2014-03-12, 13:15
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askochalm
https://www.facebook.com/marcus.silverbage

Denna invandrare med taget namn får alltså plats på SDs riksdagslista efter att han 2011 valde att bli aktiv. Vad det nu innebär mer faktiskt har jag ingen aning om, men jag tror nog han har rätt pigmentering för att SDs ledning skall lita på honom.

Inte en chans jag röstar SD. Fy fan.
Vad heter han på riktigt då?

Personligen tycker jag att ett fel med listan är att det är så väldigt många färskingar. Jag som fick med 2006 anser mig själv vara för för färskför nån riksdagsplats, men en färsk snubbe från min stad står med på listan...

Känns som att jag själv hade kunnat stå med där om jag jobbat lite på det... + att jag som blind säkert hade blivit inkvoterad.
Citera
2014-03-12, 17:22
Medlem
Hörde just av en bekant att en aftonbladet reporter Lisa Röstlund ringer runt och är jättetrevlig och frågar SD-are för ett reportage. Den jag hörde som blivit uppringd frågade vilka frågor hon hade för intevjun.

Två var det. Först vilka partier SD denne tyckte skulle samarbeta med i EU-parlamentet. Andra frågan var när han gått med i partiet och vilka förhoppningar han hade inför valkonferensen. Många kollegor (i SD då) hade svarat enligt henne.

Han avböjde.

Undrar hur många napp hon får och vad hon lyckas koka ihop?

Lisa Röstlund har en AFA flagga på sitt twitter. och det skall bli spännande att få se hur många sd-are som lättar sitt hjärta för henne?
Citera
2014-03-13, 00:50
Medlem
HerrBormanns avatar
http://www.expressen.se/nyheter/sd-politiker-planerar-intern-kupp-infor-valet/

En alternativ lista, alltså. Splittringen inom SD är total. Pragmatiker som begriper politik, mot foliehattar som bara söker något att hata. Ny Demokrati fixade en mandatperiod. SD ser ut att hålla ut i två, men fler blir det inte.

SD blir inget nytt Dansk Folkeparti eller Fremskrittspartiet. Istället för att internt diskutera hur man tar partiet framåt, lägger man energin internt på falangstrider och meningslösa hårklyverier, som gemene väljare skiter fullständigt i. Bara en idiot tror att det är viktigt för Åke i Hökarängen, 47, om partier kallar sig nationalistiskt eller socialkonservativt.

Partiledningen gjorde vad de kunde, men till slut visade sig andelen rena dårar i partiet vara för stor. Lite förvånande, med tanke på framgångarna under Åkesson, men när man ser hur många rena dårar det är som skriver i SD-trådarna här, borde man egentligen ha kunnat räkna ut det.

Lär dröja 20 år innan vi får ett invandringskritiskt parti i Riksdagen efter att SD åkt ut i valet 2018.
Citera
2014-03-13, 00:51
Medlem
8711s avatar
Alternativ lista inför Sverigedemokraternas valkonferens

http://nyheteridag.se/alternativ-lista-infor-sverigedemokraternas-valkonferens/

Citat:
Det arbetas med en alternativ lista till valkonferensen, berättar en källa i Sverigedemokraterna som vill vara anonym.

Valberedningen i Sverigedemokraterna offentliggjorde nyligen en lista på riksdagskandidater till höstens val. Till helgen förväntas listan röstas igenom på en valkonferens. Nu kan Nyheter Idag avslöja att enligt flera källor i Sverigedemokraterna är en alternativ lista framtagen av en intern opposition i partiet.

En av skillnaderna är att Fredrik Eriksson från Partille väntas flyttas upp på en högre placering än den han redan har i valberedningens förslag. Eriksson har tidigare suttit i partistyrelsen för Sverigedemokraterna.

- Det pågår ett arbete med att förankra den alternativa listan i så många distrikt som möjligt, berättar en källa inom Sverigedemokraterna som vill vara anonym.

Expressen:

Citat:
Expressen.se kan berätta att nya namn på den alternativa listan är SDU-ledaren Gustav Kasselstrand och den kontroversielle SD-ledamoten Thoralf Alfsson.

– Ja, det är korrekt. Man har lagt till Gustav Kasselstrand och Thoralf Alfsson på listan som har cirkulerat, säger en riksdagsledamot i SD.

Gustav Kasselstrand och Thoralf Alfsson på den nya alternativa listan! Även en person vid namn Fredrik Eriksson från Partille som flyttats upp till en högre plats på den alternativa listan. Det kan även finnas fler personer som flyttas upp på högre placeringar på den alternativa listan.
Senast redigerad av 8711 2014-03-13 kl. 00:58.
Citera
2014-03-13, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
En som ser förjävlig ut är Sven Olof Sällström, ser ut som en riktig grobian men det spelar ju ingen roll. Att folk ser olika ut och har olika stilar visar ju bara att det är en del av det vanlliga folket. Vore bara töntigt om alla var små välkammade oc slätrakade gossar, och falskt.

