2014-03-03, 16:18
Medlem
Det är bara hittepå att han skulle ha ont om pengar, han bor i en lyxkåk på Värmdö och hans föräldrar flyttade stora tillgångar till diverse oåtkomliga bolag utomlands före hans far dog så att där inte skulle bli något arv kronofogden kunde plocka av för att betala hans skatteskuld på 24 miljoner.
Citat:
Privatpersonen Björn Borg sålde namnrättigheterna 2006 för 124 Mkr. Ovanpå det får han en årlig tilläggsersättning, dels en fast summa i fjol 7,8 Mkr, dels en rörlig del, en royalty på 1,5–2 procent av bolagets försäljning.
http://www.di.se/artiklar/2013/10/30/bjorn-borg-en-lagom-nojd-man-i-sina-basta-ar/
Citera
2014-03-03, 16:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Björn Borg förnekar att han har ekonomiska problem samtidigt som han skall sälja sina pokaler och en massa lösören.

Det blir allt lite Bagdad Bob över det hela, och att han sedan börjat visa nyllet i annonser för Colorama bekräftar ju bara saken.

Han ångrade sig och köpte tillbaka pokalerna omedelbart efteråt. I dokumentären McEncroe/Borg: Fire and Ice berättar han att det var hans sämsta affär någonsin, de kostade mer än av vad fick för dem. Han visar också upp dem i filmen.

Rekommenderas:
http://www.hbo.com/sports/mcenroe-borg-fire-and-ice/#/
Citera
2014-03-03, 17:28
Medlem
Citat:
Björn Borg förnekar att han har ekonomiska problem samtidigt som han skall sälja sina pokaler och en massa lösören.

Det blir allt lite Bagdad Bob över det hela, och att han sedan börjat visa nyllet i annonser för Colorama bekräftar ju bara saken.
Kan inte tänka mig att han skulle ha en så dålig ekonomi så han börjar sälja gamla pokaler.
En enda medverkan i en reklamfilm skulle dra in mycket mer än dessa.

Tror mer på att han kanske börjar få en (Tidig) 60års kris.....
Han mår helt enkelt skit när han ser dessa pokaler stå och flina mot honom.
Det var min ungdom,,,,swisch,,,,
Citera
2014-03-08, 22:26
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Kan inte tänka mig att han skulle ha en så dålig ekonomi så han börjar sälja gamla pokaler.

Ja Björn Borg har ju inte varit något ljushuvud direkt när det gäller affärer (inte fruntimmer heller ) så han kan kanske ha blivit lurad på pengar, det har ju hänt förr, och därför behöver han dryga ut kassan.
Citera
2014-03-08, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Själv har jag alltid trott att pokalförsäljningen, liksom hans uppseendeväckande comebackförsök, var ett PR-trick. Vet inte alltså, har bara fått för mig att "er hat es faustdick hinter den Ohren" som tyskarna säger, d.v.s. att han är något av en lurifax och mycket smartare än vad många tror.

Visst, jag kan ha fel, men har bara så svårt att tänka mig att världsettan som bestämde sig för att sluta med tennisen när han stod på sin absoluta topp skulle kunna vara så korkad att han på allvar trodde sig kunna slå sig tillbaka in i världseliten efter ett så långt uppehåll och sedan dessutom få för sig att sälja bevisen på de inte bara formidabla utan rent av legendariska idrottsprestationer som han kämpat sig till med sådan herkulisk möda.
Citera
2014-03-10, 07:26
Medlem
Björn Borg har grava alkoholproblem, vilket är känt åtminstone i vissa tenniskretsar. Sonen Leo spelar juniortennis, pappa åker ofta taxi till matcherna, p.g.a. fylla. Senast i helgen spelade sonen tävling i Gustavsberg utanför Stockholm. Leo och Björn kom i taxi från hemmet(ligger c:a 5 km utanför Gustavsberg). Medan sonen spelar sitter Björn kvar i taxin och halsar vin. Detta var kl 10 i söndags morse. OBS att detta är förstahandsuppgifter, ingen hörsägen. Björn har ett flertal ggr setts berusad/ drickandes vin i samband med sonens matcher. Har även ett videoklipp från i höstas där Borg är kanonpackad på scen tillsammans med bl.a. McEnroe i Connors och andra gamla världsettor i samband med någon promotion. Skall se om jag kan hitta det.
Citera
2014-03-10, 07:41
Medlem
Här är klippet. Borg oförmögen att prata c:a 26 minuter in i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=n-i-yOxaUqI
Citera
2014-03-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foerstaasigpaaren
Björn Borg har grava alkoholproblem, vilket är känt åtminstone i vissa tenniskretsar. Sonen Leo spelar juniortennis, pappa åker ofta taxi till matcherna, p.g.a. fylla. Senast i helgen spelade sonen tävling i Gustavsberg utanför Stockholm. Leo och Björn kom i taxi från hemmet(ligger c:a 5 km utanför Gustavsberg). Medan sonen spelar sitter Björn kvar i taxin och halsar vin. Detta var kl 10 i söndags morse. OBS att detta är förstahandsuppgifter, ingen hörsägen. Björn har ett flertal ggr setts berusad/ drickandes vin i samband med sonens matcher. Har även ett videoklipp från i höstas där Borg är kanonpackad på scen tillsammans med bl.a. McEnroe i Connors och andra gamla världsettor i samband med någon promotion. Skall se om jag kan hitta det.
Hoppas att detta inte stämmer..Det skulle svida i hela min kropp om även Kung-Borg har blivit nedbrottad av Kung-Alkohol...
Citera
2014-03-10, 08:47
Medlem
bernters avatar
Det är nog svårt att bli så berusad som på klippet om man endast tänkt att styrka sig för att komma över en eventuell nervositet för att prata offentligt. Detta var plågsamt att se!
Senast redigerad av bernter 2014-03-10 kl. 08:53.
Citera
2014-03-10, 18:11
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ja Björn Borg har ju inte varit något ljushuvud direkt när det gäller affärer (inte fruntimmer heller ) så han kan kanske ha blivit lurad på pengar, det har ju hänt förr, och därför behöver han dryga ut kassan.

Det enda fruntimret som har varit något att räkna med är ju Mariana Simionescu som han också var gift med. Riktigt trevlig tjej som enligt mitt ex vann allas hjärtan i Gryt när Björn och Mariana köpte Kättilö.
Citera
2014-03-10, 18:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Förstahandsuppgifter? Du var alltså där?
Citera
2014-03-10, 19:53
Medlem
Maestrosos avatar
Citat:
Här är klippet. Borg oförmögen att prata c:a 26 minuter in i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=n-i-yOxaUqI
Fast han är ju inte ensam om att vara berusad i det gänget även om han definitivt är värst.
John McEnroe och gamle vännen Ilie Năstase som han umgicks mycket med på 70-talet i Rumänien har nog varit ute innan tillställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in