2014-03-11, 00:03
Bannlyst
pengarna kommer från canada och "heartland" USA....för att Dana skall fortsätta mata detta "monster" krävs klassiska arketyper (typ som K1 gjorde i början av 2000 talet, freakshows...) tighta, väldresserade brassar är helt okay (och dom kanske tjänar grymma pengar som du påstår) men då kommer dom framöver få göra det i en lokal/brasseversion av UFC, glöm alla anglosaxiska intressen...finns inte på kartan.
Citera
2014-03-11, 00:08
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Det ryktas att Alex fortfarande är en omogen idiot som misshandlar oskyldiga människor... hur mycket ligget det i det ryktet?

Han skulle bli utkastad med huvudet före av Dana White om det stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
du yrar....fixa hit ppv siffror brasilen från random ufc (då ej med anderson silva) finns inga pengar, du svammlar!

Vet du ens hur UFC sänds i Brasilien?
Citera
2014-03-11, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Han skulle bli utkastad med huvudet före av Dana White om det stämde.

Vet du ens hur UFC sänds i Brasilien?

mannen...mannen!!! var det ditt svar!!? (pengarna från brasil vad hände med dom??) googla Dana W och kolla vad han tycker om brassarna framfart i UFC och vad han tänker göra åt det....hoho!!! grekisk/romersk brottning det ser vi på os, inte annars!
Citera
2014-03-11, 00:42
Medlem
Citat:
mannen...mannen!!! var det ditt svar!!? (pengarna från brasil vad hände med dom??) googla Dana W och kolla vad han tycker om brassarna framfart i UFC och vad han tänker göra åt det....hoho!!! grekisk/romersk brottning det ser vi på os, inte annars!

brottning kanske vi inte kommer se alls längre i OS. och dock är det amerikanarna som använder sig av brottning mest av i UFC.
Senast redigerad av Ufc123 2014-03-11 kl. 00:45.
Citera
2014-03-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croonpa
Någon som växt upp med honom i Arboga som kan berätta nått om hans ungdomsår? Han ska ha varit lite av en vilde vad jag har förstått?
(ber om ursäkt ifall tråden redan finns men hittade inget när jag sökte!)
e
Jag kände inte Alex super bra men vi umgicks då och då i samma gäng och festade ihop ibland.
Det hände nästan alltid att det blev bråk när han var ute med sina polare men det var ej pga av han det var oftas på grund av hans polare som skulle starta saker som han sen fick komma och avsluta.
Citera
2014-03-11, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fek-ALi
Nej man kan sona sin skulder och komma tillbaka. Men ger man sig på och slår kvinnor har man förlorat all respekt i mina ögon. Alexander var en stor idol för mig tills jag läste alla skit om honom i domstolsprotokollen och tyvärr han är ingen hjälte. Bara ytterligare en misslyckad wannabe förorts-blatte.

En förebild för sporten är GSP och där tror jag inte man hittar den skiten som man gör hos Alexander.
Tyvärr Alex jag har nu sett din sista match i alla fall.

Har själv gjort skit i min ungdom men aldrig någonsin slagit en kvinna. Sugen har jag varit men haft så mycket självrespekt att jag vänt mig om och gått.

"Näthatare" vad är det? är det när någon tycker någon som är annorlunda från det du själv tycker. Jag tycker Alex är en fegis och blir jag med det en näthatare så må det vara hänt.
Slå kvinnor och droga med blattar är inget plus i någons CV.

Just GSP har ju tillstått att han både varit offer för samt utdelat misshandel i yngre år, så kanske inte är den bästa idolen för dig heller.

Starkt av Alex att vädna sitt liv från det där, men samtidigt massa skit som inte kan göras ogjort som helt klart tar bort en del av respekten man hade för honom.
Citera
2014-03-11, 07:15
Medlem
muddis avatar
Citat:
du hör ju själv så jävla galet du resonerar din pajjas!! ....brasil i all ära med sina defensiva strandpajjasfighters...

