2014-03-08, 20:10
Medlem
Pokpokpoks avatar
Klättringen fortsätter! MOT GULD!

Har aldrig varit bra nog för att kunna klara mig upp till guld, men nu känns det som att jag borde kunna klara det. Har på 2 veckor klättrat från s5 till s2. Dom jag spelar är mest Ziggs/Renekton/vi när jag kan, annars swain/olaf/graves när jag inte får mina firstpicks. Skulle vara så jävla skönt att faktiskt komma upp till guld en gång för alla.

Några allmänna tips och trix? Picks?
Citera
2014-03-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok

Har aldrig varit bra nog för att kunna klara mig upp till guld, men nu känns det som att jag borde kunna klara det. Har på 2 veckor klättrat från s5 till s2. Dom jag spelar är mest Ziggs/Renekton/vi när jag kan, annars swain/olaf/graves när jag inte får mina firstpicks. Skulle vara så jävla skönt att faktiskt komma upp till guld en gång för alla.

Nådde nyss guld efter 1400 games i Silver, I know my shit när det kommer till Silver haha... Håll dig till tre-fyra champions om du verkligen vill klättra. Om du inte känner någon skam att spela easy mode FOTM faceroll uber-easy stomp heroes så kör Yi jungle om du vill vinna aslätt. Annars... Warda mycket, använd ping asmycket, säg åt ditt lag vad de ska göra, håll dem lugna, flamea inte, och låt aldrig hoppet dö ut.
Senast redigerad av ProdigousPunchline 2014-03-08 kl. 22:50.
Citera
2014-03-09, 10:11
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok

Jungle Yi är ju en säker pick, speciellt nu med nya runorna, han är ännu starkare nu än i S3. Dock är han lätt att countra om gamet pågår för länge, så se till att gå in för ett snabbt avslut. Passar du på att ganka en lane och ni plockar en kill så försök ta med dig ett torn också. Yi är en mästare på att ta torn. Dock är det fan pinsamt att lira Yi, men lätt att klättra med.
Citera
2014-03-09, 10:28
Medlem
4-Gotts avatar
Nån som vet när Bjorgsen kommer tillbaks till TSM? Gick in på deras hemsida idag för o se efter info men hitta inget direkt (får error när jag söker i dess forum).
Citera
2014-03-09, 10:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Jungle Yi är ju en säker pick, speciellt nu med nya runorna, han är ännu starkare nu än i S3. Dock är han lätt att countra om gamet pågår för länge, så se till att gå in för ett snabbt avslut. Passar du på att ganka en lane och ni plockar en kill så försök ta med dig ett torn också. Yi är en mästare på att ta torn. Dock är det fan pinsamt att lira Yi, men lätt att klättra med.
Jag skulle väl knappast kalla det ett säkert pick för att han suger att duella early mot andra junglare vilket man nästan måste kunna just nu. Till S4 kom det inga nya runor utan masteries & jag kan väll hålla med om att han blev lite starkare S4 än S3.

Jag håller inte heller med om att han är lätt att countra om gamet pågår för länge. Det är ju då han utmärker sig imo! Man springer bara ifrån lane till lane & pushar turrets och gör så det andra laget måste defenda och recalla hela tiden för annars tar man helt enkelt inhib. När (Det va ett tag sen jag gjorde det) spelar jungle Yi så brukar jag lätt snitta ~400 CS efter 40 minuter och jag teamfightas nästan aldrig.
Citera
2014-03-09, 11:24
Medlem
fgnms avatar
Körde ett ranked game med Ryze top precis för första gången denna säsongen. Laneade mot renekton med inte allt för smarta masteries (9-0-21). Gick 0-7-0 när han tatt båda mina torn och var så nära att ragequitta. Givetvis fick jag skit av vår junglare och mid men när rene lämnade lanen och jag fick lite tid att farma så vände det. Slutade 6-7-5 och vi vann varje teamfight relativt enkelt.

Ryze är utan tvekan min favorit "feed-early-win-late"-champion. Rätt säker på att jag kunnat feeda mindre om jag kört t ex 9-21-0 eller 0-21-9 men tack och lov var det renekton jag mötte. Log ju lite för mig själv när vi hamnade i 1v1 35 min in i gamet och jag hade min RoA, FH och SV. Då spelar 7 kills skillnad inte någon roll.

Det är lite intressant att se vilka champions man landar på till slut. Tröttnat på shyv och delvis trundle så nu ser min top pool exakt lika dan ut som i s3 nästan.
Citera
2014-03-09, 13:21
Medlem
Robinthebeasts avatar
Kan inte bestämma mig kha zix eller vi vad tycker ni?
Citera
2014-03-09, 14:09
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
Kan inte bestämma mig kha zix eller vi vad tycker ni?

Skulle säga Vi om du enbart junglar. Men kör du även mid kha zix.

Jag själv har aldrig spelar Vi men gillar inte o möta henne. Tank med bra dmg
Citera
2014-03-09, 14:43
Medlem
fendadens avatar
Är sugen på att investera i någon viable AP mid champ, vilka tycker ni mest "håller måttet" för season 4 av dessa?

Veigar, Malzahar, Swain, Syndra

Kom gärna med förslag på andra mid champs som ni tycker håller.

Kan tilläggas att jag spelar i Silver 3 just nu och har spelat sen Season 2.
Citera
2014-03-09, 15:01
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Är sugen på att investera i någon viable AP mid champ, vilka tycker ni mest "håller måttet" för season 4 av dessa?

Veigar, Malzahar, Swain, Syndra

Kom gärna med förslag på andra mid champs som ni tycker håller.

Kan tilläggas att jag spelar i Silver 3 just nu och har spelat sen Season 2.

Precis köpt lissandra och gillar henne även om jag bara spelat 3-4 matcher :P

men annars är top tier standard, typ gragas, ziggs, lb.

Kolla på lulu också, själv tycker jag hon är ganska kul =)
Citera
2014-03-09, 15:21
Medlem
fendadens avatar
Köpte Gragas och funderar på Veigar då jag tycker att bådas ults är "press R to win", vilket kan behövas i games där ens team behöver carryas
Citera
2014-03-09, 15:52
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Köpte Gragas och funderar på Veigar då jag tycker att bådas ults är "press R to win", vilket kan behövas i games där ens team behöver carryas

Japp veigar har stark ulti.
Men han saknar en escape. Typ drf han ej spelas. Samt hans stun måste man springa in i

Annars har du ju karthus med sin ulti som även spelats i lcs

Kolla annars på lissandra som caprice sade
Hon har 2 stun samt duglig ap ratio.

Har själv funderat på lissandra men ej sett henne i lcs eller i rank så vet ej hur hon igentligen är bra på pappret men kanske inte i verkligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in