2014-03-10, 00:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är en svensk polis år 2014. Läs och förskräcks:

https://twitter.com/martinmarmgren/with_replies

Sådana här människor hade inte gjort bort sig det minsta som polischefer under Stalintidens värsta excesser. Vi har dem i Sverige. I beslutandepositioner. Idag.

Skrämmande ja, har uppmärksammat honom tidigare. Han citerar och pratar med kända vänsterextremister. Han är otroligt partisk och uppenbart vänstersympatisör som han låter gå ut över sin polistitel. Han skriver att man inte kan kalla det bråk och att det är en attack, var är han alla gånger det skrivs att det varit "bråk" vid exempelvis en SD-demonstration? Fast det uppenbart varit ensidigt flask och stenkastande. Men då är han inte intresserad.

Det är äckligt och så man vill spy! Hans chef borde verkligen tala honom till rätta. Man kan inte vara så där partisk och göra så uppenbara ställningstaganden som han gör om man ska ha en yrkesutövning i statens tjänst och ha kontakt med alla sorters människor. Han blundar uppenbarligen för när exempelvis Sverigedemokrater drabbas, men skriker högljutt och spamma twitter dygnet runt när det gäller vänsterextremister och homosexuella bland annat.
Citera
2014-03-10, 00:40
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.svenskarnasparti.se/2014/03/09/svp-kommenterar-nattens-handelse-i-malmo/

http://www.expressen.se/kvallsposten/marcel-vacktes-av-knivdadet-i-malmo/

Nej, all fakta finns inte på bordet, det har du rätt i. Men Du kan väl inte på fullaste allvar förneka att det finns vissa likheter i de båda beskrivna händelseförloppen?

Det finns helt klart likheter. Men varför skulle Svp skriva ett uttalande som inte innehåller likheter? Jag tycker att det var kul att läsa SvP's uttalande men innan mer fakta finns på bordet så tänker jag inte dra några slutsatser. Att nazister attackerar människor är ingenting nytt, och att nazister här på forumet väljer att förvanska sanningen(som uppenbarligen ingen här i tråden vet) är inte heller något nytt.

Som sagt, jag väntar på mer fakta. Och oavsett så tycker jag att det är vidrigt att folk sitter och försöker motivera gårdagens händelser med påhittade fakta(jag syftar inte på dig pazzamo).
Citera
2014-03-10, 00:42
Avslutad
Om vänsterextremisterna verkligen blev överfallna, hur kommer det sig att de inte vill samarbeta med polisen då? Är det ingen som tycker att det är märkligt?
Citera
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Okontroversiell och okontrovesiell. Det beror på vilka glasögon man har. Jag har själv deltagit på demonstrationer mot sd, betyder det att jag ska vara beredd att bli knivad och eventuellt dö? Det djupa vattnet kanske inte är så djupt som många här vill tro..

Malmö FF's supporters verkar i alla fall ge killen sina lyckönskningar:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1782032_465382306923472_1811531767_n.jpg

Absolut skall man kunna vara med på demonstationer och gå med ett plakat där det står SD samt ett streck över eller liknande utan att bli knivad, det är en mänsklig rättighet. Denna kille verkar dock ha en annan form av "offensiv" i sig vilket du ser i båda filmerna och ja då skapar man en stämning och till slut ett rykte som eskalerar till slut.

