2014-03-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Exakt. Nassesvinen bodde fan inte ens i närheten av stället, var där för att starta bråk och valde den grupp som såg lättast ut och anföll med kniv.

Men man förstår att nazisterna här inne försöker vrida ur sig någon sorts heder från de här, vänstern visar sin överlägsna styrka (och koppling till arbetarklassen och folket i allmänhet) när man spontant dagen efter kan anordna stödmanifestationer från norr till söder med tusentals människor.

Ja, när man går ut och roar sig på helgerna håller man sig ju alltid inom en 100-meters radie från bostaden. Allt annat vore ju fullkomligt ologiskt och ett direkt bevis på att man vill söka upp vänsterextremister.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maanoja
Enligt mina uppgifter så är Showans skallskador så allvarliga att man ska vara glad om han vaknar upp som sitt rätta jag. Folk på sjukhuset tror inte han kommer klara sig överhuvudtaget.

Så låter det ju inte på polisen och sjukhusets rapporter i media.

Berätta mer om du vet och hur du vet det.
Citera
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Kan du länka till filmklippet? Det enda jag sett är när han deltar i en demonstration mot sd, och det betyder faktiskt inte att han är med i AFA som så många här vill...

Min bild av snubben är att han är en samhällsengagerad fotbollssupporter som kämpat mellan liv och död. Det är hemskt och det är bortom mig hur användare här kan motivera den här typen av våldsdåd och hävda att killen "had it coming". Baserat på ett facebook-inlägg.

Det är äckligt, vidrigt. Planerar ni själva att knivhugga någon inatt?

https://www.youtube.com/watch?v=0KXsmWzY9Vk&t=2m15s

https://www.youtube.com/watch?v=ZdIoUPfDlCc (ryktas om att det är han som dyker upp 1.10 in i filmen).

Tycker dock det är känsligt att snacka om detta oavsett vad han gjort eller inte gjort, han har en familj och vänner som bryr sig om honom som inte har det lätt nu.
Citera
2014-03-10, 00:10
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
https://www.youtube.com/watch?v=0KXsmWzY9Vk&t=2m15s

https://www.youtube.com/watch?v=ZdIoUPfDlCc (ryktas om att det är han som dyker upp 1.10 in i filmen).

Tycker dock det är känsligt att snacka om detta oavsett vad han gjort eller inte gjort, han har en familj och vänner som bryr sig om honom som inte har det lätt nu.

Rykten räcker inte. Det är riktigt löjligt hur folk här får rykten till sanning. Men ja, du har rätt. Killen har en familj och vänner och situationen är allvarlig. Jag önskar personen livet i behåll och att folk får sina sinnen till sans. Om det visar sig att han nu har hoppat på en polisbil så betyder det ändå inget. Jag önskar personen ett tillfrisknande och förhoppningsvis så blir han fullt återställd.
Citera
2014-03-10, 00:11
Medlem
Citat:
Jag tyckte artikeln var intressant. Men händelseförloppet förblir okänt. Vittnet betraktade ett gäng människor som jagade ett annat gäng. Det förtäljs inte vad som föregick detta. Jag skrattar inte alls, händelsen är tragiskt och jag blir ledsen när det sitter folk och drar politiska poänger när någon kunde ha förlorat sitt liv. Ni är fan otäcka.

Vad som hände sett ur "nazisternas" synvinkel stöds av det oberoende vittnets beskrivning av händelseförloppet. Det är nog så nära vi kommer sanningen just nu, men det återstår att se vad polisen kommer fram till i sin utredning. Med tanke på vad Du skrev tidigare så verkar Du inte speciellt ledsen över att Du själv försöker dra politiska poänger genom att snickra ihop ett fantasifullt händelseförlopp i ditt eget huvud.
Citera
2014-03-10, 00:11
Medlem
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2013/12/hugg-en-nasse-afa.jpg

Hur gick det?
Citera
2014-03-10, 00:14
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Rykten räcker inte. Det är riktigt löjligt hur folk här får rykten till sanning. Men ja, du har rätt. Killen har en familj och vänner och situationen är allvarlig. Jag önskar personen livet i behåll och att folk får sina sinnen till sans. Om det visar sig att han nu har hoppat på en polisbil så betyder det ändå inget. Jag önskar personen ett tillfrisknande och förhoppningsvis så blir han fullt återställd.

Ja men dessa videos är ju ändå en form av indikation på att detta knappast var en okontroversiell kille som skaffat diverse ovänner genom åren. Med detta sagt så förtjänar varken han eller någon annan att bli knivad eller liknande men ger man sig ut på djupt vatten idag så får man tyvärr vara beredd på att sånt här händer.
Citera
2014-03-10, 00:17
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vad som hände sett ur "nazisternas" synvinkel stöds av det oberoende vittnets beskrivning av händelseförloppet. Det är nog så nära vi kommer sanningen just nu, men det återstår att se vad polisen kommer fram till i sin utredning. Med tanke på vad Du skrev tidigare så verkar Du inte speciellt ledsen över att Du själv försöker dra politiska poänger genom att snickra ihop ett fantasifullt händelseförlopp i ditt eget huvud.

