2014-03-10, 18:24
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Dina personliga åsikter lös igenom redan vid "nasse".

Förövrigt så är det ju inget fel med att freda sig om man blir angripen, vilket allt tyder på att de nationella blev.

Självklart har jag personliga åsikter om nassar. De är idioter och jag medger gärna att jag föraktar dem. Det var dock inte själva pointen utan hur läget var just nu och det var helt sakligt.
Citera
2014-03-10, 18:26
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Vännen, du låter inte det minsta radikal. Du låter fantastiskt korkad och borde försöka skriva på lite enklare svenska.

Som vanligt yttrar sig självkritik även i kritik mot andra. Du borde inte vara så hård mot dig själv. Att hela tiden fokusera på hur dålig du tycker dig själv och andra vara kommer inte hjälpa dig utvecklas i livet. Det tar mycket energi från det du egentligen vill hålla på med och det mynnar inte ut till nått annat än fortsatt mindre energi.
Citera
2014-03-10, 18:26
Medlem
Ett litet kort inlägg bara.

Natten mellan fredag och lördag överfölls min vän utanför sitt hem i Malmö och fick mottaga slag och sparkar emot huvudet. Denna samling unga män slängde ur sig uttryck som "jävla svenne!" och "Malmö är blattarnas stad nu och alla svennar ska dö"

Någon som läst något om det? Nej precis.

Det är hemskt när någon blir misshandlad, knivskuren eller vad det nu är och då spelar det ingen roll vilken etnicitet du har. Men medias syn på vilka som begår dessa brått får samhället att framstå sim riktigt jävla vrickat.
Citera
2014-03-10, 18:30
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Självklart har jag personliga åsikter om nassar. De är idioter och jag medger gärna att jag föraktar dem. Det var dock inte själva pointen utan hur läget var just nu och det var helt sakligt.

Men du glömde vilka som, med all sannolikhet var de som attackerade?

Är inte det en neutral och saklig poäng att ta med?
Citera
2014-03-10, 18:32
Medlem
baggebo1s avatar
SVT får ta mycket skit för att de inte rapporterar enligt våldsvänsterns önskemål. En våldsvänstervurmare på Aftonbladet debatterar mot SVT:s ansvarige utgivare:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18516257.ab

Debatt i SR mellan en våldsvänstervurmare och en liberal antinazist:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5805325
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
Hade han varit huggen hade han troligtvis redan legat på gatan, och personen hade sett honom från fönstret. Dessutom, tror du inte folk hade skrikit i panik, gråtit osv? Dom var ju flera som blivit skurna och misshandlade...

Nu har jag iofs aldrig blivit varken misshandlad eller knivskuren, men om jag hade blivit det hade jag nog inte gormat och härjat, kastat glasflaskor osv...

Står det i artikeln att han "låg synligt från fönstret"? Herregud

Var det mer folk som skrek i panik och grät när han kom ner?

Om du skulle vara en hårdför extremist, är det då helt osannolikt att du springer efter GM?

Kom igen...
Citera
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Ett litet kort inlägg bara.

Natten mellan fredag och lördag överfölls min vän utanför sitt hem i Malmö och fick mottaga slag och sparkar emot huvudet. Denna samling unga män slängde ur sig uttryck som "jävla svenne!" och "Malmö är blattarnas stad nu och alla svennar ska dö"

Någon som läst något om det? Nej precis.

Det är hemskt när någon blir misshandlad, knivskuren eller vad det nu är och då spelar det ingen roll vilken etnicitet du har. Men medias syn på vilka som begår dessa brått får samhället att framstå sim riktigt jävla vrickat.

Kan du inte göra en ny tråd i ämnet där du visar upp en polisanmälan som bekräftar uppgiften. Det vore också intressant att få veta om polisen rubricerade brottet som hatbrott och om de i så fall lagt ner extra resurser på utredningen. Här blir det en aning OT.
Citera
2014-03-10, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Festligt värre.

Frågan är om anonymus kapats av vänsterpack, eller om vänsterpack alternativt fotbollshuliganer är anonymus? Är researchgruppen i farten?

Spelar kanske mindre roll.

Det finns definitivt "vänsterpack" i Anonymous, säkerligen också mycket "högerpack" och alla andra möjliga sorters pack. Rasister är väl en bristvara då det direkt går emot allt dom kämpar för men i övrigt är det nog ganska blandat. Fotbollssupportrar finns garanterat, speciellt i Kiev och Venezuela under protesterna och den knivhuggna killen var väl MMF-supporter. Inte för att det per definition betyder huligan men det kan så vara. Men majoriteten i nätverket är nog fortfarande hackers.
Citera
2014-03-10, 18:36
Medlem
kat129as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Men du glömde vilka som, med all sannolikhet var de som attackerade?

Är inte det en neutral och saklig poäng att ta med?
Vad insinuerar du? Att man har rätt och tillfoga någon livshotande skador om man blir provocerad?
Citera
2014-03-10, 18:40
Medlem
är ni så jävla dumma att ni tror att det finns nazister i Sverige? , allt är framavlat politiskt ,,allt om de så ska gå över lik (vilket de gör) allt för att trycka ner folket och behålla makten. Ska nazisterna gasa judar? nej nu ska alla som ej tillhör vänsterpöbeln trakasseras förlora jobb bli uteslutna ur facket och uthängda i media rullad i fjädrar. Kom fan inte och snacka om antirasism det är ni som är facisterna och ni njuter av det. Men vi har något ni inte har och ni kommer aldrig att vinna, ni kommer att hamna på dårhus så tokiga ni är vänsterdrägg.
Senast redigerad av haynes112 2014-03-10 kl. 18:42.
Citera
2014-03-10, 18:40
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kat129a
Vad insinuerar du? Att man har rätt och tillfoga någon livshotande skador om man blir provocerad?

Vad insinuerar du? Att självförsvar är olagligt?

(Vilket det förvisso verkar ha gått något bortom vid tanke på huvudskadorna)
Citera
2014-03-10, 18:42
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kat129a
Nu talar jag inte om att bli retad, utan att bli fysisk attackerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in