2014-03-12, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Räcker "troligt"? Jag tror jag har hört något om "rimligt tvivel".

Jag tog bort troligt. De handlade bensin ihop, det är bevisat och erkänt - en mängd som stämmer bra för att tutta eld på ett fordon.

Jag tycker det räcker för att bevisa att alla var insatta i att bränna bilen. Man bränner ingen bil om det inte var spår i den . Man köper inte bensin ihop om man vill hålla en utanför.

Till detta skall läggas att de åtalade vare sig har samma historier och ändrar på dessa. Det är uppenbart efterhandskonstruktioner som inte kan sättas tilltro till.

Gemensamt & i samförstånd utan rimligt tvivel i mina öron...vi får se hur HR resonerar men har inget nytt tillkommit i den delen så ändrar man inte på TRs tolkning?
Citera
2014-03-12, 13:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag tog bort troligt. De handlade bensin ihop, det är bevisat och erkänt - en mängd som stämmer bra för att tutta eld på ett fordon.

Jag tycker det räcker för att bevisa att alla var insatta i att bränna bilen. Man bränner ingen bil om det inte var spår i den . Man köper inte bensin ihop om man vill hålla en utanför.

Till detta skall läggas att de åtalade vare sig har samma historier och ändrar på dessa. Det är uppenbart efterhandskonstruktioner som inte kan sättas tilltro till.

Gemensamt & i samförstånd utan rimligt tvivel i mina öron...vi får se hur HR resonerar men har inget nytt tillkommit i den delen så ändrar man inte på TRs tolkning?
Enligt DB var bensinen på väg att ta slut, så de köpte tio liter. Är det orimligt?
Citera
2014-03-12, 14:11
Medlem
Citat:
Enligt DB var bensinen på väg att ta slut, så de köpte tio liter. Är det orimligt?

Ja näst intill så får jag en känsla av orimlighet att DB inte vet något om vad som hänt den kvällen. Dels med tanke på VAD som faktiskt hänt och dels med tanke på VAD han faktiskt DÖMTS för.
Men för all del.. Du kanske har rätt å han går fri.
Citera
2014-03-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Ja näst intill så får jag en känsla av orimlighet att DB inte vet något om vad som hänt den kvällen. Dels med tanke på VAD som faktiskt hänt och dels med tanke på VAD han faktiskt DÖMTS för.
Men för all del.. Du kanske har rätt å han går fri.
Däremot kan ju bensinen för all del också varit slut....... Men fortfarande väldigt orimligt att han inte fattade/vet något av vad som hände den kvällen/natten osv.
Citera
2014-03-12, 14:36
Medlem
Citat:

Brukar du också hälla 10 liter soppa i bakluckan när den håller på att ta slut?
Citera
2014-03-12, 15:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Brukar du också hälla 10 liter soppa i bakluckan när den håller på att ta slut?
Nej, det brukar jag inte, men vad har det med saken att göra?
Citera
2014-03-12, 15:29
Bannlyst
Citat:

Det är orimligt att ändra sin historia stup i kvarten om färdväg och bensin. Först har han soppatorsk på vägen hem & lampan tänds:
Citat:
Varför tankade ni just då?
Det var dåligt med bensin, det lyser på mätaren
Varför just där?
Vi kör ju den vägen och då ligger macken den vägen, det är en tankstation precis där vid
gamla vägen. Det ligger lite lantligt om man säger så. Hade jag inte tankat hade jag fått
bensinstopp.
Finns det ingen mack närmare där ni mötte Andreas?
Det finns ju liksom en Jetmack. Men jag tänkte inte att jag hade dåligt med bensin förrän
lampan tändes.
Har man såna bilar tankar man sällan full tank. Så jag vill skylla på slumpen
att vi tanka just där.

