Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
Vad säger ni med foliehattar nu då? (Ni vet själva vilka ni är). Ni som har tyckt att Forssberg varit för passiv och oengagerad. Nu har ju KJ fått Sveriges "bästa" advokat enligt omröstning i magasinet Legally Yours. Advokaten som bla företrätt Schibbye, företräder och har ordnat resning för TQ, advokaten som företräder Assange. Advokaten som är "the one and only", advokaten som aldrig ger upp ett mål. Advokaten som reser till Umeå för att äta popcorn och titta på video i tre dagar. Advokaten som skall vända hela målet genom sin plädering (för något annat bidrar han ju inte med)..
En uppmankng. Glöm inte att panta tomburkar för det lär gå en del aluminium i denna tråd.
Var får du denna uppfattning ifrån, att Forssberg varit passiv och oengagerad, det kan jag undra.
Tråden överlag kan ju inte vara din källa för slår man i sökmotorn "passiv och oengagerad"
så kommer endast ditt inlägg upp.
Tvärtom är ju vad han varit, allderles för engagerad och dresserad av sin klient, han har väl uttryckt
sig tydligt och klart att han och KJ har "en kemi" sinsemellan alltför ofta.
Forssbergs har absolut inte hållit på sin integritet vilket känns fruktansvärt oprofessionellt
och där är nog orsakerna till att hans advokatinsatser inte uppskattas.
Att Olsson sen uttalat sig i media om Forssberg insatser får man väl ta med en nypa salt,
yrkesetiken och den "goda advokatseden" väger nog tyngre för Olsson än att berätta för NSD;s
reportrar desto mer vad han tycker om sin klients förra advokat kan jag tänka mig.
Olssons sätt att uttrycka sig i media visar att han är rutinerad och har mediavana men framförallt
känns det som han har integritet. Här i tråden verkar Olssons svala uttalanden tolkas
som att han tror sin klient är skyldigare än synden, bättre att vara sval och professionell
än för engagerad och emotionell som Forssberg tyvärr var kan jag tycka.