2014-03-09, 20:23
Medlem
volvo 240s avatar
Varför finns inte Therese Borg med på listan öht?

Har hon kommit i onåd, isåfall vad beror det på?

Sen har jag hört nåt om att Linus Bylund skulle ha nån konstig frisyr.. nån som kan bekräfta?
Citera
2014-03-09, 20:41
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Sen har jag hört nåt om att Linus Bylund skulle ha nån konstig frisyr.. nån som kan bekräfta?

Ingen aning om Borg, kanske kommit i onåd med riksdagsgruppen på något sätt?

Ang. Bylund så har han en rätt modern frisyr. Kort på sidorna och hår där uppe. Eftersom folk älskar att tramsa om Sd och nassarna så påstås det att det är en "Hitler jugend-frisyr". Bylund är rätt bra på att "humanisera" SD med alla sina kontakter bland journalister och mediefolk, men har snackat innan han tänkt ibland.

De enda som kan verkar nöjda med listan är de som är bokstavstrogna partiledningen, verkar det som. Egentligen är det nog ingen jättefara till valet 2014, men längre fram i tiden kan det straffa sig att endast knyta sig an "Ja-sägare" och mota bort akademiker, fritänkare, Kasselstrandare och andra som ses som hot mot partiledningen. Då är man bra nära att vara en del av 8-klövern.
Citera
2014-03-10, 08:17
Medlem
Citat:

Ja han ser ut som en ex-skin eller MMA snubbe. Jag fattar inte att de inte kan få lite tips på passande kläder och frisyrer. Dålig smak har aldrig varit en tillgång.
Citera
2014-03-10, 21:34
Medlem
Citat:
Kan det bero på att hon förespråkade Torsell på valbar plats? Eller tyckte man skulle försöka knyta spetskompetens till partiet?
Citera
2014-03-11, 11:57
Medlem
Gwass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Kan det bero på att hon förespråkade Torsell på valbar plats? Eller tyckte man skulle försöka knyta spetskompetens till partiet?
Borg är till vänster om allt och alla i SD, även "antirasistiska" kälkborgare som Bieler och den falangen. Att hon skulle förespråka Thorssell på riksdagslistan är högst o-troligt. Troligare att hon vill offentligt avrätta honom för att han skriver på "hemska rasistiska Avpixlat". (hotar hennes ambitioner)

Nej snarare tror jag att hon inte är med för att till och med fyrans falang inser att hon är livsfarlig för att hon går över lik för att skaffa sig makt. En sådan som Bieler kan skriva helt okej texter och ge ett sympatiskt intryck, samma med Kronlid. Borg not so much.
Citera
2014-03-11, 12:39
Medlem
Fler och fler avslutar sitt medlemskap i SD pga denna lista. Trotjänare som varit med i både 10 och 15 år tragiskt
Citera
2014-03-11, 14:17
Medlem
Aboristens avatar
Det brukar vara vanligt för alla partier att ungefär 10-15 % lämnar riksdagen under pågående mandatperiod. Det kan vara dödsfall, sjukdom, stridigheter, privata händelser eller andra jobb.
Vad händer då när alla 60 på listan avverkats? Kan de plocka in vem som helst efter det eller kan det bli så att 3-4 platser gapar tomma?
Citera
2014-03-11, 14:40
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Intressant resonemang. Men det finns en logisk lucka.

Varför valde i så fall partiledningen att låta valberedningen välja sig själva? Vill man avsiktligt skapa agg och misstro mot valberedningen och de som ska sitta i riksdagsgruppen de närmsta fyra åren?

Vill fariseiska fyran att folk ska stå och bli gallsura på Linus Byfånelund så att all ilska riktas ditåt? Sd har ju själva varit väldigt diskreta med vilka som suttit i valberedningen, den uppgiften hittade jag på en nyhetssida utan koppling till Sd. Att fyran skulle ha "planterat" en korrupt Bonnläpps-Linus är inte så trovärdigt då, eftersom detta borde ha exponerats av dem själva.

Eller menar du att de räknade med att jag skulle nosa upp det? Det är ju i och för sig inte allt för långsökt med tanke på att jag och andra "näthatare" har som hobby att hårdbevaka denna falska sionistopposition. Det vore kul att höra dina tankar kring detta.