Defensiva strandpajjasfighters? Forstar inte varfor manniskor som inte har nagon som helst koll pa saker jamt ska uttala sig. Brasilen ar om nagot kannt for att ha fighters som ar bland dom mest offensiva i varlden. Misstanker att du inte astadkommit en enda beundransvard sak i hela ditt liv eftersom att det nastan uteslutande ar den typen av manniskor som sprider sadan skit som du gor.
Citera
2014-03-11, 12:20
Medlem
Vet att han var på Östanby i gusselby som ligger strax norr om Lindesberg. Det är nån form av LVU eller liknande, dit knarkare, brottslingar fick komma. Inte så överdrivet insatt i allt det där.

Kom att tänka på att jag förmodligen spelat fotboll mot honom, på grusplanen utanför boendet. Då några klienter då och då kom ut för att spela lite.
Citera
2014-03-11, 12:29
Medlem
truthsayers avatar
Aj vart ju lite trist läsning denna dag.
Dock fighterna som han varit i kan ha berott på massa saker som man inte kan läsa eller se i ett protokoll.
Tyvärr tycker jag att ge sig på tjejer oavsett om dom "lägger" sig i en fight med någon form av våld inte är ok och handlar om en beteende och inställnings fråga merän om en fight mellan två rivaliserande grabbar/gäng.

Att man sonat sina brott stöttar jag till 100% men med reservation för våld mot tjejer vilket handlar om beteende och inställning mer än om att få kicken av fighten.

Tycker som någon sade att kampsport kan bli mångas räddning som hamnat snett eller bara kommit in på en dålig bana i början av sitt liv för där finns regler, utmaningar och faktiskt människor som står kvar när andra inte orkar.
Finns givetvis mindre bra jätte bra tränar förebilder som på olika sätt når en ungdom där kanske ingen annan nåt fram och väga ställa krav och vågar tro på ungdomen igen.
Citera
2014-03-11, 12:34
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:

Dina svar är extremt röriga men jag ska föröka svara på bästa sätt.

Ditt argument för att pengar inte kommer från Brasilien (till UFC som organisation) är att i Brasilien köps inga PPVs. Du har uppenbarligen ingen koll på hur UFC visas i Brasilien. UFC visas via Globo TV och deras kanal Combate. Naturligtvis blir PPV-intäckterna extremt låga från Brasilien då den visas på TV (jämför med Sverige där TV4-gruppen äger rättigheterna). UFC får då pengar från Globo TV och det är inga små summor. 2009 betalade Globo 3 miljoner USD till UFC, 2012 var den siffran uppe i 60 miljoner USD.

Vår diskussion var dock inte hur mycket pengar UFC tjänar utan hur mycket en fighter kan tjäna och om ditt påstående om att Alex skulle kunna ha 20 miljoner USD i inkomst inom en snar framtid. Då är PPVs och andra deals UFC har ointressanta då utövarna tjänar pengar genom primärt två källor, lön från UFC och sponsoravtal. Merparten av en summa kring 20 miljoner USD kommer då från sponsorer och antalet PPVs försäljningar är totalt irrelevanta (förutom att utövarna högt upp i näringskedjan får en del av varje såld PPV men i ett sammanhang om 20 miljoner USD per år är det småpotatis).
Citera
2014-03-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Det ryktas att Alex fortfarande är en omogen idiot som misshandlar oskyldiga människor... hur mycket ligget det i det ryktet?
I så fall hade det kommit fram så det stämmer säkert inte.

Citat:
Ursprungligen postat av 1stSIR
Då är PPVs och andra deals UFC har ointressanta då utövarna tjänar pengar genom primärt två källor, lön från UFC och sponsoravtal. Merparten av en summa kring 20 miljoner USD kommer då från sponsorer och antalet PPVs försäljningar är totalt irrelevanta (förutom att utövarna högt upp i näringskedjan får en del av varje såld PPV men i ett sammanhang om 20 miljoner USD per år är det småpotatis).
Är det inte så att hur stor lön den tävlande får avgörs av PPV så indirekt får den tävlande pengar från PPV?
Citera
2014-03-11, 16:51
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är det inte så att hur stor lön den tävlande får avgörs av PPV så indirekt får den tävlande pengar från PPV?

De officiella lönerna som UFC skickar ut är löner som är oberoende av PPV-försäljningen. Sen har de bästa förhandlat sig till att de får en del av varje såld PPV men det redovisas inte/räknas inte som "lön". De bästa, en väldigt exklusiv skara fighters, får således pengar som är direkt påverkad av PPV-försäljningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in