en hon skulle ta av sig kläderna för frivilligt. 1 person.
Så antingen var han i närheten, eller så var det ofrivilligt, och då tyder det på två personer.

För det kan väl inte vara så korkat att MB fick för sig att bjuda in VB i hemmet/garaget medan AN låg och sov? Det är ju lätt att AN vaknar och ser dem i akten... Tar tag i något och börjar hugga henne i ryggen. Nej det är långsökt.

Då tror du alltså att KJ å ena sidan är oskyldig till mordet men å andra sidan ljuger om att de haft sex.

Det verkar lite egendomligt om du frågar mig. Å andra sidan verkar du ju också ha bestämt dig för att förklaringen till blodspåren är att KJ har hittat den döda kroppen under sina egna eftersök och blivit så ledsen och chockad över detta att han flyttat på benen och lagt dem i Gula Huset. Eller har jag missuppfattat dig där?
Citera
2014-03-13, 11:06
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja att bära på "något" eller en helt synlig kropp död eller levande undgår ju ingen. Men man vet ju inte, bära eller brista och det rör sig bara om ett par minuters exponering. Bilen kan ha stått på gavelsidan och där kan ilastning ske helt ostört i skydd av en mindre garagebyggnad som står dryga metern från huset. Styckning bör ju egentligen ha skett innan ev, förvaring i värnet annars faller ju vitsen med transportstyckning. Har mordet skett i lägenheten är det också troligast att benen åkte av där. Men visst, är ju lättare att bära 150 m från bil till värn om benen avskiljs och då kan det ju ha skett precis var som helst efter vägen mot värnet. VB kan mycket väl ha legat i bilen vid besöket i föräldrar hemmet.

Har han exempelvis burit ut henne, ev. inlindad, mitt i natten, med bilen parkerad precis nedanför loftgången, kan han kanske haft sånt "flyt" att ingen hört eller sett det. Låter osannolikt att han skulle ha chansat att göra så, men vad vet jag... Jag känner mig samtidigt övertygad om att han inte styckat henne i sin lägenhet. Teknikerna och hundarna borde hittat spår där då. Samtidigt tror jag att hon mördats i, eller i närheten av lägenheten.

Vill helst inte ta död på teorin om att han mördat henne i lägenheten/närheten av lägenheten, lagt henne i bilen, kört till första bästa gömstället han kunde komma på, (läs: värnet) för att sedan stycka upp kroppen i mindre delar så att dessa blir lättare att gömma på andra, bättre platser. Han har sedan märkt att det var lättare tänkt än genomfört då det var jobbigare både fysiskt och framförallt psykiskt, än vad han tänkt sig. Så han vågade inte/klarade inte av att stycka färdigt och sen transportera bort delarna till bättre gömställen. Med andra ord blev det en ordentlig soppa av allt och han "spridde" ut de delar han hann stycka, för att sedan hålla tummarna att det skulle gå obemärkta förbi.

Ni som har erfarenhet av slakt, vad tror ni om att de inte hittade fler spår än de markeringar som hundarna gjort på filter/planka som var i värnet? Borde dom hittat ben/hud/kött-bitar om styckningen skett där?
Citera
2014-03-13, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Har han exempelvis burit ut henne, ev. inlindad, mitt i natten, med bilen parkerad precis nedanför loftgången, kan han kanske haft sånt "flyt" att ingen hört eller sett det. Låter osannolikt att han skulle ha chansat att göra så, men vad vet jag... Jag känner mig samtidigt övertygad om att han inte styckat henne i sin lägenhet. Teknikerna och hundarna borde hittat spår där då. Samtidigt tror jag att hon mördats i, eller i närheten av lägenheten.

Vill helst inte ta död på teorin om att han mördat henne i lägenheten/närheten av lägenheten, lagt henne i bilen, kört till första bästa gömstället han kunde komma på, (läs: värnet) för att sedan stycka upp kroppen i mindre delar så att dessa blir lättare att gömma på andra, bättre platser. Han har sedan märkt att det var lättare tänkt än genomfört då det var jobbigare både fysiskt och framförallt psykiskt, än vad han tänkt sig. Så han vågade inte/klarade inte av att stycka färdigt och sen transportera bort delarna till bättre gömställen. Med andra ord blev det en ordentlig soppa av allt och han "spridde" ut de delar han hann stycka, för att sedan hålla tummarna att det skulle gå obemärkta förbi.

