2014-03-11, 19:14
Medlem
Svängen som illustreras på bilden på bla AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18520089.ab indikerar att svängen är medveten och att flygaren har en destination. Frågan är bara var man skulle?
Och varför är militären så luddig - har de hittat planet eller inte?!

Även detta märkliga man gått ut med att man "granskar alla passagerare psykologiskt".
Citera
2014-03-11, 19:14
Medlem
Nu har även CNN skrivit om "malaccaspåret":
http://edition.cnn.com/2014/03/11/world/asia/malaysia-airlines-plane/index.html?c=intl-homepage-t

Enligt dem är det en källa i flygvapnet som dock inte är "authorized to talk to the media".
Citera
2014-03-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastihissen
Ditt inlägg gör mig även mer förbryllad över att det kanske var en stor grej. Jag talar sanning skulle inte ljuga om det. Skrev mina första inlägg på FB idag just för jag hitta denna tråden och är livrädd för flyga och tycker därför att det är intressant och att jag kunde bidra med något. Jag fick även fota i cockpit när vi hade landat efter att jag fråga om jag fick, kan tänka mig att försöka leta på bilden om set nu spelar någon roll.

Fick själv gå in i cockpit när jag var mindre och trycka på spakarna. Tror jag var 5-6 år gammal.
Citera
2014-03-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Svängen som illustreras på bilden på bla AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18520089.ab indikerar att svängen är medveten och att flygaren har en destination. Frågan är bara var man skulle?
Och varför är militären så luddig - har de hittat planet eller inte?!

Även detta märkliga man gått ut med att man "granskar alla passagerare psykologiskt".

Ifall de lyckats flyga ändå dit så kunde man ju lika gärna flugit tillbaka till Kuala Lumpur och landat planet.
Citera
2014-03-11, 19:25
Medlem
alltså skulle det vara så som bilden på aftonbladet http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/18522982/800/normal/3ebcefcef2d2d/karta.jpg så tyder det på en kapning. Varför skulle piloten vända kurs såvida planet ej blivit kapad eller så vart det så att man smugglat in vapen och dragit en pistol framför pilotens huvud och bett han vända kurs annars dör han. Efter halva vägen sket han i saken och körde planet rakt ner i havet istället för att döda oskyldiga människor på marken.
Citera
2014-03-11, 19:25
Medlem
Iran har gått ut med att ingen av männen med stulna pass har haft ett kriminellt förflutet och båda lämnade Iran fullt lagligt med egna pass.

http://www.theguardian.com/world/blog/2014/mar/11/malaysia-airlines-mh370-search-refocused-on-malacca-straits-live-updates
Citera
2014-03-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oannes
Från Aftonbladet nyss:
"Mysteriet kring vad som har hänt olycksflyget MH370 kan vara på väg att lösas.
Enligt malaysisk militär kom den sista signalen från en liten ö i Malackasundet.
Om det stämmer har planet flugit tiotals mil åt fel håll innan det försvann"

Är det "Lost-spåret" som är hetast ändå?

En liten ö? har dom nödlandat?
Citera
2014-03-11, 19:26
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Fick själv gå in i cockpit när jag var mindre och trycka på spakarna. Tror jag var 5-6 år gammal.

Även jag fick göra det när jag var i samma ålder o flög för första gången och var skiträdd. Tyvärr så har en del saker ändrats sen början på 90 talet.
Citera
2014-03-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hur gör du den beräkningen, att bränslet räcker till mellanöstern?

Och för tusende gången, det går inte att gömma ett stort civilt flygplan för radar

Det är:
Kuala Lumpur - Karachi (Pakistan ) 4 434 km
Kuala Lumpur - Peking: 4 355 km
Flygplan har gott om extra bränsle om något skulle inträffa.
Det kan ha tagit sig längre än Pakistan.

Jo det går visst att gömma ett flygplan. Det finns 2 sändare som ska slås av.
Visst du kan hitta det på vanlig flygradar om du vet vart du ska kolla.
Och det gjorde/ gör dom tydligen inte!

Det här är självklart inte så här det måste vara men än så länge tycker jag min gissning är ganska trolig.
Citera
2014-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Även jag fick göra det när jag var i samma ålder o flög för första gången och var skiträdd. Tyvärr så har en del saker ändrats sen början på 90 talet.

En av piloterna på detta plan har tidigare både bjudit in "snygga brudar" och enligt uppgift rökt i cockpit. Så han/de verkar inte ha hållit så hårt på det där med superlåst rattrum.
Citera
2014-03-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Vadå, tror ni att planet landat intakt i havet eller? Det skulle brytas sönder i så små delar att det knappast skulle synas på dessa bilder, och merparten ha såklart sjunkit till botten.. En stor oljefläck skulle möjligen synas...

Bilderna är tagna med satellit i söndags 3.49 AM alltså dagen efter planet kraschade, jag vet inte något bråte kanske flöt fortfarande , om vi leker med tanken det var en explosion kan ju bitarna vara utspridda över stor yta .
Citera
2014-03-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasAdo85
Pronera att det gått till som du beskriver, varför har kaparna inte tagit kontakt?
Eller det kanske dem har med kravet att inga medier eller andra ska få vetskap innan förhandlingarna är klara?

Jo dom kan mycket gärna ha tagit kontakt redan.
FBI var ju mer eller mindre på plats när media börja rapportera om det.
Det är som sagt nästan exat lika långt från Peking till karachi + allt extra bränsle planen har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in