Men herregud. Om du syftar till min teori tidigare i tråden så var den ihopsnickrat just i syfte för att folk ska inse hur löjligt det är med spekulationer och "sanningar" som alla jävla nassar drar sig med i tråden. Menade inte att dra någon politisk poäng. Min poäng var att den teorin är precis lika sannolik som alla andra teorier här i tråden. Min poäng var att all fakta inte finns på bordet.

Ser inte alls hur det oberoende vittnet stödjer nassarnas version.
Citera
2014-03-10, 00:17
Avslutad
Riktigt underhållande att se alla idioter som på fullaste allvar verkar tro att de gått och glott på UFC därför att de hoppades att de sedan skulle bli angripna av sinnessjuka kommunistsvin. Nåja, den enda man kan göra är väl att konstatera att den version som sprids av Realisten.se och SvP är betydligt mer trovärdig än skitvänsterns påhittade goja. Att ett uppenbart mentalsjukt avskum på vänsterkanten skulle samla ihop ett gäng för att försöka misshandla ett grupp nationalister verkar väl inte helt osannolikt.
Citera
2014-03-10, 00:22
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Ja men dessa videos är ju ändå en form av indikation på att detta knappast var en okontroversiell kille som skaffat diverse ovänner genom åren. Med detta sagt så förtjänar varken han eller någon annan att bli knivad eller liknande men ger man sig ut på djupt vatten idag så får man tyvärr vara beredd på att sånt här händer.

Okontroversiell och okontrovesiell. Det beror på vilka glasögon man har. Jag har själv deltagit på demonstrationer mot sd, betyder det att jag ska vara beredd att bli knivad och eventuellt dö? Det djupa vattnet kanske inte är så djupt som många här vill tro..

Malmö FF's supporters verkar i alla fall ge killen sina lyckönskningar:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1782032_465382306923472_1811531767_n.jpg
Citera
2014-03-10, 00:29
Medlem
baggebo1s avatar
Hur kommer det sig att ingen vänsterextremist är anhållen för det mordförsök de utförde på nationalisten som hamnade på efterkälken? Eller för det våldsamma upplopp de ställde till med när de gick till attack?

Man kan tycka vad man vill om vänstern, visst är de riktigt obehagliga, men det verkligt otäcka för rättsstaten Sverige är att vi har ett polis- och ett rättsväsende som gång på gång visar att de är oerhört känsliga för politiska påtryckningar. Med en sån bindgalen avgrundsvänster som vi har i Sverige är det allvarligt och läskigt.

Det här är en svensk polis år 2014. Läs och förskräcks:

https://twitter.com/martinmarmgren/with_replies

Sådana här människor hade inte gjort bort sig det minsta som polischefer under Stalintidens värsta excesser. Vi har dem i Sverige. I beslutandepositioner. Idag.
Senast redigerad av baggebo1 2014-03-10 kl. 00:39.
Citera
2014-03-10, 00:35
Medlem
Citat:
Men herregud. Om du syftar till min teori tidigare i tråden så var den ihopsnickrat just i syfte för att folk ska inse hur löjligt det är med spekulationer och "sanningar" som alla jävla nassar drar sig med i tråden. Menade inte att dra någon politisk poäng. Min poäng var att den teorin är precis lika sannolik som alla andra teorier här i tråden. Min poäng var att all fakta inte finns på bordet.

Ser inte alls hur det oberoende vittnet stödjer nassarnas version.

https://www.svenskarnasparti.se/2014/03/09/svp-kommenterar-nattens-handelse-i-malmo/

Citat:
När sällskapet skulle bege sig hemåt attackerades de med flaskor och stenar av en grupp på cirka 25 vänsterextremister som kände igen nationalisterna. Sällskapet försökte först avlägsna sig från platsen men en i gruppen hamnade på efterkälken och blev misshandlad av vänsterextremisterna med flaskor och andra tillhyggen.

När resten i sällskapet upptäckte att deras kamrat var i fara så vände man tillbaka för att skydda honom och man lyckades till slut få loss honom från vänsterpöbeln. Efter det så avlägsnade sig sällskapet från den numerärt överlägsna gruppen vänsterextremister.

http://www.expressen.se/kvallsposten/marcel-vacktes-av-knivdadet-i-malmo/
Citat:
Vi hade just somnat och jag väcktes av skrik utanför på gatan.

– Jag trodde först att det var några fulla människor, det är ju inte ovanligt. Men sedan hörde jag människor skrika "nassesvin" och glas krossas. Jag tittade ut genom fönstret och såg en grupp på kanske 12-20 människor jaga en grupp nazister nedför gatan.

Nej, all fakta finns inte på bordet, det har du rätt i. Men Du kan väl inte på fullaste allvar förneka att det finns vissa likheter i de båda beskrivna händelseförloppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in