Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
Ytterligare ett starkt och tydligt indicium som tyder på att AN är inblandad.
Vad jag tror hände den 4 maj:
Jag tror att känslorna gick överstyr för AN när hon fick reda på att (antagligen genom att kolla MBs sms till VB) att MB skulle åka och möta upp och köra hem VB- när MB har ljugit och sagt att han ska göra ett annat ärende. AN följde med MB i bilen.. kanske hon gömde sig i baksätet och överraskade VB med våld bakifrån när hon hade satt sig i framsätet. Färden fortsatte i riktning mot sushirestaurangen där de alla tre skulle "snacka" och reda ut situationen en gång för alla. MB och VB står och snackar vid restaurangbaren, VB gråter och skriker, MB vill trösta men vet att det inte går eftersom AN är närvarande..
AN går och hämtar en kniv i restaurangköket för hon kan inte behärska sig.. hon springer fram och hugger VB.. blodet sprutar.. MB inser att VB kommer att gå en plågsam död till mötes så han rycker kniven från AN och ser till så att lidandet snabbt tar slut för VB- genom att utfärda de direkt dödande huggen.
Styckningen av kroppsdelarna sker mha andra knivar/redskap på diskbänken för att senare packeteras och kylas ned.
Ok då fick jag din version. Tack. Då undrar jag:
Varför hörde inte VB av sig till mamman som hon bestämt mattid med
Det var väl ingen kniv VB höggs med
Varför skulle VB styckas om de ändå var vid bilen
Är det en självklarhet att man mördar den person som partnern är otrogen med
Sen undrar jag vad du tycker om alla omständigheter kring KJ. Finns det en naturlig förklaring enligt dig kring dessa? Beskriv gärna.
Slutligen undrar jag om du förutsättningslöst vill spåna efter GM och omständigheter kring VB-fallet eller om du från början har bestämt dig för MB som GM där du sedan selektivt letar efter indicier som stödjer detta grundantagande?