2014-03-09, 20:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
De hittade ju kroppar efter 3-4 dagar.

Jag var inte där så jag kan bara citera: "Early on 6 June 2009, five days after Flight 447 disappeared, two male bodies, the first to be recovered from the crashed aircraft, were brought on board the corbette Caboclo[76] along with a seat, a nylon backpack containing a computer and vaccination card and a leather briefcase containing a boarding pass for the Air France flight."

Det kan såklart vara helt fel men jag ids inte färska upp min franska och kolla den officiella rapporten. Min poäng är iaf bara att det kan ta sin tid innan saker och ting upptäcks
Citera
2014-03-09, 20:36
Medlem
Lar3es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Hur menar du nu? Det är fullt rimligt att en flygplansdörr klarat sig oskadd från en "explosiv dekompression".
Har inte uttalat mig gällande en dekompression. Har endast sagt att man kan utesluta splittring av flygplanskropp. Baserat på att man endast hittat en dörr och ingenting mer (om det stämmer).
Citera
2014-03-09, 20:37
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Hur kommer det sig att AF447 inte heller skickade ut några nödrop?
På vilket sätt skiljer sig dessa två flygkrascher?

Försvann AF447 från "radarn" också på hög höjd?

Inne och läser här: Några som känner igen sig?
(FB) Flight AF 447 saknas. (Störtade i atlanten 1/6 2009)

Den skickade ut automatiserade felmeddelanden kommer jag ihåg. Riktig radar tror jag saknades i området och flightradar24 fanns inte på den tiden så det var åtminstone inget allmänheten hade tillgång till, vet inte om den ens var utrustad med ADS-B.
Citera
Medlem
mysko-xs avatar
Ett elektroniskt vapen orsakade detta?

Inte bara som en EMP då kanske, som skulle slå ut alla elektriska system, samt blockera ut/in-komunikation.
Kanske snarare något mycket mer "koncentrerat", eller starkare, som kunde få hela planet att implodera? Eller helt skakas sönder till pulver?

Det var min första tanke. Kanske Kina försökte lägga sig i "ukrainakrisen"?
Några specifika personer var på det planet, som inte bara var vanliga "civila".
Inte en olycka iallafall. Även om det var olyckligt.
En undanmanöver?
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag var inte där så jag kan bara citera: "Early on 6 June 2009, five days after Flight 447 disappeared, two male bodies, the first to be recovered from the crashed aircraft, were brought on board the corbette Caboclo[76] along with a seat, a nylon backpack containing a computer and vaccination card and a leather briefcase containing a boarding pass for the Air France flight."

Det kan såklart vara helt fel men jag ids inte färska upp min franska och kolla den officiella rapporten. Min poäng är iaf bara att det kan ta sin tid innan saker och ting upptäcks

Resterna upptäcktes dagen efter av flygplan, men det tog flera till dagar för fartygen att ta sig till platsen.
Citera
2014-03-09, 20:38
Avslutad
Citat:

Citat:
"On 2 June at 15:20 (UTC), a Brazilian Air Force Embraer R-99A spotted wreckage and signs of oil, possibly jet fuel, strewn along a 5 km (3 mi) band 650 km (400 mi) north-east of Fernando de Noronha Island, near the Saint Peter and Saint Paul Archipelago. The sighted wreckage included an aircraft seat, an orange buoy, a barrel, and "white pieces and electrical conductors"

AF447 kraschade 1 juni och vrakdelar siktades redan dagen efter.
Citera
2014-03-09, 20:39
Medlem
VetMests avatar
Citat:
Hur kommer det sig att AF447 inte heller skickade ut några nödrop?
På vilket sätt skiljer sig dessa två flygkrascher?

Försvann AF447 från "radarn" också på hög höjd?

Inne och läser här: Några som känner igen sig?

AF447 skickade inte ut något nödrop för piloterna förstod inte att de överstegrade flygplanet vilket resulterade i en okontrollerad decent ner i havet.

AF447 "försvann" från radarn långt tidigare än när piloterna började göra fel. Detta för att det inte finns någon radiotäckning av varken primär eller sekundärradar ute i atlanten, då ingen radar kan se så långt. Det är inget ovanligt, många som flyger verkar tro att hela världen är täckt av radar, men så är icke fallet, men det finns procedurer som gör att det är lika säkert att flyga över atlanten som över land. Så va inte orolig nästa gång du flyger
Citera
2014-03-09, 20:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
För att göra det tydligt kan det vara bra att använda rätt förkortningar. Kuala Lumpur International Airport förkortas KUL. Medan flygbolaget KLM förkortas KL.

Det var ju med KL de båda falska passen skulle flyga med från Peking.

Men oj då, det viktiga är de officiella förkortningarna? Ska inte störa dig med mer brighta upptäckter då, jag försökte bara förkorta mitt skrivande och jag tror alla utom möjligen du förstod att jag avsåg Kuala Lumpur
Citera
2014-03-09, 20:40
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lar3e
Har inte uttalat mig gällande en dekompression. Har endast sagt att man kan utesluta splittring av flygplanskropp. Baserat på att man endast hittat en dörr och ingenting mer (om det stämmer).

Tycker fortfarande att du tolkar vad vi vet fel. En explosiv dekompression orsakad av bomb eller annat son splittrar flygplanskroppen kan mycket väl lämna en dörr intakt. En splittring innebär inte att alla delar reduceras till mikroskopiska bitar. En flygplansdörr är ju bland det eller kanske tom det mest robusta som finns på ett flygplan.
Citera
2014-03-09, 20:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Resterna upptäcktes dagen efter av flygplan, men det tog flera till dagar för fartygen att ta sig till platsen.

Och innan de upptäckta delarna faktiskt identifierades var de kanske lika relevanta som de bilder vi sett nu?

Nvm
Citera
2014-03-09, 20:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
AF447 kraschade 1 juni och vrakdelar siktades redan dagen efter.

Nej, misstänkta vrakdelar siktades dagen efter. Men varför vara noggrann? Misstänkta bränslespill och vrakdelar har rapporterats nu också, betyder det att vi ska ta dom som säker information?
Citera
2014-03-09, 20:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Och innan de upptäckta delarna faktiskt identifierades var de kanske lika relevanta som de bilder vi sett nu?

Nvm

Ute i stora atlanten finns inte mycket bråte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in