Stå och skrika jävla stockholmare på en video och att de skall åka därifrån är väl knappast till att bidra till något gott och då hamnar man till slut i blickfånget.
Citera
Medlem
Kan vi inte bara konstatera att bägge sidor är lika goda kålsupare och lika iq-befriade.
Baserat på vad jag läst här, hört folk berätta samt mina egna erfarnheter då jag bott i malmö i snart 25år och är bosatt på nobelvägen vid hemmakväll (50m) från där incidenten skedde så är det mest troligt att vänsterfolket provecerade högerfolket med omogna glåpord och annat dom är bra på. högerfolket ger svar på tal, närmar sig vänstergruppen för att visa att dom inte backar varpå vänsterfolket inte vill va sämre och går mot högerfolket. sen vem som utdelar första slaget kan jag inte svara på men utifrån vad jag såg så var högerfolket i starkt underläge med tanke på hur mycket vänsterfolk där var jämfört med högerfolk.
Den dära showan ser inte ut att kunna göra en fluga förnär med sin pojkaktiga kropp som tycks likna en tunn liten 15åring.
Bara för att man åker på mest däng betyder inte det att man är mest oskyldig. Det kan helt enkelt va så att man påbörjar något som man helt enkelt inte kan avsluta och får på huvet. Var vid man har svårt att svälja sin stolthet att få på huvet utav dom som man avskyr mest av alla och måste framstå som offer.
Jag är varken höger eller vänster eller politiskt intresserad för den delen men jag tyckte verkligen mig se betydligt fler afa eller vad ni nu kallar dom än högerfolk.
så för att summera händelsen:
Vänsterfolk provecerar högerfolk varpå högerfolk kontrar med med munhugg, grupperna går mot varandra och tumult utbryter. vänsterfolk är inga höjdare på att slåss så dom åker på huvet och springer och bölar och har per automatik media mer eller mindre på sin sida som skriver till deras fördel, iaf mer än vad dom skriver till den andra gruppens fördel.
Och nej vi har inte haft organiserat nazistgrupper här sen början av 00-talet.
Jag förstår att oavsett hur ens vänner beter sig så försvarar man dom och deras idiotiska handlingar och skyller gärna på den andra gruppen som man även hyser mer agg mot än hitler själv.
Jag har väldigt svårt att känna sympati för någon utav dessa grupper och ger man sig in i leken så får man leken helt enkelt tåla oavsett hur det slutar.
Om vi vänder på det. låt säga att dessa högermänniskor varit dom som fått mest på truten. Hade det varit lika rätt åt dom då eller hade det varit lika onödigt att knivhugga en av dom. eller det gäller bara när det är en av era egna? Är det så att alla "nazister"(vilket jag tvivlar starkt på att dom var utan bara sverigevänliga människor som inte har alla hönsen hemma) förtjänar det värsta ödet man kan tänka sig?
Jag har väldigt svårt för människor som ogillar homosexuella men av erfarenhet så är vänsterfolk rena gruppen hyenor som fått för sig att dom alltid har rätt och det endast är deras åsikter som räknas, hur knäppa dom än skulle vara.
Nä jag skulle nästan vilja påstå att det var bra att banka lite vett i huvet på dessa människor (bägge sidor) och den dära showan vill jag ju stänga in i ett rum med mig och ge den lilla pojkspolingen en läxa.
Som i youtubevideon vi såg där den nollan stod och höll i ett plakat och spydde ut sitt hat mot stockholmare, upplänningar och brats. Kan folk hjälpa att dom är framgångsrika medan den nollan bara är en amöba och uppenbarligen avundsjuk för han bara har 650kr kvar på kontot och det är tre veckor kvar till nästa löning.
Blir bara glad när det går bra för människor och att dom får belöning för deras driftighet men den lilla råttan kan inte unna andra deras framgång som dom kämpat för att nå dit dom vill.
När showan är på benen igen så kan ni väl skicka honom till mig och några av hans vänner så ska jag lära dom ett och annat. Be dom andra nissarna också att besöka mig så ska jag lära dom ett och annat med. Verkar som många små rödtjutare här inne också behöver lära sig ett och annat för eran diskussionsnivå är under all kritik men det är inget som förvånar mig. Ni har alltid och kommer alltid förbli betydligt sämre på att argumentera och debattera än vad högerfolk kommer va. Ni har helt enkelt inte talets gåva utan bara går på med personangrepp och dåliga sådana.
pissluffare hela högen är vad ni är och jag hoppas ni blir utsatta för grovt våld och förnedring som många svenskar utsätts för dagligen av invandrare i malmö i form av att bli kallade hora, jävla svenne, plocka deras ägodelar för dom själva har inget. Jag jobbar mycket socialt utsatta människor och det är betydligt lättare för invandrare som har det sämre ställt än vad det är för svenskar. Svenskarna ser det som sista utvägen medan invandrarna ser det som första utvägen att begå brott, oavsett om det skadar andra för att få mat på bordet..om nu mat är en fet bil, en smaklös soffa för 50 papp som ser ut att va hämtat från en zigenarhövdings vardagsrum i rumänien och en stor jävla parabolantenn på den 3kvm stora balkongen.
må showan lida och må hans lunga påverka hans klena stämma så man slipper lyssna på hans korkade uttalanden för det är verkligen vad dom är. defintionen på pissluffare är vad den lilla fjanten är.
ps. jag är kurd och född i irak och har stor erfarenhet av kommunister och PKK. Min farbror har själv varit aktiv inom PKK i många år från 80-90 talet för att sedan "försvinna". Min teori är att hans egna fick honom att försvinna, likaså vad min familj tror. men under hans livstid så fick jag ofta stå ut med hans pladder om kommunism och dess trams för att sedan bli mördad av sina egna som han talade så väl om. Så jag har personlig erfarenheter av er kommunister och även vita rasister då jag är blatte. Men att avsky någon för dom skapat sin egen framgång för att dom vill leva bra och ge sin familj en trygg framtid bara för man själv har det dåligt ställt och är för lat för att skaffa lovor är det värsta jag vet.
Citera
2014-03-10, 00:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunken1
Kan vi inte bara konstatera att bägge sidor är lika goda kålsupare och lika iq-befriade.
Baserat på vad jag läst här, hört folk berätta samt mina egna erfarnheter då jag bott i malmö i snart 25år och är bosatt på nobelvägen vid hemmakväll (50m) från där incidenten skedde så är det mest troligt att vänsterfolket provecerade högerfolket med omogna glåpord och annat dom är bra på. högerfolket ger svar på tal, närmar sig vänstergruppen för att visa att dom inte backar varpå vänsterfolket inte vill va sämre och går mot högerfolket. sen vem som utdelar första slaget kan jag inte svara på men utifrån vad jag såg så var högerfolket i starkt underläge med tanke på hur mycket vänsterfolk där var jämfört med högerfolk.

