2014-03-11, 20:39
Moderator
OYs avatar
Ett par händer men också en höftkula saknas. Anledningen till att händerna saknas har det debatterats flitigt kring, DNA, souvenir, utrymmesskäl m.m., men om höftkulan har det pratats desto mindre. Varför saknas den, och vad kan det tyda på?

Kanske kan den saknade höftkulan leda oss in på omständigheter kring styckningen. Gjorde KJ det själv, var det i bostaden, tidsbrist, gott om tid osv.

En mycket trolig styckningsplats kanske kan bli resultatet om vi tänker till, eller?

Det bör finnas ett skäl till varför höftkulan saknas tycker jag.
Citera
2014-03-11, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Vad säger ni med foliehattar nu då? (Ni vet själva vilka ni är). Ni som har tyckt att Forssberg varit för passiv och oengagerad. Nu har ju KJ fått Sveriges "bästa" advokat enligt omröstning i magasinet Legally Yours. Advokaten som bla företrätt Schibbye, företräder och har ordnat resning för TQ, advokaten som företräder Assange. Advokaten som är "the one and only", advokaten som aldrig ger upp ett mål. Advokaten som reser till Umeå för att äta popcorn och titta på video i tre dagar. Advokaten som skall vända hela målet genom sin plädering (för något annat bidrar han ju inte med)..
En uppmankng. Glöm inte att panta tomburkar för det lär gå en del aluminium i denna tråd.

Var får du denna uppfattning ifrån, att Forssberg varit passiv och oengagerad, det kan jag undra.
Tråden överlag kan ju inte vara din källa för slår man i sökmotorn "passiv och oengagerad"
så kommer endast ditt inlägg upp.

Tvärtom är ju vad han varit, allderles för engagerad och dresserad av sin klient, han har väl uttryckt
sig tydligt och klart att han och KJ har "en kemi" sinsemellan alltför ofta.
Forssbergs har absolut inte hållit på sin integritet vilket känns fruktansvärt oprofessionellt
och där är nog orsakerna till att hans advokatinsatser inte uppskattas.

Att Olsson sen uttalat sig i media om Forssberg insatser får man väl ta med en nypa salt,
yrkesetiken och den "goda advokatseden" väger nog tyngre för Olsson än att berätta för NSD;s
reportrar desto mer vad han tycker om sin klients förra advokat kan jag tänka mig.
Olssons sätt att uttrycka sig i media visar att han är rutinerad och har mediavana men framförallt
känns det som han har integritet. Här i tråden verkar Olssons svala uttalanden tolkas
som att han tror sin klient är skyldigare än synden, bättre att vara sval och professionell
än för engagerad och emotionell som Forssberg tyvärr var kan jag tycka.
Citera
2014-03-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det låter som om du vill ha uppgifter som kan avslöja mig och mitt sällskap. Verifiering av min vistelse i Boden behövs inte.

Ja, precis som du som dagligen efterfrågar i dina poster.. källa mm. Nu är din sanningshalt på prövning Q, har du varit där, har du tagit fotona, vem var med dig som kan verifiera.. Källa som du så snabbt frågar en postare.. vad är din källa.. bevisa
Citera
2014-03-11, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja, precis som du som dagligen efterfrågar i dina poster.. källa mm. Nu är din sanningshalt på prövning Q, har du varit där, har du tagit fotona, vem var med dig som kan verifiera.. Källa som du så snabbt frågar en postare.. vad är din källa.. bevisa
Här anger jag källan, det är jag. Jag bevisar ingenting genom att uppge tidpunkt för mina iakttagelser. Jag bryr mig inte om ifall du tror mig eller inte, beskrivningen av värnet och promenaden söder om Åberget finns där. Du kan verifiera med eget besök.
Citera
2014-03-11, 20:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Varför tvivlar han?
Citera
2014-03-11, 20:54
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Är det så viktigt? För min egen del spelar det ingen roll vem som tagit fotona eller om Quarrel besökt platsen eller ej. Eller är det nån speciell detalj som behöver redas ut?
Citera
2014-03-11, 21:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gärningspersonen/personerna bakom mordet på VB ville betrakta dödsprocessen, inte se hur en människas liv kan släckas på kortast möjliga tid. För vissa, t ex för inblandade i det här fallet, framkallar ett plågsamt och utdraget dödsförlopp en stark sexuell retning. Så tror jag att det ligger till i det här fallet.
Och detta håller du fortfarande fast vid antar jag?
Citera
2014-03-11, 21:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och detta håller du fortfarande fast vid antar jag?

Yes - more or less .. Jag ser ingen anledning att frångå min inledande teori att KJ och en eller flera av hans intressegemensamma kompisar/nätkontakter plågade och dödade Vatchareeya Bangsuan i ett utdraget förlopp och därefter styckade henne - och att MB/AN på något sätt har med saken att göra.
Citera
2014-03-11, 22:21
Medlem
PeterNosters avatar
Lyssnar igenom ljudinspelningarna nu. Många detaljer kommer fram som inte står i FUP. Rekomenderas.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-11 kl. 23:03.
Citera
2014-03-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Nej, det var inte hon.
Det var en märkligt hög frekvens av händelser mellan 4-6 maj. En kvinna som hittades drunknad i centrala Boden, en kille som återfanns död i Luleå, flera bilar som brändes upp, VB, matstrejkare, osv. Senare på sommaren brändes en bil upp på aldersjön som var rapporterad stulen. På samma gata som bilen togs bor en kille som figurerar på fb med kopplingar till KJ. Kommer inte ihåg vad han heter. Slump? Sannolikt, men tja.
Citera
2014-03-11, 22:34
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det var en märkligt hög frekvens av händelser mellan 4-6 maj. En kvinna som hittades drunknad i centrala Boden, en kille som återfanns död i Luleå, flera bilar som brändes upp, VB, matstrejkare, osv. Senare på sommaren brändes en bil upp på aldersjön som var rapporterad stulen. På samma gata som bilen togs bor en kille som figurerar på fb med kopplingar till KJ. Kommer inte ihåg vad han heter. Slump? Sannolikt, men tja.

Du händelserna du just radade upp är nog lite ihop blandade i tider och platser mm
Citera
2014-03-11, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du händelserna du just radade upp är nog lite ihop blandade i tider och platser mm
Ja, drunkningsolyckan, t.ex, inträffade 6 juni. http://www.expressen.se/nyheter/yngre-kvinna-hittad-dod-i-vattnet-i-boden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in