2014-03-12, 13:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller varför skulle de? Det finns ju väldigt många som gillar stuvad lever och ärtsoppa - och andra som avskyr det.

Därför att alla kvinnor som lever på ett visst sätt till exempel västerländska medel klass kvinnor har samma förhållande till män.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att man köper/lånar/läser en bok eller aktivt ser på porr gör inte att man är ett representativt urval - precis tvärtom faktiskt.

Titta på den här studien,

Citat:
Abstract

This study evaluated the rape fantasies of female undergraduates (N = 355) using a fantasy checklist that reflected the legal definition of rape and a sexual fantasy log that included systematic prompts and self-ratings. Results indicated that 62% of women have had a rape fantasy, which is somewhat higher than previous estimates. For women who have had rape fantasies, the median frequency of these fantasies was about 4 times per year, with 14% of participants reporting that they had rape fantasies at least once a week. In contrast to previous research, which suggested that rape fantasies were either entirely aversive or entirely erotic, rape fantasies were found to exist on an erotic-aversive continuum, with 9% completely aversive, 45% completely erotic, and 46% both erotic and aversive.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19085605

Siffran är högre i verkligheten eftersom många kvinnor ljuger.
Citera
2014-03-12, 13:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Det du nämner är ju Sveriges avskräde. Kvinnor som dom blev förut steriliserade. Har inte så mycket mer att tillägga än att efterblivna kvinnor som ingen vill ha tar vad dom får.

Men de här böckerna är så populära att det finns minst 2 bok series på temat. Det betyder att väldigt många kvinnor läser dem.
Citera
2014-03-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vill du sitta på kontor eller gå ut i krig? Män är evolutionärt utvecklade för krig. Om de inte får krig mår de inte bra.

Jag mår bra utan att gå ut i krig.
Citera
2014-03-12, 13:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag mår bra utan att gå ut i krig.

Då är det troligen något fel på dig.
Citera
2014-03-12, 13:44
Medlem
Citat:
Men de här böckerna är så populära att det finns minst 2 bok series på temat. Det betyder att väldigt många kvinnor läser dem.
Hur många böcker har sålts jämfört med t.ex. 50 shades of gray?
Citera
2014-03-12, 13:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Hur många böcker har sålts jämfört med t.ex. 50 shades of gray?

Titta här, https://www.goodreads.com/series/69087-desert-brides , https://www.goodreads.com/series/60871-sons-of-the-desert du kan se att det finns typ 10 böcker i varje serie och varje bok finns på typ 10 språk/editions baserat på det kan vi anta att det sålts ganska många. Annars kan du kolla upp dem på Amazon och se hur många kvinnor som recenserat dem.
Senast redigerad av Babianen 2014-03-12 kl. 14:08.
Citera
2014-03-12, 13:49
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Orkar inte riktigt ta mig igenom den där texten.
Och nej, tror inte porr som ensam företeelse orsakar sexuella övergrepp.
Däremot kan jag tänka mig att om man isolerar sig med porr som enda "kommunikation" till det andra könet så blir man nog lite snedvriden i skallen och tror att tjejerna i porren är "normala" och att de sexuella akterna i porr är "normalt". Vilket i sig nog kan leda till situationer där övergrepp kan ske.
Porren förvrider ju för övrigt båda könens beteende inte att förglömma.

Du orkar inte ta dig igenom texten, men du orkar författa din egen spontana uppfattning om frågan, som går tvärtemot de vetenskapliga undersökningarna som presenterades i texten du inte orkade läsa. Bra där.
Citera
2014-03-12, 13:51
Medlem
Citat:
Titta här, https://www.goodreads.com/series/69087-desert-brides , https://www.goodreads.com/series/60871-sons-of-the-desert du kan se att det finns typ 10 böcker i varje serie och varje bok finns på typ 10 språk/editions baserat på det kan vi anta att det sålts ganska många. Annars kan du kolla upp dem på Amazon och se hur mågna kvinnor som recenserat dem.
Man kan anta att dom inte har sålt särskilt många alls. Framförallt inte jämfört med den sorts tantporr jag redan nämnt. Mannen ska vara vit överklass.
Citera
2014-03-12, 14:01
Medlem
Citat:
Då är det troligen något fel på dig.

Ja troligen, mig och många andra. Miljontals andra. Kanske miljardtals andra som gärna slipper gå ut i krig.
Citera
2014-03-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ja troligen, mig och många andra. Miljontals andra. Kanske miljardtals andra som gärna slipper gå ut i krig.

Nej, kom igen nu. Låt oss kriga lite. Danskarna brukar traditionellt sett vara fin motion, innan man går på ryssarna.
Citera
2014-03-12, 14:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Därför att alla kvinnor som lever på ett visst sätt till exempel västerländska medel klass kvinnor har samma förhållande till män.

Titta på den här studien,

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19085605

Siffran är högre i verkligheten eftersom många kvinnor ljuger.
Studien pratar om fantasier - inte sexuell preferens - hos en icke-representativ grupp för alla kvinnor.
Citera
2014-03-12, 14:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Du orkar inte ta dig igenom texten, men du orkar författa din egen spontana uppfattning om frågan, som går tvärtemot de vetenskapliga undersökningarna som presenterades i texten du inte orkade läsa. Bra där.
Fast det finns väl faktiskt ingen regel alls som säger att en personlig uppfattning/åsikt behöver ha något vetenskapligt stöd på något sätt. Så oavsett om hen nu har vetenskapligt stöd eller inte för sin uppfattning så förstår jag inte relevansen i det fetade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in