Den dära showan ser inte ut att kunna göra en fluga förnär med sin pojkaktiga kropp som tycks likna en tunn liten 15åring.
Bara för att man åker på mest däng betyder inte det att man är mest oskyldig. Det kan helt enkelt va så att man påbörjar något som man helt enkelt inte kan avsluta och får på huvet. Var vid man har svårt att svälja sin stolthet att få på huvet utav dom som man avskyr mest av alla och måste framstå som offer.

Jag är varken höger eller vänster eller politiskt intresserad för den delen men jag tyckte verkligen mig se betydligt fler afa eller vad ni nu kallar dom än högerfolk.

Här har vi ett vittne och en vittnesberättelse alltså. Intressant!
Senast redigerad av 8711 2014-03-10 kl. 01:02.
Citera
2014-03-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har har vi ett vittne och en vittnesberättelse alltså. Intressant!

Ja, ungefär lika troligt vittnesmål som historian om att nassarna var där för att kolla på UFC.
Citera
2014-03-10, 01:01
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har har vi ett vittne och en vittnesberättelse alltså. Intressant!

Din tolkning av ordet "Vittne" är minst sagt brett . Hur menar du att personen är ett vittne? Löjligt och talande. Skrattretande.
Citera
2014-03-10, 01:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Ja, ungefär lika troligt vittnesmål som historian om att nassarna var där för att kolla på UFC.

Ja, jag har inget skäl att misstro en person som säger sig bo på den gatan.

Jag kollar själv på UFC varje gala, är det något konstigt med det? Klart man kollar på UFC, det gör säkerligen massor av nationalister.
Citera
2014-03-10, 01:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Din tolkning av ordet "Vittne" är minst sagt brett . Hur menar du att personen är ett vittne? Löjligt och talande. Skrattretande.

Det står ju att han sett händelsen och bor på gatan. Är du dum i huvudet och kan inte läsa eller?

Du är ett klockrent bevis på det han skriver. Du kan inte ens läsa hans text och vad han säger sig ha sett från där han bor nära platsen för bråket.
Senast redigerad av 8711 2014-03-10 kl. 01:07.
Citera
2014-03-10, 01:07
Medlem
FilosofenDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nej, all fakta finns inte på bordet, det har du rätt i. Men Du kan väl inte på fullaste allvar förneka att det finns vissa likheter i de båda beskrivna händelseförloppen?

Antingen kan nationalisterna ha angripit vänsterfolket för att sedan fly från platsen när man av olyckshändelse eller medvetet spöat på någon riktigt allvarligt, eller så kan det vara så som nationalisterna hävdar, att de sprang tillbaka för att rädda sin vän för att sedan fly fältet. Jag tycker vittnesmålet verkar vara kompatibelt med båda versionerna av händelsen.
Citera
2014-03-10, 01:08
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunken1

Det är alltså okej att nazister sätter en feminist i koma för "de är lika goda kålsupare"? Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in