2014-03-13, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chillbabs
Vare sig du eller jag har vuxit upp utanför makten.

Där har du fel
Citera
2014-03-13, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ok, en fråga till. Vilka styr vår värld idag? Vilka har kontroll över världspolitiken? Vilka har knapparna att trycka på? Förnekar du att vi lever i ett patriarkat?

EDIT: Och vem är DU att påstå att JAG har FEL analys? Har du vuxit upp som kvinna?

Wow, du är verkligen sjuk.
Citera
2014-03-13, 10:36
Medlem
Citat:
Aha, så du/(ni män) accepterar att bli betraktade som kukstyrda djur? Trist för er.

Jag styrs av sex-behov, mat-behov, sömn-behov, hälso-aspekter, intellektuell stimulans, [ bla bla bla ]
Det kallas att leva.

Du styrs av din "patriarkat"-trans.

Vad är trist egentligen?
Citera
2014-03-13, 10:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aha, så du/(ni män) accepterar att bli betraktade som kukstyrda djur? Trist för er.
Ja, det blir ju lite motsägelsefullt det där ..

Manlig logik a la Flashback;
Vi män är inte alls djur - vi är bara som djur ...
Citera
2014-03-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det blir ju lite motsägelsefullt det där ..

Manlig logik a la Flashback;
Vi män är inte alls djur - vi är bara som djur ...

Klart att vi är djur. Hur tänker du? Är du religiös?
Citera
2014-03-13, 10:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Klart att vi är djur. Hur tänker du? Är du religiös?
Jag tänker att människan är högre stående än ett djur. Även om vi rent biologiskt är ett däggdjur så skiljer man i andra klassicficeringar på människa och djur på grund av bland annat man anser människan mer intelligent, har en högre förmåga att se sammanhang, kunna tänka framåt, socialt osv..

Man kan inte i ena andetaget anse att människan är högre stående, betinga ett högre värde osv .. för att i nästa krypa bakom ursäkten "djur" för att slippa ta ansvar.
Då kan du lika gärna hävda att du skall slippa stå till svars för dina handlingar rättsligt för "vi är alla barn innerst inne" och därmed under femton och inte straffmyndiga eller något annat lika floskligt dumt.

Och nej, jag är inte religiös - jag är människa, vilket är min poäng.
Citera
2014-03-13, 11:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag styrs av sex-behov, mat-behov, sömn-behov, hälso-aspekter, intellektuell stimulans, [ bla bla bla ]
Det kallas att leva.

Du styrs av din "patriarkat"-trans.

Vad är trist egentligen?
Ja, det kallas att leva, men desto större dina möjligheter är desto fler faktorer kan du tillåta dig att styras av. Ju mer ditt livsutrymme krymper desto mer måste du begränsa dessa faktorer till att omfatta det mest livsnödvändiga - och sex och intellektuell stimulans är trots allt sådant som du kan överleva utan, mat och sömn kan du inte leva utan i längden.
Det är skillnad på livsnödvändiga behov och andra.
Citera
2014-03-13, 11:23
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:
Jag tänker att människan är högre stående än ett djur. Även om vi rent biologiskt är ett däggdjur så skiljer man i andra klassicficeringar på människa och djur på grund av bland annat man anser människan mer intelligent, har en högre förmåga att se sammanhang, kunna tänka framåt, socialt osv..

Dina argument är en kvarleva från en svunnen tid. Exempelvis kråkfåglar har samtliga de egenskaper du nämner. Bara uttrycket "högre stående" bevisar att du inte är påläst. Vad ens inbegriper begreppet? Plats i näringskedjan, spridning, antal, teknologi?
Citera
2014-03-13, 13:17
Medlem
Den simpla sanningen är att en hel del män är helt galet kåta och bryr sig inte om särskilt mycket annat än sex. Lägg till lite kvinnoförakt, depression, taskiga sociala färdigheter och låg empati så voila! en "accident waiting to happen" s a s. Men jag tror inte att man behöver vara psykiskt sjuk i egentlig mening för att göra det.

För dessa män är hela deras "raison d'etre" att ligga. Även om det så måste ske mot kvinnans vilja i någon skitig buske och att han riskerar ett flerårigt fängelsestraff. "Doesn't matter, had sex". Det låter väldigt primitivt, det är väldigt primitivt, men det är så sanningen ser ut.
Som det här som skedde igår tex:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ung-kvinna-valdtagen-i-lund/
Citera
2014-03-13, 13:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RupertSheldrake
Dina argument är en kvarleva från en svunnen tid. Exempelvis kråkfåglar har samtliga de egenskaper du nämner. Bara uttrycket "högre stående" bevisar att du inte är påläst. Vad ens inbegriper begreppet? Plats i näringskedjan, spridning, antal, teknologi?
Nej, även om kråkfåglar i viss mån besitter samma egenskaper som människan så uppnår de inte samma nivå som människan på något plan - vilket vi kan se bl a på vår var vi befinner oss i näringskedjan.

Vi är den art som nått längst i utvecklingen på grund av vår unika sammansättning av både kroppsform, högt IQ/intelligens,EQ samt förmågan att samordna/nyttja och utveckla vår egenskaper effektivt på ett sätt som ingen annan djurart lyckats med.
Citera
2014-03-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ja, det kallas att leva, men desto större dina möjligheter är desto fler faktorer kan du tillåta dig att styras av. Ju mer ditt livsutrymme krymper desto mer måste du begränsa dessa faktorer till att omfatta det mest livsnödvändiga - och sex och intellektuell stimulans är trots allt sådant som du kan överleva utan, mat och sömn kan du inte leva utan i längden.
Det är skillnad på livsnödvändiga behov och andra.

Fel. Sex blir det viktigaste. Annars dör mänskligheten.
Citera
2014-03-13, 14:08
Medlem
Citat:

Man kan inte i ena andetaget anse att människan är högre stående, betinga ett högre värde osv .. för att i nästa krypa bakom ursäkten "djur" för att slippa ta ansvar.
Då kan du lika gärna hävda att du skall slippa stå till svars för dina handlingar rättsligt för "vi är alla barn innerst inne" och därmed under femton och inte straffmyndiga eller något annat lika floskligt dumt.

Och nej, jag är inte religiös - jag är människa, vilket är min poäng.

Snarare kan man inte i ena andetaget hävda att män är djur, för att sedan anse att kvinnor skulle vara något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in