2013-02-02, 16:21
Medlem
Hej, är en kille i dryga 20års åldern, har gått från extremt tjockt hår till (i mitt tycke) rätt tunnt, och hårfästet har krypit uppåt en bit. Så tänkte att jag skulle göra något åt det innan det är försetn och jag kommer ångra mig senare i livet. Vad jag har läst känns Rogaine som det rimligaste alternativet. Men ska jag använda den vanliga eller Forte, vad är den stora skillnaden?

Sen, en fråga till, kan Rogaine har en negativ effekt på mig, har man något att förlora på det i hårväg liksom?
Citera
2013-02-04, 12:36
Medlem
Ingen som har erfarenhet från detta?
Citera
2013-02-04, 22:52
Medlem
MittensKims avatar
Lookgood.se , där hittar du mycket information.

Rogaine är för övrigt extremt dyrt och det finns "generiska" alternativ till bättre priser, men med samma resultat.

http://www.minoxidil-direct.co.uk/ Den kör jag med.

Minoxidil (Rogaine ex) används främst för att återskapa förlorat hår, inte att göra det tjockare direkt. Det har du finasteride för, som du antigen kan köpa olagligt via nätet eller få utskrivet av en läkare.
Citera
2013-02-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Lookgood.se , där hittar du mycket information.

Rogaine är för övrigt extremt dyrt och det finns "generiska" alternativ till bättre priser, men med samma resultat.

http://www.minoxidil-direct.co.uk/ Den kör jag med.

Minoxidil (Rogaine ex) används främst för att återskapa förlorat hår, inte att göra det tjockare direkt. Det har du finasteride för, som du antigen kan köpa olagligt via nätet eller få utskrivet av en läkare.

Tack för svar, det är förlorat hår jag vill återskapa!

Har du märkt mycket resultat? Inga biverkningar?
Citera
2014-03-09, 09:40
Medlem
MrsDiscos avatar
Hur får man Minoxodil utskrivet av läkare i Sverige då? Ska man gå till en vanlig läkare? Min bror undrar och han börjar få panik. Det känns dumt om han skulle gå till en läkare som inte har en aning om problemet och därför "vifta bort" det. Min bror tar detta väldigt hårt
Citera
2014-03-09, 18:45
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDisco
Hur får man Minoxodil utskrivet av läkare i Sverige då? Ska man gå till en vanlig läkare? Min bror undrar och han börjar få panik. Det känns dumt om han skulle gå till en läkare som inte har en aning om problemet och därför "vifta bort" det. Min bror tar detta väldigt hårt

På internet, en vanlig läkare kommer aldrig skriva ut finasteride.

http://www.inhousepharmacy.biz/p-178-fincar-5mg-finasteride.aspx
Citera
2014-03-09, 21:11
Medlem
MrsDiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
På internet, en vanlig läkare kommer aldrig skriva ut finasteride.

http://www.inhousepharmacy.biz/p-178-fincar-5mg-finasteride.aspx
Okej tack. Någon som rekommenderar detta? Hur ofta ska han ta det? Borde man blanda med något mer? Ursäkta men jag är väldigt dåligt insatt och påläst om detta. Tack på förhand

Edit: Vad rekommenderas av Rogaine(minoxidil) och Finasteride?
Senast redigerad av MrsDisco 2014-03-09 kl. 21:15.
Citera
2015-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDisco
Okej tack. Någon som rekommenderar detta? Hur ofta ska han ta det? Borde man blanda med något mer? Ursäkta men jag är väldigt dåligt insatt och påläst om detta. Tack på förhand

Edit: Vad rekommenderas av Rogaine(minoxidil) och Finasteride?

Min uppfattning är att Finasteride är starkare och ger ett mer hårtillväxt. Dock finns lite läskiga bieffekter, finns någon snyfthistoria på youtube om en man som blivit steril tex. Finasteride är dock förbannat dyrt om du skall köpa det via svenska apoteket. Man kan beställa via internet för ett bättre pris dock.

Jag käkade själv Finasteride för ett år sedan, fick tillbaka hår efter 5 månader ungefär och var nöjd med resultaten. Inga större bieffekter, fick ont i bröstvårtorna i några veckor vilket var ganska läskigt, slutade då tills det gick över. Har nu slutat knapra piller och håravfallet har börjat igen. Kommer nog inte börja med propecia igen, priset + de potentiella riskerna är för stora. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag blev impotent pga dåligt självförtroende.

Jag skall nu börja med Rogaine, lite billigare och inga bieffekter. Om du bara har lite håravfall skulle jag också rekommendera det för dig. Om det inte funkar, kör på propecia om du är redo att ta risken. Annars får man fan ta o bita i det sura äpplet, klippa kort tills man vaknar upp en dag och rakar av allt hår, värre saker kan hända.

Allt gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in