2014-01-28, 21:07
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ni har väl inte missat Sonebys ASK-konto? Hysteriskt roligt måste jag säga. www.ask.fm/martinsoneby väl värd en titt om man gillar den typ av humor.
Av frågorna att döma gissar jag att han har skojat om att starta något parti? Eller har han rent av gjort det? Han är ju driftig nog att styra upp en gala, så att registrera ett politiskt parti kanske han också startat på riktigt?

En del skriver så korkade saker att jag blir fundersam på om det är jag som är offer för någon dubbel-ironi. Alla fattar väl att Soneby är ironisk, tänker jag. Men tydligen inte:

"Jävla rasist! Du låter för fan exakt likadan som SD i dina argument. Har du ens tänkt på det? Usch."

"Om du inte sysslar med någon slags svårunderförstårelig skämtning så skulle jag absolut du kalla ditt Stockholmsparti för ett rasist parti. Ty ni gör skillnad på mäniskor."
Mina fetingar.

"Haha lol ingen kommer knappt rösta på ert parti bara intrånga infödda Stockholmare. Så ni kommer inte nå över 4 procent spärren. Hahha det tänkte du inte på va?"
Mina fetingar.
Senast redigerad av roboman 2014-01-28 kl. 21:12.
Citera
2014-01-28, 22:27
Medlem
Jag hoppas innerligt att det är någon som bara trollar, men ... människor ...
Citera
2014-02-02, 11:36
Medlem
jolmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
En del skriver så korkade saker att jag blir fundersam på om det är jag som är offer för någon dubbel-ironi. Alla fattar väl att Soneby är ironisk, tänker jag.

Jag känner mig väldigt säker på att folk bara driver vidare skämtet, de går naturligtvis inte på det.

För övrigt vill jag säga att AMK är en väldigt rolig podcast och en av veckans höjdpunkter för mig. Jag gillar när de spinner in på konstiga spår, som exempelvis när de pratade om "knattefascisterna" för nåt avsnitt sedan
Citera
2014-02-08, 00:09
Medlem
kkurrukks avatar
Jakob Öqvist avsnittet var rätt intressant då det kändes som en enda lång deja vu upplevelse. Allt den människan sade lät som en återgivning av någon annans formuleringar, åsikter och lustigheter. Har det ständiga flödet av andras åsikter som kommit med hans jobb som radiopresentatör gjort honom inkapabel att formulera en egen tanke?
Citera
2014-02-08, 21:00
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
Jakob Öqvist avsnittet var rätt intressant då det kändes som en enda lång deja vu upplevelse. Allt den människan sade lät som en återgivning av någon annans formuleringar, åsikter och lustigheter. Har det ständiga flödet av andras åsikter som kommit med hans jobb som radiopresentatör gjort honom inkapabel att formulera en egen tanke?

Jag tror att din analys ligger väldigt nära sanningen.
Citera
2014-02-10, 12:28
Medlem
Ronilles avatar
Jakob Öqvist är ju tämligen slätstruken bara att han ha fått forum och airtime tillsammans med andra med lite mer karisma har han någon form av status. Ja, jag vet att han har gjort mycket för Stand-upen i Sverigen. Men gamla meriter måste uppdateras...Ska tydligen vara med i veckans TSKNAS också. Lär väl bli liknande tugg där.

Nåväl, även Fritte har skaffat ask (som alla andra dessa jävla komiker verkar göra. Men fine, roligt är det ) www.ask.fm/frittefritzson enjoy!
Citera
2014-02-22, 11:23
Medlem
developer81s avatar
Bra podcast.
De flesta gäster är bra.
Synd att David slutade.
Nisse Hallberg låter som en tecknad "jätte".
Synd att dom ofta äter i podcasten och framkallar det där "äta banan med öppen mun-smasket" direkt i micken så det känns som någon slickar dig på örat när man lyssnar med hörlurar.
David Sundin är favoritgästen.
Citera
2014-02-23, 12:14
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av developer81
Bra podcast.
De flesta gäster är bra.
Synd att David slutade.
Nisse Hallberg låter som en tecknad "jätte".
Synd att dom ofta äter i podcasten och framkallar det där "äta banan med öppen mun-smasket" direkt i micken så det känns som någon slickar dig på örat när man lyssnar med hörlurar.
David Sundin är favoritgästen.

Glöm inte bort dynamiken mellan Martin, Fritte och gästerna.
Citera
2014-02-26, 23:00
Medlem
canadianresourcess avatar
Senaste avsnittet var mycket bra. Gillar nya konstallationen med Nisse och Sundin mer och mer. Nisses "fabel" om älgen som skulle blåsa var riktigt dumt och underhållande. Nästan lite David Druid-varninig på den.

Skönt att Soneby var lite tyst för en gångs skull, gillar honom men han brukar ju snacka mer en dom andra tillsammans i vanliga fall.
Citera
2014-02-28, 14:51
Medlem
Kanonavsnitt denna veckan.

Gick på stan när jag lyssnade på det och kunde till min stora förtjusning och skam inte hålla mig från att gå runt och flina som en idiot åt folk jag mötte. Riktigt ROLIGT avsnitt.
Citera
2014-03-11, 21:31
Medlem
pazeras avatar
Jag tycker det har blivit bättre nu när han NRJ-killen är borta. Viket jag inte trodde det skulle bli.
Sen är det skönt att Martin Soneby slutat snora i varannan mening. Jag hoppas inte han är pollenallergiker.
Citera
2014-03-13, 07:25
Medlem
Ronilles avatar
Jag tycker att AMK är överlägset den skönaste podden just nu. Kombon av Nisse Hallberg, David Sundin och Soneby är lyckad.

Roliga anekdoter, kul snack och det finns någon kemi som tilltalar mig. Till och med min morsa som är 55 + lyssnar och jag vet inte vad det är för måttstock egentligen, men det kanske säger något. Bra är det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in