2014-03-09, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ja, är ganska tydligt att det rör sig om en sammandrabbning mellan vänster- och högerextrema. Även polisen verkar bekräfta detta. Sedan råder det såklart delade meningar om omständigheterna kring detta och inte ens polisen verkar ännu ha en klar bild över händelseförloppet.

Va? Finns det ens nazister i Malmö synligt? Malmö är farligare för nazister än krigets Kiev där SvP huserar och skapar PR hellre.
Citera
2014-03-09, 14:23
Medlem
Powergirls avatar
Fy faan vad jag hatar fega uslingar som tar till kniv. Att sedan att ge sig på tjejer får mig att spy. Bästa straffet för sådana här fula trynen torde vara att låsa in dem i en MMA ring och låta gå dem en match med riktiga fighters. Sedan är det bara att låsa in dem, kasta bort nyckeln och för evigt glömma bort dem.
När jag sedan läser att vissa idioter hävdar att gristrynen tog till kniven i självförsvar så saknar jag ord. Enligt mycket trovärdiga källor, oberoende av varandra, så var det ett planerat överfall av grisgaltarna. Fråga mig inte efter källa, för det är lite meningslöst i nuvarande läge, men ni idioter som hävdar/hävdat självförsvar kommer att bli påminda av mig om era lögnaktiga utsagor.
Citera
2014-03-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Vem har blivit nerhuggen? Killen har skallskador och de andra verkar har glasskador från flaskor...

Han med "skallskador" har en punkterad lunga. Tror inte det är en glasflaska som råkat hamna snett...
Citera
2014-03-09, 14:26
Medlem
Om uppgifterna stämmer så är det bl.a. vice ledaren för SVP Skåne som är misstänkt för mordförsök. Alltså näst efter Stefan Jacobsson. Det här ser inte bra ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Fy faan vad jag hatar fega uslingar som tar till kniv. Att sedan att ge sig på tjejer får mig att spy. Bästa straffet för sådana här fula trynen torde vara att låsa in dem i en MMA ring och låta gå dem en match med riktiga fighters. Sedan är det bara att låsa in dem, kasta bort nyckeln och för evigt glömma bort dem.
När jag sedan läser att vissa idioter hävdar att gristrynen tog till kniven i självförsvar så saknar jag ord. Enligt mycket trovärdiga källor, oberoende av varandra, så var det ett planerat överfall av grisgaltarna. Fråga mig inte efter källa, för det är lite meningslöst i nuvarande läge, men ni idioter som hävdar/hävdat självförsvar kommer att bli påminda av mig om era lögnaktiga utsagor.
vafan snackar du om? varför skulle det vara värre att spöa upp brudar? att slynorna fick smaka på samma sätt som män brukar få smaka under en feministdemonstration är perfekt ur jämställdhetssynpunkt?

någon som fått fram namnen än?
Citera
Bannlyst
Citat:

Enligt feminister finns inga tjejer, utan bara "hens", så det är BS.

Men att "nazister" från SvP huserat i Malmö efter att ha varit Ukraina och skall nu coola till sig och försöka skapa revolution i Malmö, är överraskande.
Citera
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Verkar vara ännu en "ickehändelse". Varken Avpixlat eller Exponerat har en enda rad eller notis om incidenten. Kan det vara så att de bara gnabbats lite?

Är väl helt underbart hyckleri.
Så mycket skit som folk ger Aftonbladet för att mörklägga så gör deras nazistsajter likadant när deras "egna" gör bort sig.
Citera
2014-03-09, 14:27
Medlem
Avitalls avatar
Citat:

Läs tråden. Inga knivar har använts av någon part. Glasflaskor har kastats, därav lindriga skärskador.

Vilka är de trovärdiga källorna du nämner? Vänstersidan själv, dvs en av kombattanterna... Trovärdigt värre.
Citera
2014-03-09, 14:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Flera personer skadades svårt vid ett blodigt knivbråk på Möllevången vid 00.30-tiden. Enligt uppgift skall det röra sig om någon form av bråk mellan vänster och högerextrema. Polisen larmades först till en knivskärning på Falsterbogatan där en man anträffades svårt knivskuren. En stund senare larmades åter ambulans och polis till en adress på Friisgatan där ytterligare skadade personer befann sig i en lägenhet. Vid 02-tiden stod klart att minst tre personer skadats varav två allvarligt vid händelsen. Polisen spärrade av ett större område på Kristianstadsgatan mellan Falsterbogatan och Nobelvägen där knivbråket tros ha skett. På platsen syntes spår efter tumult i form av slängda cyklar och glasrester från flaskor. Vid 01.30-tiden hade ett 30-tal vänner till de skadade samlats utanför akuten i Malmö. Flertalet polispatruller befann sig på akuten för att förhöra de skadade och samla in bevis i form av klädesplagg mm. En av poliserna vädjade till gruppen av kompisar att berätta om de varit med vid knivbråket på Möllevången. Men det ända gruppen ville för tillfället, var att polisen skulle köra bort massmedia då gruppen inte ville komma med på bild. En kvinna i gruppen kom fram till en fotograf och sa att hon studerade till journalist. Hon berättade på platsen att gruppen var rädda för att bli igenkända om man tog bilder. Kort senare kom flera andra personer från gruppen fram och bad att medias utsända skulle lämna platsen. Polispatrullerna kontrollerade en person som kom ut från akuten vid 02.10-tiden denna person tillhörde inte den grupp av 30-personer som stod en bit utanför akuten. Vid 02.20-tiden kom en polispatrull ut från akuten med flertalet kassar med bevismaterial sannolikt kläder beslagtagna från de knivskurna. Vakthavande befäl Anders Nilsson på Malmöpolisen betecknar händelsen i nuläget som försök till mord/dråp, Under natten kommer polisens tekniker att undersöka den förmodade brottsplatsen på Kristianstadsgatan. Vid 04-tiden meddelade polisen att tre personer gripits för mord/dråpförsök.
http://www.pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=12840 :PPKNIVBRAK1-20140309&catid=77&Itemid=435

Våldsamma afaiter livrädda för att hamna på bild när deras planerade attack mot nationalisterna slog tillbaka. Fy fan vilka fega kräk. Och nu har de redan lyckats vända den här totalt misslyckade attacken till att det var nationalisterna som attackerade.
Citera
2014-03-09, 14:28
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Är väl helt underbart hyckleri.
Så mycket skit som folk ger Aftonbladet för att mörklägga så gör deras nazistsajter likadant när deras "egna" gör bort sig.

Vad har avpixlat (SD) med SVP att göra?
Citera
2014-03-09, 14:35
Medlem
tjenaretjenares avatar
Rör det sig om svenska nazister eller vad rör det sig om? Vet att Sh*wan blev misshandlad.
Citera
2014-03-09, 14:37
Bannlyst
Var brukar SvP/nazisterna hålla till i Malmö och vilka är de och hur många? Det är en nyhet att Malmö har nazister organiserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in