För att sedan ändra till vägen dit - ja redan när han åker hemifrån:
Citat:
UA: jag skall inte föregå, för jag vet ju vägen här och det är ju du som skall beskriva…jag
vet ju att ni åker och tankar här sedermera…kan du berätta var någonstans du
upptäckte att ni behövde tanka ?
DB: jaa det var väl redan när vi åkte från Grästorp…första jag tänkte undrade hur
mycket bensin jag har på bilen, för jag har som sagt…tankar ju väldigt
sporadiskt…tio liter…fem liter…femton liter…det är ju väldigt olika

Det brukar sägas att ljuga är svårt för man måste komma ihåg all man sagt.
DB kommer inte ihåg...rätten tror som jag att DB ljuger om syftet med bensinen.
Citera
2014-03-12, 15:37
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
"golare får inga polare" tror jag knappast gäller då en man mördar en ung tvåbarnsmamma. Det finns liksom ingen heder i den handlingen. Jag kan tänka mig att det gäller mer rån, småkriminella saker och kanske narkotikabrott. Spekulerar nu men med tanke på hur illa detta dåd är så tror jag knappast att man behöver vara orolig för att gola ner Moroten. Moroten ska nog vara glad att sitta inlåst skulle jag tro. Han har nog inga polare trots att han kniper käft.

Låt säga att DB och FH inte hade en susning om vad som skedde just då det hände. Men ganska snabbt borde dom fatta, när Idas barn hittas ensam i en nedblodad lgh och det dagen efter Morot isåfall (om vi ska gå på den teorin) ska ha bett om hjälp av DB och FH.. Då borde dom sannerligen ha informerat polisen per omgående om det.

Tror inte dom har så många polare alls nu. Varken Moroten eller DB eller FH.

Den första fetingen - det tycker inte jag heller, men det kanske de gör?

Den andra fetingen - tror inte ens att de är vänner med varandra längre, ens på facebook. Eller åtminstone är varken DB eller FH vän med Morot.
Citera
2014-03-12, 15:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är orimligt att ändra sin historia stup i kvarten om färdväg och bensin. Först har han soppatorsk på vägen hem & lampan tänds:

För att sedan ändra till vägen dit - ja redan när han åker hemifrån:

Det brukar sägas att ljuga är svårt för man måste komma ihåg all man sagt.
DB kommer inte ihåg...rätten tror som jag att DB ljuger om syftet med bensinen.
Han är medveten om att han har ont om bensin på väg till Trollhättan, och lampan tänds på tillbakavägen.
Citera
2014-03-12, 16:06
Bannlyst
Citat:
Han är medveten om att han har ont om bensin på väg till Trollhättan, och lampan tänds på tillbakavägen.

Citat:
Finns det ingen mack närmare där ni mötte Andreas?
Det finns ju liksom en Jetmack. Men jag tänkte inte att jag hade dåligt med bensin förrän
lampan tändes.

Jag tror som rätten. DB ljuger som häst travar. Därför ändrar han sig.
10,1l. Precis vad som får plats i en 10l. dunk...
Citera
2014-03-12, 16:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Den första fetingen - det tycker inte jag heller, men det kanske de gör?

Den andra fetingen - tror inte ens att de är vänner med varandra längre, ens på facebook. Eller åtminstone är varken DB eller FH vän med Morot.

Det fetade. Det rimmar ju illa med att dom inte är vänner med Moroten längre då på facebook. Då slutade dom vara polare trots att dom inte var några golare.
Det kan alltså inte varit så viktigt för dom att Moroten åkte in, min gissning är att DB och FH är dom som tagit bort Moroten på ansiktsboken.

Då undrar jag om det kan vara så att dom tiger för att skydda sig själva, samt att dom tagit bort Moroten som vän på fejjan för att folk utåt ska tro att dom tar avstånd för det som Moroten gjort.

Jag tror att dom är inblandade på ett eller annat sätt.
Citera
2014-03-12, 16:59
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det fetade. Det rimmar ju illa med att dom inte är vänner med Moroten längre då på facebook. Då slutade dom vara polare trots att dom inte var några golare.
Det kan alltså inte varit så viktigt för dom att Moroten åkte in, min gissning är att DB och FH är dom som tagit bort Moroten på ansiktsboken.

Då undrar jag om det kan vara så att dom tiger för att skydda sig själva, samt att dom tagit bort Moroten som vän på fejjan för att folk utåt ska tro att dom tar avstånd för det som Moroten gjort.

Jag tror att dom är inblandade på ett eller annat sätt.

Hahaha, ja det stämmer ju!
Inte fasen vet jag hur/om de tänker eller fungerar.
Jag TROR också att de är inblandade djupare än de vill ge sken av. Men jag tycker inte att man kan dömas för någonting som andra tror eller "vet", jag tycker att man måste ha några bevis. O enligt vad jag har läst i FUP o i domen så har de ingenting på åtminstone DB, bortsett från att han befunnit sig i Thättan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in