Överdriver du inte nu? Jag tycker han snarare kan placeras in i "mysfarbror"-facket. Hur Linus Bylund ser ut är hans minsta problem då man alltid kan ändra på sin stil. Det är lite svårare dock om man är ett rejält stolpskott, inte lika enkelt.
Citera
2014-03-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Alternativ lista inför Sverigedemokraternas valkonferens

http://nyheteridag.se/alternativ-lista-infor-sverigedemokraternas-valkonferens/

Expressen:

Gustav Kasselstrand och Thoralf Alfsson på den nya alternativa listan! Även en person vid namn Fredrik Eriksson från Partille som flyttats upp till en högre plats på den alternativa listan. Det kan även finnas fler personer som flyttas upp på högre placeringar på den alternativa listan.

Hur säkert är det att det blir denna lista i slutändan då? Väldigt intressant dock. Det måste uppstått ett rejält missnöje inom SD. Jag kan inte se någon annan förklaring än det.
Citera
2014-03-13, 01:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Hur säkert är det att det blir denna lista i slutändan då? Väldigt intressant dock. Det måste uppstått ett rejält missnöje inom SD. Jag kan inte se någon annan förklaring än det.

Alla som ska delta har fri nomineringsrätt. Så om du skulle delta skulle du kunna gjort samma sak. Så det kan man inte avgöra hur många som har skapat och som står bakom den här alternativa listan. Några stycken antagligen. Plus att som det står försöker man förankra den alternativa listan hos så många som möjligt inför helgens, 15-16 mars, valkonferens i Stockholm. Där ska riksdagslistan klubbas, eu-vals-strategier och valstrategier tas fram.

Från expressen:

Citat:
– Ja, det är väl inte så märkligt om man vill föreslå andra personer. Det är fri nomineringsrätt. Är man inte nöjd med valberedningens förslag kan man ju avslå det. Det är den möjligheten som finns, säger Martin Kinnunen, pressansvarig i Sverigedemokraterna.
Senast redigerad av 8711 2014-03-13 kl. 01:07.
Citera
2014-03-13, 02:48
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Hörde just av en bekant att en aftonbladet reporter Lisa Röstlund ringer runt och är jättetrevlig och frågar SD-are för ett reportage. Den jag hörde som blivit uppringd frågade vilka frågor hon hade för intevjun.

Två var det. Först vilka partier SD denne tyckte skulle samarbeta med i EU-parlamentet. Andra frågan var när han gått med i partiet och vilka förhoppningar han hade inför valkonferensen. Många kollegor (i SD då) hade svarat enligt henne.
Hon är inte ensam.
https://twitter.com/kajsanorell/status/443807905452929024
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
http://www.expressen.se/nyheter/sd-p...p-infor-valet/

En alternativ lista, alltså. Splittringen inom SD är total. Pragmatiker som begriper politik, mot foliehattar som bara söker något att hata. Ny Demokrati fixade en mandatperiod. SD ser ut att hålla ut i två, men fler blir det inte.
Nej, precis tvärtom. Om partimedlemmarna lyckas köra över Åkesson i den här frågan så visar det att SD är ett riktigt, demokratiskt parti som man kan överväga att rösta på.
Citera
2014-03-13, 02:59
Medlem
Menveds avatar
Även Avpixlat skriver om den alternativa listan och man formulerar sig så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Avpixlat
Det har dessutom rests kritik mot att tre personer som sitter kvar i valberedningen har föreslagit sig själva till valbar plats på riksdagslistan, något som inte är direkt regelvidrigt men i de flesta partier anses olämpligt och knappast förekommer. Det normala är att en sådan person som blir föreslagen och accepterar avgår från valberedningen med omedelbar verkan.
Den sverigevänliga rörelsen håller på att bli vuxen. Sveriges minst demokratiska och minst seriösa parti håller på att bli demokratiskt och seriöst.
Citera
2014-03-13, 06:54
Medlem
Vet inte men man kan väll ha 2 separata listor på samma parti vid som sen räknas ihopp liknande att kryssa på en speciel kandidat i valet eller?
Citera
2014-03-13, 09:52
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Vet inte men man kan väll ha 2 separata listor på samma parti vid som sen räknas ihopp liknande att kryssa på en speciel kandidat i valet eller?

Det kan man, men i nuläget finns det inget som tyder på att partiet centralt har valt den lösningen. Jag trodde först att man kanske skulle göra så, men jag hade nog fel.
Citera
2014-03-13, 10:37
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hon är inte ensam.
https://twitter.com/kajsanorell/status/443807905452929024

Nej, precis tvärtom. Om partimedlemmarna lyckas köra över Åkesson i den här frågan så visar det att SD är ett riktigt, demokratiskt parti som man kan överväga att rösta på.

Så kan man säkert se det, att SD då blir ett "riktigt, demokratiskt parti" utanför Riksdagen, som förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in