Citat:
Ursprungligen postat av Pols99
Jag har faktisk mailat de i torsdags och ställde ett par frågor angående deras 12mån garantier som de lämna på bilarna. Men jag har inte fått några svar än.
Att de inte svarar låter ju inte så bra förstås. En nystartad firma måste vara dubbelt så rädd om intressenter som en som är väletablerad.
De har kanske inte tillräckligt med folk än så länge??
Detta med garantier är inte så märkligt. Det finns flera oberoende organisationer som ställer upp med dylika garantireparationer på 6-24(!) månader. De gäller då givetvis i hela Sverige - antagligen i större delen av Europa. Det finns en del mindre bilfirmor som säljer dessa garantipaket till begbilen om så önskas, mot en tillägsavgift, ofta ca 2500 kr.
Ett annat exempel har vi på Blocket, säljarna på Blocket kan köpa loss en sån "Blockets garanti" på 6 månader, jag tror det kostar dem en dryg tusing.
Klart, att bilen är färdigbesiktad och med ett garantipaket värt kanske upp till 2500, förhöjer naturligtvis bilens värde något. Och kanske även utropspriset....
Men hur pass vettigt denna garanti fungerar i praktiken, det vet jag inte.
Jag ställde en gång denna fråga här på forumet, utan att ha fått rediga svar... Som jag tolkar är det knappt någon forumit som har haft praktisk erfarenhet av dessa garantier.