2014-03-10, 17:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Polisen kunde redan under natten till söndagen gripa och anhålla tre män, 23, 24 och 27 år gamla, för överfallet på de fyra personerna i korsningen Falsterbogatan och Kristianstadgatan.

– Alla tre är i nuläget lika misstänkta för försök till mord, säger Linda Pleym.

Mordförsöket gäller dels övergreppet mot mannen som vårdas på Lunds lasarett. Han har åsamkats djupa sår av någon form av stickvapen på kroppen men också fått grava skallskador, vilket enligt information från läkare på Lunds lasarett gör att hans liv står på spel.
Moralgnäll om sparkar mot liggande?
Citat:
Polisinformatör Linda Pleym betonar att brottsmisstanken mot de tre anhållna kan bli grövre med tanke på utgången av mannens allvarliga tillstånd.

Brottsrubriceringen omfattar också mordförsök mot de tre övriga målsägandena. En andra man skadades även han av någon form av stickvapen och opererades på Malmö universitetssjukhus direkt efter misshandeln.

– Tillståndet för honom är stabilt, säger Linda Pleym.
http://www.expressen.se/kvallsposten/offer-i-malmoattacken-kampar-annu-for-sitt-liv/
Citera
2014-03-10, 17:36
Medlem
Powergirls avatar
Jag orkar inte läsa mer om nazist påhejarna i SVP men tänker berätta vad jag vet i nuläget. En person är svårt skadad och det är ingen nasse. Det finns teknisk bevisning och den visar på vem som använt vapnet. Är inte säker på om det är en kniv men allt talar för det. Oavsett viket kan det tekniska beviset härledas till en av nazisterna.
Som vanligt är de som såg händelseförloppet rädda för att uttala sig men vilka som var beväpnade råder ingen tvivel om.

I detta ligger inga personliga åsikter utan endast de fakta jag inhämtat.
Citera
2014-03-10, 17:42
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Du vet också att alla ögonvittnesskildringar ger att det var vänsterextremisterna som startade och började jaga några, som de ansåg vara nazister?

Att de sen åkte på stryk hör ju till, eftersom en genomsnittlig vänsterextremist är 1.50 lång och väger 45 kilo vs. en normalsvensk som är 1.85 lång och väger 95 fettfria kilon.

Eller hade du hellre sett att några "nazister" blivit nedslagna - igen - och vänsterextremisterna fått ryggdunka varandra i knarkarsoffan under Che-postern?

Nej, det är ögonvittnesskildringarna från nazisterna.

Haha. Hade varit kul att se lite källor på dom påståendena. Rena fantasierna. Vad får du ut av att sitta och ljuga på flashback?

Jag hade hellre sett att nazisterna fick stryk än att en kamrat nästan miste livet. Däremot vet jag inte vad du babblar om knarkarsoffar och Che-posters. Vem har Che-posters? Vem knarkar?
Citera
2014-03-10, 17:44
Medlem
[quote=Blaaax|47871212]Det är inte endast i media invandrare döms hårdare än svenskar utan även i svenska domstolar.
Ska ta och leta reda på källor angående mitt tidigare påstående.

http://www.vr.se/amnesomraden/humanioraochsamhalle/manadensprojekt/utomeuropeerdomstillhardarestraffansvenskar.4.61c0 3dad1180e26cb8780004926.html[/Q

Verkligen en objektiv källa... Men ska dra några exempel: Daniel Wretström mördad av ett invandrargäng. En utom-europeisk person dömd till ungdomsvård/rättspsykiatriskvård, satt några månader. Resten frikända.
Björn Björkqvist: Dömd till 8 månaders fängelse för yttrandefrihetsbrottet "Hets mot folkgrupp".
Utom-europeisk invandrare mördade svensk pensionär på en parkeringsplats, straffet blev 1 år och 10 månader.
Svensk man i Skogås, fick 8 års fängelse för dråp av en turkisk man som attackerade honom och hans flickvän.

Ja listan kan göras hur lång som helst....
Citera
2014-03-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Nej, det är ögonvittnesskildringarna från nazisterna.

Haha. Hade varit kul att se lite källor på dom påståendena. Rena fantasierna. Vad får du ut av att sitta och ljuga på flashback?

Jag hade hellre sett att nazisterna fick stryk än att en kamrat nästan miste livet. Däremot vet jag inte vad du babblar om knarkarsoffar och Che-posters. Vem har Che-posters? Vem knarkar?

http://www.expressen.se/kvallsposten/marcel-vacktes-av-knivdadet-i-malmo/

"– Jag trodde först att det var några fulla människor, det är ju inte ovanligt. Men sedan hörde jag människor skrika "nassesvin" och glas krossas. Jag tittade ut genom fönstret och såg en grupp på kanske 12-20 människor jaga en grupp nazister nedför gatan."

Han verkar iaf inte i mina ögon vara någon nazist?
Citera
2014-03-10, 17:47
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Moralgnäll om sparkar mot liggande?

http://www.expressen.se/kvallsposten/offer-i-malmoattacken-kampar-annu-for-sitt-liv/

Varför är de misstänkta för mordförsök?

Misstänker polisen en planerad attack?
Citera
2014-03-10, 17:47
Medlem
NorthPorts avatar
6 vs 25 varpå 6 st kommunister hamnar på sjukhus. Har de blivit anfallna av en samling tioåringar eller vad är det frågan om?

Det hela kändes i alla fall olustigt fram till dess att man såg videon av den som blev hårdast drabbad: En renodlad kommunist som stod och skrek olustigheter om upplänningar. Nu känns det bättre.
Citera
2014-03-10, 17:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
http://www.expressen.se/kvallsposten/marcel-vacktes-av-knivdadet-i-malmo/

"– Jag trodde först att det var några fulla människor, det är ju inte ovanligt. Men sedan hörde jag människor skrika "nassesvin" och glas krossas. Jag tittade ut genom fönstret och såg en grupp på kanske 12-20 människor jaga en grupp nazister nedför gatan."

Han verkar iaf inte i mina ögon vara någon nazist?
Den killens berättelse verkar ju bekräfta nassarnas version.
Citera
2014-03-10, 17:49
Bannlyst
Anonymous har gjort en mindre uppdatering

If you stab one of us – we d0x you
Citera
2014-03-10, 17:52
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Framgår dock inte när knuvskärningen hände. Men låter ju osannolikt att de skulle springa efter dem efter att de dragit kniv?

Vad är egentligen medias version av förloppet, förutom att nazister överföll en demonstration då?
Citera
2014-03-10, 17:54
Medlem
Visste inte att Malmö ultras var vänsterriktade..
Citera
2014-03-10, 17:59
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Ofan, ett oberoende vittne som mer eller mindre bekräftar nassarnas version. Kanske därför inte feministerna velat prata med polisen då. Börjar man gräva i detta så kanske det trotts allt rör sig om självförsvar...

Återstår dock många frågetecken innan man har en klar bild av vad som hänt.
Senast redigerad av svallerbyttan 2014-03-10 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in