Ni som har erfarenhet av slakt, vad tror ni om att de inte hittade fler spår än de markeringar som hundarna gjort på filter/planka som var i värnet? Borde dom hittat ben/hud/kött-bitar om styckningen skett där?

Är ju inte helt osannolikt att han chansat, paniken måste ju göra sig påmind och hon MÅSTE ju bara bort. Och det är bra mycket mer sannolikt att KJ haft "flyt", turen på sin sida än att han ska ha haft den infernaliska oturen att ha blivit utvald och utsatt för plantering och allt vad det innebär

Behöver inte bli mycket rester efter slakt/styckning men det bör finnas tillgång till ljus och i värnet är det väl inte alltför bra med det. Pannlampa eller liknande räcker inte för att kunna förvissa sig om att man inte lämnat något spår så har styckning skett i värnet har han haft flyt där också eller så har han helt enkelt inte drällt med något annat än lite blod som urvattnats och därav markering av hundar. Han kan ju ha hållit till på en presenning/plast eller liknande som sedan vikits ihop och bränts.
Senast redigerad av majk69 2014-03-13 kl. 11:41.
Citera
2014-03-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Av just den anledningen som du skriver... tror jag att AN skrev som hon gjorde... eftersom att många resonerar så som du gör. Jag tror att hon skrev så för att undkomma misstanke riktad mot henne själv....! Tror definitivt att AN är inblandad i det här....

och som OY skriver..... GM kan tyvärr mycket väl ha fått bra tips om var de skulle placera ut kroppsdelarna genom att läsa här i tråden- tror tyvärr att så är fallet!!! Fick en stark rysning genom hela min kropp när jag läste ditt inlägg OY!!
Tänk om polisen hade varit lika klarsynta som du! Då hade de ju inte gått på AN:s lögner. De hade gjort husrannsakan och hon hade åkt dit på livstid. AN lyckades dock lura polisen, en mindre klarsynt undertecknad och även en del andra här på forumet.
Senast redigerad av Vierstein 2014-03-13 kl. 12:37.
Citera
2014-03-13, 12:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Tänk om polisen hade varit lika klarsynta som du! Då hade de ju inte gått på AN:s lögner. De hade gjort husrannsakan och hon hade åkt dit på livstid. AN lyckades dock lura en mindre klarsynt undertecknad och även en del andra här på forumet.
Vi får vara glada att ni 2 stollar är amatör-deckare på fb. Hade polisen varit som er så hade många oskyldiga fått skaka galler. Skrämmande låg nivå, skärpning! Jag kan bara komma på en anledning att ni håller på som ni gör. Det är för att ni försöker väcka upp denna sovande tråd. Nån måtta får det vara på eländet, anklaga folk som är avfärda ur utredningen dessutom. Ni får ha betydligt mer på fötterna än vad ni har isåfall. MB och AN är kanske inga änglar i era ögon. Vad egentligen skulle polisen hitta hos AN/MB menar ni? Nej skampåsen på vafan
Citera
2014-03-13, 12:59
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vi får vara glada att ni 2 stollar är amatör-deckare på fb. Hade polisen varit som er så hade många oskyldiga fått skaka galler. Skrämmande låg nivå, skärpning! Jag kan bara komma på en anledning att ni håller på som ni gör. Det är för att ni försöker väcka upp denna sovande tråd. Nån måtta får det vara på eländet, anklaga folk som är avfärda ur utredningen dessutom. Ni får ha betydligt mer på fötterna än vad ni har isåfall. MB och AN är kanske inga änglar i era ögon. Vad egentligen skulle polisen hitta hos AN/MB menar ni? Nej skampåsen på vafan

pst... Jag tror att Vierstein var ironisk.
Citera
2014-03-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Tänk om polisen hade varit lika klarsynta som du! Då hade de ju inte gått på AN:s lögner. De hade gjort husrannsakan och hon hade åkt dit på livstid. AN lyckades dock lura polisen, en mindre klarsynt undertecknad och även en del andra här på forumet.

AN får väl ses som den stora segraren i det här fallet IAF ÄN SÅ LÄNGE......- GRATTIS AN du fick exakt som du ville!!!.............. fast förr eller senare brukar rättvisan infinna sig eller??????

Hon kommer med största sannolikhet att tas in på nya förhör!!
Senast redigerad av zemixon 2014-03-13 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in