2014-03-10, 11:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Det fanns rent av MASSOR med vittnen men vittnena vill inte prata.[1] Kan någon ur vänsterfalangen beskriva varför denna svårighet att tala om sanningen för polisen?
Just det känns väldigt skumt.
Citera
2014-03-10, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant vittnesmål:
http://altid.se/vittne-de-jagades-ner/

Det stämmer precis med SvP:s berättelse. Personen som hamnade efter blir misshandlad av de vänsterextrema. Vissa tjejer som var med vänstergruppen tycker att de går för hårt åt nationalisten och skriker "är det nödvändigt".

Han säger också att det handlade om 10-15 personer.. Eller som sagt 6 nazister och 6 feminister som blev överfallna.

SvPs historia är så skit att ingen tror på det.
Citera
2014-03-10, 11:15
Medlem
Kabeldragares avatar
Jag har lite svårt att navigera mig i denna historia. Vem som kastade första stenen känns inte så viktigt, med tanke på att de uppenbarligen började med att käfta mot varandra. Det jag gärna skulle vilja veta är.

Har någon en relativt säker källa på hur många "vänsteraktivister" det var? Realisten säger 20, SvP säger 25, borgerlig media säger att de var typ 4 pers och att alla är döende på sjukhus.

Har någon en relativt säker källa på att en av dem på "högersidan" i denna konflikt blev förd till sjukhus?

Anledningen till att jag sätter "vänster" och "höger" i citationstecken är för att "höger" och "vänster" endast är mentala blockader som nyliberal media vill att vi i underklassen ska fokusera på, istället för att enas mot vår gemensamme fiende NYLIBERALISMEN.
Citera
2014-03-10, 11:17
Medlem
Hungaros avatar
Hela den här händelsen är ytterst hypad av svensk media, Sydsvenskan kör stort snyftreportage och slår ihop alla sina krafter för att överdriva händelsen. Malmö har varit på nedfall oerhört länge och det är knappast denna händelse som står som symbol för allt skit i staden.
Citat:
Det fanns rent av MASSOR med vittnen men vittnena vill inte prata.[1] Kan någon ur vänsterfalangen beskriva varför denna svårighet att tala om sanningen för polisen?

Finns det någon uppgift om i vilken omfattning och vilka skador de andra fem "fredliga" demonstranterna åtdrog sig?

[1] http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2571144
Att de marxistiska vittnena skulle ryggdunka varandra är inte så konstigt. De umgås i kriminella element där man inte ska tjalla på varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av JoLoB
Titta på Ultras Malmös Facebook-sida. De får sympatier från hela Sverige (Bajen, Gais, IFK GBG, Elfsborg osv.) samt ett par ultrasgrupper från Europa (Hertha Berlin, Bohemians). Att vara nasse är omtyckt i ett antal supportergrupper runt om i (öst)Europa men inte i Sverige.
Att vara en ligist även kallad fotbollshuligan är bara omtyckt av deggenerat patrask. Allvarligt talat vem fan bryr sig om vad ett par fotbollsklubbar har att säga.
Citera
2014-03-10, 11:18
Medlem
baggebo1s avatar
Allt tyder på att nationalisterna räddade sin vän från att bli mördad av en vänsterextrem pöbel. Döms någon nationalist för någonting i det här fallet är det ett rättsövergrepp utan like.
Citera
2014-03-10, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Har någon en relativt säker källa på att en av dem på "högersidan" i denna konflikt blev förd till sjukhus?
Det har ju påståtts att SvP-folket tog kontakt med en polispatrull för att få hjälp med sin skadade medlem. Isåfall borde det ju framgå av polisrapporten om händelsen.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2014-03-10 kl. 11:25.
Citera
2014-03-10, 11:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Han säger också att det handlade om 10-15 personer.
De 10-15 personerna var ju de vänsterextrema som höll på att mörda nationalisten de fått tag på.

