2014-03-09, 15:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Köpte Gragas och funderar på Veigar då jag tycker att bådas ults är "press R to win", vilket kan behövas i games där ens team behöver carryas
Nu ska jag prata för mycket skit om Veigar om du vill spela honom, men det finns bättre champions om du promt vill ha gubbar där det är "Press R to win". Till exempel Syndra, LeBlanc eller kanske Orianna? Beror lite på din spelstil.
Veigar kan ju vara väldigt bra i en "Wombo-combo" comp där han inte förlitar sig så mycket på att motståndarna ska springa in i hans stun (Som förut övrigt också är hans enda "Defense" i ganks).
Senast redigerad av irken 2014-03-09 kl. 15:57.
Citera
2014-03-09, 18:36
Medlem
fendadens avatar
Tackar för svar!

Nämnde inte vilka champs jag är van vid, på mid kör jag oftast akali/ryze/kennen/ziggs, är även van vid adc så har rätt varierad spelstil.

Lirade några normals med veig och snitta runt 7/5/10, hade uppemot 800 AP och fick in ordentliga nukes men escapen är ju som ni säger ett stort minus tyvärr.

Gillar att lira champs med mer eller mindre op ults/abilities då det medför att enemy teamet ragear ("Noob champ, l2p") och ofta torskar gamet pga att de flamear på varandra osv.

Tänker att en fed syndra/malz med sina ultis kan göra folk riktigt pissed, eller vad tror ni?
Citera
2014-03-09, 19:29
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Tackar för svar!

Nämnde inte vilka champs jag är van vid, på mid kör jag oftast akali/ryze/kennen/ziggs, är även van vid adc så har rätt varierad spelstil.

Lirade några normals med veig och snitta runt 7/5/10, hade uppemot 800 AP och fick in ordentliga nukes men escapen är ju som ni säger ett stort minus tyvärr.

Gillar att lira champs med mer eller mindre op ults/abilities då det medför att enemy teamet ragear ("Noob champ, l2p") och ofta torskar gamet pga att de flamear på varandra osv.

Tänker att en fed syndra/malz med sina ultis kan göra folk riktigt pissed, eller vad tror ni?

Aldrig sett en bra syndra dock är jag bronze xD men Malz kan vara jobbig med sin ulti dock saknar han också escape.

Spela katarina? Hon kan göra sjuk skada och har escape som påminner om lee sin. Ha en ward och använd E och hennes ulti är stark

Btw, hur fungerar tank katarina top? Tror det är voyboy som spelat det
Citera
2014-03-10, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Spela katarina? Hon kan göra sjuk skada och har escape som påminner om lee sin. Ha en ward och använd E och hennes ulti är stark

Btw, hur fungerar tank katarina top? Tror det är voyboy som spelat det

Kata är väldigt rolig, men svår om motståndarna har för mycket CC. Du får i princip sitt och räkna ner varje stun som används, när allt är borta kan du hoppa in och köra ultin.

Mid måste du se till att du håller koll på motståndarens alla spells och cd för att du ska kunna hoppa in emellanåt och farma, gärna få till harass också.

Hon är inte jättebra mot tanks, så top skulle jag inte spela henne.
Citera
2014-03-10, 07:57
Medlem
Testade detta i helgen hos en kompis. Blev förvånad över hur enkelt det var, fick en pentakill på mitt andra game
Var bättre förr när man som liten skit lanade warcraft med grabbarna
Citera
2014-03-10, 15:59
Medlem
Graflunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goransson
Testade detta i helgen hos en kompis. Blev förvånad över hur enkelt det var, fick en pentakill på mitt andra game
Var bättre förr när man som liten skit lanade warcraft med grabbarna

Fick du en pentakill ditt andra game någonsin?
Citera
2014-03-10, 16:04
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Fick du en pentakill ditt andra game någonsin?
inte direkt en bedrift o få en penta kill på lägre nivå. han kan ju faktiskt spelat dota/dota2/hon.

skulle sätta mina pengar på dota 2 eftersom han känner en stark anledning till att skryta om sin pentakill + trycka ner lol lite
Citera
2014-03-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
inte direkt en bedrift o få en penta kill på lägre nivå. han kan ju faktiskt spelat dota/dota2/hon.

skulle sätta mina pengar på dota 2 eftersom han känner en stark anledning till att skryta om sin pentakill + trycka ner lol lite

Jag är en gammal gamer så Dota 2 nej. Men ja jag har spelat spel som liknar lol förut. Det jag mest reagerade på var att jag tyckte hela spelet var för enkelt. Svårt att förklara varför men det känns som att lol är något för folk som vill komma igång med liknande spel. Typ en inkörsportal, men folk verkar tycka att det är det bästa spelet där ute just nu, kan ju vara för att det är användarvänligt och på så vis lockar fler.

Jag trycker verkligen inte ner spelet, det var ju kul att spela men jag hade en helt annan bild av det.
Citera
2014-03-10, 16:32
Medlem
pozies avatar
Citat:
Jag är en gammal gamer så Dota 2 nej. Men ja jag har spelat spel som liknar lol förut. Det jag mest reagerade på var att jag tyckte hela spelet var för enkelt. Svårt att förklara varför men det känns som att lol är något för folk som vill komma igång med liknande spel. Typ en inkörsportal, men folk verkar tycka att det är det bästa spelet där ute just nu, kan ju vara för att det är användarvänligt och på så vis lockar fler.

Jag trycker verkligen inte ner spelet, det var ju kul att spela men jag hade en helt annan bild av det.
spelade du på en polares konto eller ditt egna? för om du har kört liknande spel förr och börjar på 0 inom LoL så förstår jag att du tyckte det var för lätt. ingen håller koll på något där, och det enda som gäller är typ döda, döda döda

tänker inte gå in i en lol vs dota, men jag förstår hur du menar
Citera
2014-03-10, 16:45
Medlem
Citat:

Lol är ju dock ett pvp spel och att säga att det är enkelt är ju då ganska märkligt då allt beror på vilka du spelar med/mot. Om du håller över 50% vinstkvot så kommer du matchas med bättre och bättre spelare och du kommer tillslut inte längre tycka att det är enkelt.

Och med tanke på den stora spelarbasen så kommer man med största sannolikhet aldrig kunna känna att man har nått den högsta skicklighetsnivån. Man kan lära sig något nytt varje match även om man har över 3000 spelade matcher.

Det som i min mening gör lol till ett av de bästa spelen jag har spelat är att desto bättre jag blir desto roligare blir det att spela. Man hittar konstant nya djup så att säga.
Citera
2014-03-10, 18:41
Medlem
Alikabadidis avatar
På två veckor har jag gått från Silver I till Plat 3, går bra nu!
Sorgligt nog känner jag att intresset för LoL börjar svalna av. För ett år sedan var t.ex. League of Legends-tråden alltid av de fem översta på flashback, nu måste jag nästan alltid scrolla lite för att hitta den. Får hoppas jag hinner gå pro innan scenen dör ut haha
Citera
2014-03-10, 19:57
Medlem
Twatssons avatar
"unable to connect to the server. if you have a firewall it may be blocking the connection"

Denna skönhet dök för första gången upp förra veckan, spelade med en kompis då det först dök upp.
Testade att spela ett game själv lite senare och då funkade det, testade ihop med kompisen någon timma senare och samma felmeddelande.

Installerade om lol och då funkade 1 game med kompisen och sen samma jävla felmeddelande.

Någon som kan tänkas ha en lösning på problemet? Har testat allt med portar/brandvägg etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in