Påstående 1: SD är ett toppstyrt parti där inget sker utan partiledningens vetskap och medgivande.
Påstående 2: Valberedningen väljer utan inblandning från partiledningen vilka som ska sitta på SDs riksdagslista.

Påstående 1 går inte ihop med påstående 2. I och med att påstående 1 är empiriskt bekräftat så är påstående 2 falskt.

Man kan indirekt härleda att det är meningen att valberedningen ska få skit för något partiledningen bestämt. Åkesson och kompani är ju inte så dumma att de inte inser att folk kommer att bli sura när de ser listan men vad gör det när valberedningen med Bylund kan ta smällen. Jag tvivlar för övrigt på att någon ur SDs ledning läser på FB politik inrikes, det är bara SvP-näthatare och SD-bonnläppar här. De har andra vägar för att få information.
Citera
2014-03-11, 14:43
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Fler och fler avslutar sitt medlemskap i SD pga denna lista. Trotjänare som varit med i både 10 och 15 år tragiskt

Åkesson och kompani säger tack och hej för tiden som varit men rasister och nazister har inget i det moderna SD att göra. BSS-tiden är över för evigt och nu är det BSB och öppen svenskhet som gäller. SDs framtid består av individer som Gogman och Beiler, och kom ihåg, en röst på ett mikroparti utanför riksdagen är bortkastad. Men jag tror att folk som röstade på SD 2002 inte lär tveka på att rösta på ett mikroparti utanför riksdagen för det är vad SD var då....
Citera
2014-03-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
57. Markus Silverbåge Göteborg

(FB) Sd:s valsedel 2014, spekulationer.

Citat:
...
Varför har du valt sverigedemokraterna?

Sverigedemokraterna driver den politik, jag anser bäst for Sveriges välbefinnande. Jag har alltid varit intresserad av politik och valde att bli aktiv medlem 2011 eftersom jag kände att jag ville engagera mig mer.

https://www.facebook.com/marcus.silverbage

Denna invandrare med taget namn får alltså plats på SDs riksdagslista efter att han 2011 valde att bli aktiv. Vad det nu innebär mer faktiskt har jag ingen aning om, men jag tror nog han har rätt pigmentering för att SDs ledning skall lita på honom.

Inte en chans jag röstar SD. Fy fan.
Citera
2014-03-12, 12:58
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Ingen aning om Borg, kanske kommit i onåd med riksdagsgruppen på något sätt?

Ang. Bylund så har han en rätt modern frisyr. Kort på sidorna och hår där uppe. Eftersom folk älskar att tramsa om Sd och nassarna så påstås det att det är en "Hitler jugend-frisyr". Bylund är rätt bra på att "humanisera" SD med alla sina kontakter bland journalister och mediefolk, men har snackat innan han tänkt ibland.

De enda som kan verkar nöjda med listan är de som är bokstavstrogna partiledningen, verkar det som. Egentligen är det nog ingen jättefara till valet 2014, men längre fram i tiden kan det straffa sig att endast knyta sig an "Ja-sägare" och mota bort akademiker, fritänkare, Kasselstrandare och andra som ses som hot mot partiledningen. Då är man bra nära att vara en del av 8-klövern.
Ah ok en sån frysyr.. min kusins 14årige son har det och massor av hans kompisar (även araber) har den stilen, förstås även populärt bland vuxna. Så tramisgt att kalla det för en "hitler-ugend frisyr"

Ang Borg så hoppas jag att nån här vet lite mer.
Citera
2014-03-12, 13:05
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja han ser ut som en ex-skin eller MMA snubbe. Jag fattar inte att de inte kan få lite tips på passande kläder och frisyrer. Dålig smak har aldrig varit en tillgång.
Äh, man får väl fan se ut hur man vill. Sen kan man ju tycka att det är fult men det ska ju inte påverkahur hans budskap tas emot.

En som ser förjävlig ut är Sven Olof Sällström, ser ut som en riktig grobian men det spelar ju ingen roll. Att folk ser olika ut och har olika stilar visar ju bara att det är en del av det vanlliga folket. Vore bara töntigt om alla var små välkammade oc slätrakade gossar, och falskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in