2014-03-09, 13:38
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men enligt polisen lät det ju som en större sammandrabbning, men dom kanske överdriver.
Sex stycken kan dom säkert uppbåda, men tillsammans med aktionen i Västerås & att vissa åkt till Urkraina, så finns det väl inte många fler kvar.

Det var jag som blandade ihop det, var sex personer som fick uppsöka sjukhus (enligt aftonbladet). Men som sagt tvivlar på att det är jättemånga ifrån skåne som åker upp till ett torgmöte i västerås. tror till och med svp kan uppbåda ett litet gäng om dom verkligen försökte i malmö.
Citera
Medlem
morirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Btw, den A*dreas C*arlsson som nämnts är väl 31 år? Enligt Expressen är de gripna 20-30 år. Kanske dock bara ungefärliga åldrar på det.
Dom uppskattade väl, sällan dom går ut med allas exakta ålder...
Citera
Medlem
praeles avatar
Citat:
Men enligt polisen lät det ju som en större sammandrabbning, men dom kanske överdriver.
Sex stycken kan dom säkert uppbåda, men tillsammans med aktionen i Västerås & att vissa åkt till Urkraina, så finns det väl inte många fler kvar.
Det var bara lokalavdelningen i Västerås som hade torgmöte. De var kansken tio pers från SvP där:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=740284366002621&set=pb.277195872311 475.-2207520000.1394368639.&type=3&theater
Citera
Medlem
roskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Äntligen talar du någorlunda tydligt, detta inlägg är glasklart vad du vill få fram medan dina andra inte är det. Däremot skrev du inte alls "jag inte har något emot att två våldsbenägna falanger förgör varandra" i inlägget jag citera. Däremot är du uppenbarligen fortfarande en våldsförespråkare själv och det borde du kunna stå för.

Jo det var precis vad jag skrev i det första inlägget du citerade "Visar det sig stämma att det är vänsterpatrask mot nazister så är jag den förste att applådera detta. Låt dessa vidriga krafter ta ut varandra tills inget mer återstår."

Är det något i den meningen du inte klarar av att ta in?
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
31 brukar ju ingå där... Eller ska de skriva att de gripna är 22-31 år?

Ja du har rätt, korrigerade mitt inlägg med liknande slutsats om det.
Citera
2014-03-09, 13:41
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Vad spelar det för roll? utövar man våld emot andra så får man tillbaka oavsett om du är kvinna eller man.

Lindriga skärskador=glassplitter.

Givetvis har du rätt. Jag var bara nyfiken då de tydligen kom från den androgyna demon.

Och visst är det troligtvis glassplitter som genererat de lindriga skärskadorna. Vissa här inne försöker ju tyvärr framställa det som att tjejerna blivit brutalt nedhuggna av knivar...
Citera
2014-03-09, 13:41
Medlem
Paradziks avatar
Citat:

Om det var han AC som precis kommit hem från ukraina kanske han var ute med kompisar, blev igenkänd av vänsterextremister som haft demo & sen smällde det.
Citera
2014-03-09, 13:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradzik
Om det var han AC som precis kommit hem från ukraina kanske han var ute med kompisar, blev igenkänd av vänsterextremister som haft demo & sen smällde det.
Troligaste förklaringen hittills.
Citera
2014-03-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du kan tycka det tramsigt men det var ett ärligt svar, men visst om man vill ägna sig åt guilt by association får man väl göra det.

Fortsatt tramssvar. På vilket sätt är "guilt by association" en relevant invändning?
Senast redigerad av ErnstJunger 2014-03-09 kl. 13:45.
Citera
2014-03-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det verkar osannolikt att det var nazister möjligtvis islamska sådana.

Nu är ju de också högerextremister, och som Hitler visade så är det ingen politisk skillnad mellan dem
Citera
2014-03-09, 13:44
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Det var en queer-feministiskt demo.. Inte RF/AFA demonstration.

Sex killar var i närheten av demonstrationen när den slutade och väntade på att personer skulle gå därifån. Visst så kan man börja hitta på storyn om att det var en "klibb" uppsättning..
RF och AFA har för vana att närvara vid liknande tillställningar. Jag är helt säker på att det funnits iaf. några personer från dessa grupperingar på plats.
Citera
2014-03-09, 13:45
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradzik

Jo, men hu har ju vittnen hört av sig till AB och sagt att det var en planerad nazistattack. *ironi*

Slutligen kommer vi nog ha två olika versioner från de inblandade parterna och komma fram till att sanningen hamnar nånstans där emellan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in