2014-03-11, 08:59
Medlem
Var det inte WL som KJ mamma hade kommit på letandes frenetisk igenom KJ grejer utan att bry sig om henne eller svara henne? Och som KJ mamma kände paa sig att han inte ville KJ väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
jo du har rätt.... Det var även WL som tog KJs bil. WL har även haft telefon kontakt med MB dagarna runt den 4 maj...

Vet vi om ME och WL känner varandra?
Citera
2014-03-11, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
jo du har rätt.... Det var även WL som tog KJs bil. WL har även haft telefon kontakt med MB dagarna runt den 4 maj...

Ja det är märkligt!
Säger det igen.
Polisen kan inte ha kollat om WL uppgifter i polisförhöret stämmer, angående vad han gjorde efter försvinnandet/mordet.
Då hade det med all sannolikhet visat sig att det inte stämmer. Tror att det kan bidra till lösningen.
Citera
2014-03-11, 09:38
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Nä det är nog inte direkt kollat. Jag tycker det är mycket intressant, han har vittnen vilka hjälpte någon som fastnat, Men sen, vad hände sen
Vad jag undrar är
-Hur påverkbar Är KJ av sina vänner? Är det uppgjort att just KJ skulle bli misstänkt och "ta smällen", därav benen i huset. Konstruerat mord av fler inblandade.
Vännerna vittnar även exakt samma story ordagrant om den 4 maj. En klockren uppgjord story dem emellan.
Alla utom en vittnar om att det finns en bokhylla i lgh.
Alla utom en hävdar att han har två sängar.

Som sagt, KJ är skyldig till mordet, men vilka andra var med?

Att de återger samma sak om KJ:s förehavanden den 4 maj förklaras väl enklast med att han sa just detta till sina vänner? Givetvis har de också träffats och pratat om saken både innan och efter KJ greps, men det betyder ju inte nödvändigtvis att de kokat ihop en falsk berättelse.

Vilket/vilka vittnen (förutom pappan) sa att sängen och hyllan var borta förresten?

Och när vi är inne på vänkretsen vill jag ta upp en detalj i polisspaningen: Vem i röd jacka besökte KJ på kvällen den 10 och stannar en dryg kvart? (FUP s. 491) WL ringer en kort stund innan så han är en kandidat. Annars har jag inget minne av att nån tar upp detta i förhör.
Citera
2014-03-11, 10:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Även människor med personlighetsstörningar kan behöva vård. Han är även funktionshindrad och behöver stöd och omvårdnad. Inget jönseri, snarare strikt uppfostran och för att lära sig vad konsekvenser av sitt agerande kan innebär. Och att leva utan skyddslina, vad det vill säga. Detta kallar jag vård.
Jag försvarar honom inte. Han är skyldig och ska ha sitt straff. Under tiden bör han lära sig anpassa sig till livet och verkligheten för att minimera risken att detta händer igen.

Jag misstänker att KJ inte är så funktionsnedsatt som han vill ge sken av att vara, och verkligheten kommer han att få anpassa sig till under många och långa år på kåken.

Nej, det här kommer Johansson inte att upprepa igen - dels har han gjort sitt i den vägen och det tror jag räcker för honom, dels kommer han inte att få något tillfälle till detta. Jag tror att KJ kommer att sitta inlåst för all framtid, det är nog bäst både för honom själv och för samhället.
Citera
2014-03-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ytterligare ett starkt och tydligt indicium som tyder på att AN är inblandad.

Vad jag tror hände den 4 maj:
Jag tror att känslorna gick överstyr för AN när hon fick reda på att (antagligen genom att kolla MBs sms till VB) att MB skulle åka och möta upp och köra hem VB- när MB har ljugit och sagt att han ska göra ett annat ärende. AN följde med MB i bilen.. kanske hon gömde sig i baksätet och överraskade VB med våld bakifrån när hon hade satt sig i framsätet. Färden fortsatte i riktning mot sushirestaurangen där de alla tre skulle "snacka" och reda ut situationen en gång för alla. MB och VB står och snackar vid restaurangbaren, VB gråter och skriker, MB vill trösta men vet att det inte går eftersom AN är närvarande..

AN går och hämtar en kniv i restaurangköket för hon kan inte behärska sig.. hon springer fram och hugger VB.. blodet sprutar.. MB inser att VB kommer att gå en plågsam död till mötes så han rycker kniven från AN och ser till så att lidandet snabbt tar slut för VB- genom att utfärda de direkt dödande huggen.

Styckningen av kroppsdelarna sker mha andra knivar/redskap på diskbänken för att senare packeteras och kylas ned.

