2014-03-13, 18:39
Medlem
BleAivanos avatar
enligt Stephen Trimble, reporter och redaktör på Flight Global,

USS Kidd kommer (som tidigare) rapporterat att flytta sig till väster om
Malckahalvön, detta ska ske på begäran av den Malaysiska regeringen.
Dess nya sökområde kommer att vara i den västligaste delen av Malckasundet.

https://twitter.com/FG_STrim/status/444157848055197696
https://twitter.com/FG_STrim/status/444159541236989952
Senast redigerad av BleAivano 2014-03-13 kl. 18:44.
Citera
2014-03-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-live-3236617#ixzz2vrJ4tUFq
Follow us: @DailyMirror on Twitter | DailyMirror on Facebook

USA vet bäst. Det är jag övertygad om. De har säkert kört all hemlig övervakningsrådata i en superdator och lyckats reda ut vad som hänt.
Citera
2014-03-13, 18:48
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
USA vet bäst. Det är jag övertygad om. De har säkert kört all hemlig övervakningsrådata i en superdator och lyckats reda ut vad som hänt.

Jag personligen tror (som en del andra) att det hör ihop med de radarbilder
som USA hjälp Malaysia med att analysera. Detta i kombination med att
ACARS systemet ska ha fått kontakt med en satellit på ungefär samma ställe.
Det skedde dock ingen överföring eftersom MH's ACARSabonnemang inte innefattar
kontinuerlig uppdatering/överföring.
Citera
2014-03-13, 18:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen

Absolut, vi vet ju hur briljant de lyckats militärt de senaste decennierna med hjälp av deras "övervakningsrådata i en superdator" Dessutom tycks det ju nu råda delade meningar om det scenario jag beskrivit i mina senaste poster

Att flygplanet skulle bli upptäckt om det ens kom i närheten av Diego Garcia vore iofs rätt väntat
Citera
2014-03-13, 18:51
Medlem
Arngrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är det garanterat, å andra sidan verkar inte ens amerikanerna själva veta vad dom egentligen tror sig ha hittat. Hur ska dom ha det, planet flög 4 timmar till och kraschade i Indiska Ocenanen... ? Isf, varför lägger även dom både flyg och fartyg på att söka i Malackasundet igen?

Aha, dom hade superhemlig info... som gör att de letar på samma ställen som Malaysia redan betat av i dagar? Mycket märkligt

Edit: Ryktet säger att Kina efter fyndfiaskot redan testar hur bra dumstruten passar på USA

Haha... Ja, nu är jag ingen expert inom området men som intresserad "lekman" reagerar man ju över krishanteringen när det gäller alla påståenden som sedan dementerats etc. Å andra sidan är det ju inte enkelt med kommunikation i en digital värld där rykten sprids snabbt och alla vi som konsumerar information inte har tålamod att vänta, utan vill veta allt och gärna samtidigt som det händer...

Jag ser att vissa skriver att USS Kidd är på väg mot Malackasundet och andra skriver Indiska Oceanen, så ja - mycket man inte vet... De kanske ska utgå från Malackasundet och sedan hålla en viss kurs mot/över Indiska Oceanen?

Havsdjupet i Indiska Oceanen varierar ju en hel del (efter en snabb koll på Wikipedia), men på många ställen handlar det ju om ett djup på flera kilometer. Det här lär ta tid.
Citera
2014-03-13, 18:52
Medlem
arirastamans avatar
Är ingen flyganalytiker men jag tror att det handlar om kapning. Jag tror de två som lyckades komma in i planet med falska identitet har något med detta att göra. Varför tar flygbolaget inte kontakt med flygkontrollanten som snackade med piloten under den korta färden innan katastrofen?
Citera
2014-03-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arirastaman
Är ingen flyganalytiker men jag tror att det handlar om kapning. Jag tror de två som lyckades komma in i planet med falska identitet har något med detta att göra. Varför tar flygbolaget inte kontakt med flygkontrollanten som snackade med piloten under den korta färden innan katastrofen?

Jag antar att du menar flygledaren? Du tror inte att något av det första man gjorde var att ta ut all tillgänglig radardata och alla röstinspelningar samt begära ut radardata från grannländerna?
Citera
2014-03-13, 18:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Vad ska denne berätta? Han har fullgjort sin del och bett flyget ta kontakt med Ho Chi Minh vilket tydligen aldrig inträffade, flygledaren där sägs ha tjatat rätt friskt efter kontakt med MH370 utan resultat
Citera
2014-03-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
enligt Stephen Trimble, reporter och redaktör på Flight Global,

USS Kidd kommer (som tidigare) rapporterat att flytta sig till väster om
Malckahalvön, detta ska ske på begäran av den Malaysiska regeringen.
Dess nya sökområde kommer att vara i den västligaste delen av Malckasundet.

https://twitter.com/FG_STrim/status/444157848055197696
https://twitter.com/FG_STrim/status/444159541236989952

Men det är väl totalt uteslutet att planet kan hamna där utan att upptäckas i realtid!?
Citera
2014-03-13, 18:55
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
Jag ser att vissa skriver att USS Kidd är på väg mot Malackasundet och andra skriver Indiska Oceanen, så ja - mycket man inte vet... De kanske ska utgå från Malackasundet och sedan hålla en viss kurs mot/över Indiska Oceanen?

Antagligen är det där Malacksundet möter Andamansjön och Bengaliskabukten.

Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Men det är väl totalt uteslutet att planet kan hamna där utan att upptäckas i realtid!?

Som jag skrev, så verkar det ju som om man tror att det okända radarekot var
det försvunna flygplanet. Så bevisligen så verkar det ju som om de lyckats
ta sig dit obemärkt.
Senast redigerad av BleAivano 2014-03-13 kl. 18:58.
Citera
2014-03-13, 18:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas

Upptäckas av vad?
Citera
2014-03-13, 19:09
Medlem
Citat:

Rundgång i tråden...
Trodde för övrigt att man indentiferat han eller dom som kristen iranie som skulle söka asyl i Tyskland eller Sverige? Låter ej troligt att dessa skulle få för sig att kapa ett plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in