2014-03-10, 18:01
Medlem
Rapporteringen om just det här fallet får väl ses som en smärtsam påminnelse om hur ideologiskt driven svensk media är. Man blir fan kräkfärdig. Sanningen kommer alltid i andra hand, viktigast är att prångla ut en version som stämmer överens med den egna världsbilden. Polisen har, vilket ingen kan förneka, mycket tydligt gått ut och förklarat att de i nuläget inte vet hur bråket uppstod och vilka motiv som eventuellt kan ha legat bakom sammandrabbningen. Till detta går vittnesuppgifterna isär. Dessa omständigheter borde få vem som helst att ta ett steg tillbaka och invänta informationer som kan bringa klarhet i frågan – men inte svensk media! Här har man guldläge att trycka dit sina värsta (och enda) politiska fiender och en sådan chans får inte gå till spillo. Man ringer in hela gardet av gamla bolsjevikjournalister, varenda politisk kommissarie du kan hitta, och ger dessa fritt utrymme att sprida den röda sidans version.
Citera
2014-03-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Framgår dock inte när knuvskärningen hände. Men låter ju osannolikt att de skulle springa efter dem efter att de dragit kniv?

Vad är egentligen medias version av förloppet, förutom att nazister överföll en demonstration då?

Men läs mellan raderna, och använd huvudet lite.

Han vaknar av skriken och ljudet av krossade flaskor, och tittar ut genom fönstret. Han ser det han beskriver.

Tror du sedan att han teleporterade sig ner sekunden efter eller? Han säger ju själv att när han gick ner var polisen där. Givetvis har det då gått en stund från att han vaknade och hörde/säg det han gjorde. Han säger själv att han var rädd, tror du att han kastade sig ut genom fönstret och ner på gatan mitt ner i slagsmålet?

Han såg/hörde helt enkelt när attacken började. Knivskärningen ägde rum mellan det han såg/hörde, och att han gick ner då polisen kommit.
Citera
2014-03-10, 18:02
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Framgår dock inte när knuvskärningen hände. Men låter ju osannolikt att de skulle springa efter dem efter att de dragit kniv?

Är det så konstigt verkligen? Blir man jagad av en grupp människor är nog ens första impuls att springa. Man går nog inte till motattack med kniv, såvida man inte är elitsoldat.

Sen när man står med ryggen mot en vägg så drar man nog kniv för att freda sig. Det hade jag gjort.
Citera
2014-03-10, 18:05
Medlem
6st mot 25 allt för att skydda en kompis som blev nedslagen av vänsterpöbeln, medalj åt dem sanna svenska hjältar . 6-0 till SVERIGE
Citera
2014-03-10, 18:07
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKM
Är det så konstigt verkligen? Blir man jagad av en grupp människor är nog ens första impuls att springa. Man går nog inte till motattack med kniv, såvida man inte är elitsoldat.

Sen när man står med ryggen mot en vägg så drar man nog kniv för att freda sig. Det hade jag gjort.

Läs om.
Citera
2014-03-10, 18:07
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den killens berättelse verkar ju bekräfta nassarnas version.

Inte heller verkar flashbackmedlemmen skunken1 vara någon nazist. Är enligt egen uppgift kurd och ögonvittne till händelsen. Hans iakttagelse styrker nationalisternas version och försvagar versionen av att det var en nazistattack.

Citat:
från där incidenten skedde så är det mest troligt att vänsterfolket provecerade högerfolket med omogna glåpord och annat dom är bra på. högerfolket ger svar på tal, närmar sig vänstergruppen för att visa att dom inte backar varpå vänsterfolket inte vill va sämre och går mot högerfolket. sen vem som utdelar första slaget kan jag inte svara på men utifrån vad jag såg så var högerfolket i starkt underläge med tanke på hur mycket vänsterfolk där var jämfört med högerfolk.

Den dära showan ser inte ut att kunna göra en fluga förnär med sin pojkaktiga kropp som tycks likna en tunn liten 15åring.
Bara för att man åker på mest däng betyder inte det att man är mest oskyldig. Det kan helt enkelt va så att man påbörjar något som man helt enkelt inte kan avsluta och får på huvet. Var vid man har svårt att svälja sin stolthet att få på huvet utav dom som man avskyr mest av alla och måste framstå som offer.
(FB) Fyra personer knivskurna i Malmö 9/3-14
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=863614
Citera
2014-03-10, 18:10
Medlem
frdks avatar
Är det verkligen hedligt av aftonbladet att kräva att en neutral statlig aktör som svt ska likställa sig med deras vinklade propaganda? Tycker media rapporteringen om det här gått överstyr.. ingen har ju fakta än!
Citera
2014-03-10, 18:12
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
Men läs mellan raderna, och använd huvudet lite.

Han vaknar av skriken och ljudet av krossade flaskor, och tittar ut genom fönstret. Han ser det han beskriver.

Tror du sedan att han teleporterade sig ner sekunden efter eller? Han säger ju själv att när han gick ner var polisen där. Givetvis har det då gått en stund från att han vaknade och hörde/säg det han gjorde. Han säger själv att han var rädd, tror du att han kastade sig ut genom fönstret och ner på gatan mitt ner i slagsmålet?

Han såg/hörde helt enkelt när attacken började. Knivskärningen ägde rum mellan det han såg/hörde, och att han gick ner då polisen kommit.

Jaha, eftersom han inte kan teleportera sig så måste kmivskärningen hänt efter att han hörde skrik och krossat glas?

Visst, det är det troligaste, men dina "argument" är fullständigt intetsägande. Journalist?
Citera
2014-03-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Anonymous har gjort en mindre uppdatering

If you stab one of us – we d0x you

Hur skall man utläsa "d0x"? Som "kill" typ?
Citera
2014-03-10, 18:14
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag orkar inte läsa mer om nazist påhejarna i SVP men tänker berätta vad jag vet i nuläget. En person är svårt skadad och det är ingen nasse. Det finns teknisk bevisning och den visar på vem som använt vapnet. Är inte säker på om det är en kniv men allt talar för det. Oavsett viket kan det tekniska beviset härledas till en av nazisterna.
Som vanligt är de som såg händelseförloppet rädda för att uttala sig men vilka som var beväpnade råder ingen tvivel om.

I detta ligger inga personliga åsikter utan endast de fakta jag inhämtat.

Dina personliga åsikter lös igenom redan vid "nasse".

Förövrigt så är det ju inget fel med att freda sig om man blir angripen, vilket allt tyder på att de nationella blev.
Citera
2014-03-10, 18:19
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Anonymous har gjort en mindre uppdatering

If you stab one of us – we d0x you

Festligt värre.

Frågan är om anonymus kapats av vänsterpack, eller om vänsterpack alternativt fotbollshuliganer är anonymus? Är researchgruppen i farten?

Spelar kanske mindre roll.
Citera
2014-03-10, 18:23
Medlem
Citat:
Jaha, eftersom han inte kan teleportera sig så måste kmivskärningen hänt efter att han hörde skrik och krossat glas?

Visst, det är det troligaste, men dina "argument" är fullständigt intetsägande. Journalist?

Hade han varit huggen hade han troligtvis redan legat på gatan, och personen hade sett honom från fönstret. Dessutom, tror du inte folk hade skrikit i panik, gråtit osv? Dom var ju flera som blivit skurna och misshandlade...

Nu har jag iofs aldrig blivit varken misshandlad eller knivskuren, men om jag hade blivit det hade jag nog inte gormat och härjat, kastat glasflaskor osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in