Att kvinnor skrek "är det nödvändigt" är verkligen avslöjande. Sånt skriker man inte åt en motståndare, utan åt en allierad man tycker går för långt.
Citera
2014-03-10, 11:21
Medlem
hashflashs avatar
Börjar se ut som misstankarna om mordförsök bör läggas ner med stöd i rätten till nödvärn. Här kände de välunderrättade nazistsamlarna i vänstern igen ansikten och personer som man hyser ett extremt stort hat emot. Om man skall vara minst lika konspiratorisk (nationella satt och lurade på puben för att sedan attackera) som flertalet vänsterextremister i tråden så är det ju fullkomligt möjligt att den här Showan meddelas om att det finns "nationella" i närheten. Polisen borde titta på kommunikationen. Man hade ju redan noterat att det förekommit uppsatt nationellt material enligt vänsterkällor. Efter den mysiga demonstrationen begav man sig på nazistjakt för att reagera på de här förbannade klisterlapparna som någon satt upp. Man konfronterar dem aggressivt och får tillbaka våld i form av nödvärn tillbaka. Men Showan är mycket mycket större i käften än vad han är byggd och åker på motstånd när han kommenderar sina +20 kamrater att sätta hårt mot hårt och ta bort rasisterna från våra gator. "Fyra personer skadades allvarligt" enligt TV4. Då borde de ju ännu vara på sjukhus? Men så är väl inte fallet. De är väl omplåstrade och myser av virtuella kraftkramar för deras djärva motstånd från en besinningslös och extremt välplanerad nazistattack som nära på tog en kamrats liv.
Senast redigerad av hashflash 2014-03-10 kl. 11:32.
Citera
2014-03-10, 11:25
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarnGBG
GAIS, Elfsborg, IFK Göteborg, Bajen, Hibernians, Hertha Berlin m.fl. är bara några som visat sitt stöd genom banderoller eller att ha varit på plats på sjukhuset. Det är inte politiskt, utan det är för en kille som gjort mycket för svensk supporterkultur.

Det där stämmer helt enkelt inte. Bajen Fans gjorde en statusuppdatering på Facebook. Mängder av kritik har framförts från våra led då vi inte vill att Hammarby IF eller dess supporterorganisationer ska fungera som politiska megafoner.

Sedan vet jag inte vad du tänker på när du påstår att den sjukhusinlagda har gjort mycket för svensk supporterkultur. Mig veterligen har han inte gjort någonting särskilt, bortsett från att dra in politik på Malmös läktare, vilket snarare är negativt än positivt. Han kanske har varit ett tillskott i MFFs led, men för oss andra stora, så har han inte gjort ett skvatt så vitt jag vet.
Citera
2014-03-10, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"Fyra personer skadades allvarligt" enligt TV4. Då borde de ju ännu vara på sjukhus? Men så är väl inte fallet.
Är det så? Då känns det som om "allvarligheten" i skadorna har överdrivits en smula.
Citera
2014-03-10, 11:32
Medlem
http://www.anonsweden.se/?p=5381

Länken innehåller namn på personerna som tros vara häktade.
Citera
2014-03-10, 11:33
Medlem
Davidhasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det där stämmer helt enkelt inte. Bajen Fans gjorde en statusuppdatering på Facebook. Mängder av kritik har framförts från våra led då vi inte vill att Hammarby IF eller dess supporterorganisationer ska fungera som politiska megafoner.

Sedan vet jag inte vad du tänker på när du påstår att den sjukhusinlagda har gjort mycket för svensk supporterkultur. Mig veterligen har han inte gjort någonting särskilt, bortsett från att dra in politik på Malmös läktare, vilket snarare är negativt än positivt. Han kanske har varit ett tillskott i MFFs led, men för oss andra stora, så har han inte gjort ett skvatt så vitt jag vet.

Att visa solidaritet är ingen politisk handling, snarare sunt förnuft. Något du verkar sakna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in