2014-03-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Vänstern hade ju knivar redo i Kärrtorp, tycker du inte det är konstigt på en fredlig demonstration?

Men nu handlar det om demonstrationen i Möllan. Vet någon vilka de anhållna är och vad som egentligen hände. Jag är skeptisk till att fredliga nassar som inte ens bor i Malmö skulle råkat sitta i en pub inte så långt från demonstrationen sedan blivit igenkända och angripna av vänstern och i självförsvar råkat misshandla folk.
Citera
2014-03-09, 17:58
Medlem
Nazister har jag inte mycket till övers för. Men ser och andra sidan inte organisationer som SvP som något reellt hot heller. Ofta bestående av lågbegåvade personer från någon inavelsby.

Värre är det med fjantar från RF och AFA och liknande organisationer. Deras framfart verkar på något sätt accepterat och det utgör ett mycket större hot mot samhället. De tror sig vara lite förmer än alla andra. Men de beter sig exakt på lika obegåvade sätt som nassarna, fast på andra flanken. Jag njuter innerligt när någon av dessa råkar illa ut. Jag avskyr dessa hycklare till människor.
Citera
2014-03-09, 18:01
Medlem
Fint att media kallar syndikalisterna och RF för enbart feminister..LOL..
Sen lär det vara vänstern som hade knivarna,, dom hade som sagt kniv redan under Kärtorp demonstrationen, antar att ännu fler av dom beväpnar sig under demonstrationer efter det.. Har man även med sig färgampuller så har man garanterat andra vapen...

Tror knappast ett gäng Svp som är ute och tar en öl på pubben tar med sig kniv in...
Citera
2014-03-09, 18:01
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Nej det tycker jag inte. Men de nationella vet att människor som tycker så befinner sig där. Det finns ju ganska många fler ställen att dricka öl på om man vill chilla utan att behöva ha kniv på sig.
Jag som bara besökt Malmö en gång i mitt liv, hur ser utelivet ut? Är pubar och utelokaler hårt centrerade som i de flesta städer? 200 meter från den centrala plats som demonstrationen tog plats på kan ju mycket väl täcka upp 90 procent av alla ordentliga pubar för allt vad jag vet.
Citera
2014-03-09, 18:03
Medlem
Yugens avatar
Nu kan ingen spilla ur sig "offren ljuger", förnekar man problem länge nog förr eller senare råkar människor ut för sån här högerextremt våld. Nog inte det sista vi har sett.
Citera
2014-03-09, 18:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Dan Eriksson i farten igen.. Vad gjorde SvP nassar på en krog i Möllan 200m bort från en feministiskt demonstration beväpnade med knivar? Man ska vara en idiot om man inte förstår sambandet.
Vet vi om det är mer än en person som hade kniv med sig? Det verkar ju bara vara en person som fått ordentliga skador, övriga inblandade kan ha skadats på andra sätt. Någon föreslog krossade flaskor.

Kan upplevas som en petitess men om en, flera eller alla hade kniv med sig ställer det situationen i en helt annan dager.
Citera
2014-03-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag som bara besökt Malmö en gång i mitt liv, hur ser utelivet ut? Är pubar och utelokaler hårt centrerade som i de flesta städer? 200 meter från den centrala plats som demonstrationen tog plats på kan ju mycket väl täcka upp 90 procent av alla ordentliga pubar för allt vad jag vet.

Det är hyfsat centrerat, Nobes ligger precis i utkanten men räknas knappast som en "ordentlig" pub. Det är ett riktigt alkishak.
Citera
2014-03-09, 18:07
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

Ful pubarna ligger runt Möllevångs torget och fin pubarna ligger runt Lilla Torg. Det är min åsikt.
Citera
2014-03-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men nu handlar det om demonstrationen i Möllan. Vet någon vilka de anhållna är och vad som egentligen hände. Jag är skeptisk till att fredliga nassar som inte ens bor i Malmö skulle råkat sitta i en pub inte så långt från demonstrationen sedan blivit igenkända och angripna av vänstern och i självförsvar råkat misshandla folk.

Att den som är misstänkt för mordförsök är från Malmö framgår av hans Facebook. Sedan om han bor där nu vet jag ej.
Citera
2014-03-09, 18:12
Medlem
FilosofenDeeps avatar
Alltså det här med Möllan. Jag känner att jag som stockholmare inte riktigt hänger med. Kan någon som inte har ett politiskt intresse i det här bekräfta att Möllan är så fyllt med vänsteraktivister att man som nationalist håller sig därifrån om man inte vill åka på stryk? Om jag förstått det rätt är Möllan lite som Malmös variant av Stockholms Söder, och jag kan inte alls relatera till att det rakt upp och ner vore farligt för nationalister att röra sig på Söder. Och framför allt vore det inte alls konstigt för en nationalist att ta en öl där.
Citera
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b4n4nsk4l
Det är hyfsat centrerat, Nobes ligger precis i utkanten men räknas knappast som en "ordentlig" pub. Det är ett riktigt alkishak.
Det är alltså fullt möjligt att grabbarna bara besökte slumpmässigt valt ställe med kall och billig öl utan några baktankar? Vilka gator används normalt när man lämnar torget? Detta blir givetvis väldigt mycket spekulation, men jag skulle själv kunna göra någon typ av analys om hur folk rör sig i min hemstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Fint att media kallar syndikalisterna och RF för enbart feminister..LOL..
Sen lär det vara vänstern som hade knivarna,, dom hade som sagt kniv redan under Kärtorp demonstrationen, antar att ännu fler av dom beväpnar sig under demonstrationer efter det.. Har man även med sig färgampuller så har man garanterat andra vapen...

Tror knappast ett gäng Svp som är ute och tar en öl på pubben tar med sig kniv in...

Det spelar inte heller någon roll om det var syndikalister och RF bland dem som deltog i den här demonstrationen om det är så att demonstrationen hade tillstånd och attackerades av...vilka de nu var som attackerade....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in