Ok då fick jag din version. Tack. Då undrar jag:

Varför hörde inte VB av sig till mamman som hon bestämt mattid med
Det var väl ingen kniv VB höggs med
Varför skulle VB styckas om de ändå var vid bilen
Är det en självklarhet att man mördar den person som partnern är otrogen med

Sen undrar jag vad du tycker om alla omständigheter kring KJ. Finns det en naturlig förklaring enligt dig kring dessa? Beskriv gärna.

Slutligen undrar jag om du förutsättningslöst vill spåna efter GM och omständigheter kring VB-fallet eller om du från början har bestämt dig för MB som GM där du sedan selektivt letar efter indicier som stödjer detta grundantagande?
Citera
2014-03-11, 11:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

[...]

.. Nu har ju KJ fått Sveriges "bästa" advokat enligt omröstning i magasinet Legally Yours. Advokaten som bla företrätt Schibbye, företräder och har ordnat resning för TQ, advokaten som företräder Assange. Advokaten som är "the one and only", advokaten som aldrig ger upp ett mål.

Självfallet har advokat Olsson en strategi i det här, han kommer inte att veva igång resegrammofonen och lägga på samma platta som Bo Forssberg körde i tingsrätten, det vore fruktlöst. Gissar att TO kommer att röra om i grytan och att han inte kommer tillåta KJ att sitta oengagerad och rita snögubbar. KJ:s chans att förbättra oddset är att berätta, erkänna griftefridsbott men bestrida övriga åtalspunkter. Tror TO och KJ har snackat ihop sig om det, allt annat vore förvånande enligt min mening. Men vi får se.
Citera
2014-03-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10Lynx
Ok då fick jag din version. Tack. Då undrar jag:

Varför hörde inte VB av sig till mamman som hon bestämt mattid med
Det var väl ingen kniv VB höggs med
Varför skulle VB styckas om de ändå var vid bilen
Är det en självklarhet att man mördar den person som partnern är otrogen med

Sen undrar jag vad du tycker om alla omständigheter kring KJ. Finns det en naturlig förklaring enligt dig kring dessa? Beskriv gärna.

Slutligen undrar jag om du förutsättningslöst vill spåna efter GM och omständigheter kring VB-fallet eller om du från början har bestämt dig för MB som GM där du sedan selektivt letar efter indicier som stödjer detta grundantagande?

Jag kan säga dig att efter den 4 maj i våras efter att ha satt mig in i fallet trodde jag direkt att AN/MB var GM. Därefter(juli- september) trodde jag också att KJ var den skyldige MEN nu idag när jag vet så mycket mer betvivlar jag det starkt och hävdar att det finns mycket mer indicier som stärker misstankarna om AN/MBs delaktighet!!

Läs gärna mina tidigare inlägg..
Citera
2014-03-11, 11:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, varför det ? KJ är inte sjuk, han är personlighetsstörd.

Trådsanning, skapad av dig. Vid den stora psykiatriska undersökningen fann man vare sig sjukdomar eller personlighetsstörningar.
Citera
2014-03-11, 12:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den spekulationen har jag sett förut i tråden. Javisst ja, det var ju jag som hade den för några sidor sedan. Måste ju vara riktigt.

Hon hade ju hotat andra med gravidtricket innan.
Ja eller hotata anmäla att hon blivit våldtagen. Utpressning Se facebook-konversation med en L*rs Johan**on sid. 1046-1049
Denne LJ skulle mycket väl kunnat bygga upp ett hat mot henne, slutade i Karaten, hon fick hans busskort, trots det kom hon med -Ge mig 1000 kr annars anmäler jag dig. Jag var oskuld. Vilken jävla lögn!

Hur många mer råkade ut för denna manipulation av VB? Det verkar vara en vanlig lögn till killarna - att hon var oskuld. Kanske även att hon skulle anmäla flera.

(1000 skulle det vara och inte 100 kr som jag skrev från början... hahahaha)
Senast redigerad av yoloits 2014-03-11 kl. 12:09.
Citera
2014-03-11, 12:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Trådsanning, skapad av dig. Vid den stora psykiatriska undersökningen fann man vare sig sjukdomar eller personlighetsstörningar.

KJ avviker inte från normen ? Mainstream personality ?
Citera
2014-03-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ avviker inte från normen ? Mainstream personality ?

Det enda du och vi andra vet är att KJ har ADD och Aspergers syndrom samt att han inte har en allvarlig psykisk störning i rättslig mening. Allt annat är hittepå.
Citera
2014-03-11, 12:19
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag vet inte vad jag tror riktigt längre. Jag förstår inte hur han skulle kunna ha utfört detta helt själv. Jag förstår inte heller hur RPU-resultatet blev som det blev. Han behöver vård
Men så pluttinuttigt då!
Han behöver inte någon vård!!!!!!!!!!!! Han behöver bli straffad och få uppleva ett helvete i fängelse så att han vet och förstår till 200 procent vad han gjort VB! Sluta ljug för dig själv och var inte sån KJ-kramare! Han har mördat och styckat en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in