Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Varför ställer du om samma fråga om C-vitamin som besvarats hundratusentals gånger här? Vad gäller virus och katter så får du återigen ange dina källor annars skulle ju folk kunna tro att du hittat på det helt själv. Jag förväntar mig inte heller svar av troll som dig. Jag brukade svara på samtliga frågor för ett par år sen här men märkte att det var helt meningslöst.
Darwin förklarade bara det vi alla är överens om, dvs att samtliga arter härstammar från ett urpar. Men när man sedan påstår att t ex urparet katt och ursparet hund också delar förfader går man från verklighet till saga och det är därför "länkarna" bara består av pilar i dom fylogenetiska träden samt gapar med sin totala frånvaro i dag och i dom fossila avlagringarna. *Men fossilisering sker så sällan". Jo visst. Det är därför vi har hur många dinosaurier som helst som vi kan sitta och studera i detalj, det går inte med människans "släkting" i den kritiska perioden för 2,5 miljoner år sedan för där ryms allt i en skokartong bestående av nån halv käke och nån tand som hörde till en gris. Tråkigt nog.
Jag noterar att du avstår att svara på frågorna om C-vitamin och retrovirusen, precis som jag förutspådde. Tyvärr är det väl bara pengarna tillbaka på det vadet. Noterar även att du är oförskämd och kallar mig troll, vilket väl får anses som stor humor med tanke på hur våra respektive inlägg ser ut.
Här har du annars källorna du bad om:
http://www.evolutionarymodel.com/ervs.htm
http://www.nature.com/ncomms/2013/130917/ncomms3433/full/ncomms3433.html
Ge gärna en alternativ förklaring till ERV-evidensen då jag antar att du inte alls delar artikelförfattarnas slutsatser.
Angående katterna så har jag inte heller fått svar, tycker jag. Jag är väl bekant med vad många skapelsetroende anser om "urparen" men jag vill fortfarande gärna veta om du anser att katter och tigrar är samma art eller två helt olika arter? Sedan kan man ju också undra varför vi inte hittar fossil av dessa urkatter och urhundar i samma strata som dinosaurierna (och längre bakåt)? Om man tror på sagan om Noaks ark så borde väl rimligen dessa urarter återfinnas också i de äldsta fossillagren?